Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2004, 12:14   #1
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard Henin Speelt Finale

Gisteren won Henin de halve finale van het tennistoernooi.Hoewel ik niks tegen walen heb(allee een klein beetje wel)zat ik te supporteren voor Myskina,gewoon omdat ik de 3-kleurige vod niet wil zien en de hymne van de schande niet wil horen.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 12:17   #2
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Gisteren won Henin de halve finale van het tennistoernooi.Hoewel ik niks tegen walen heb(allee een klein beetje wel)zat ik te supporteren voor Myskina,gewoon omdat ik de 3-kleurige vod niet wil zien en de hymne van de schande niet wil horen.
belachelijk als dat je enige reden is.
als je zegt:
"ik vind myskina een toffere" ok
"ik vind myskina een knappere" ok
"ik vind myskina beter tennissen" ok

voorbeeld van het communautaire in het belachelijke te trekken

lees misschien dit eens: http://forum.politics.be/showpost.ph...97&postcount=1
vooral de titel is zeer passend...

You're only as old as the boys you feel

Laatst gewijzigd door james : 21 augustus 2004 om 12:19.
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 13:26   #3
Clio
Partijlid

Standaard

Van mij mag Henin goud pakken. Eindelijk een plak voor Wallonië!

Zou het toeval zijn dat dit nu net gebeurt in een sport die zich al jaren geleden heeft aangepast aan de staatsstructuren en waar het beleid sindsdien, via een Vlaamse en een Waalse tennisfederatie, werd geschoeid op Vlaamse en Waalse leest?
Oud 21 augustus 2004, 15:05   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, het is wel grappig dat het Vlaams-nationalisme zichzelf aan het kapot maken is: onze enige serieuze kandidaat op goud schieten ze af. Ze schieten zichzelf daarmee in de voeten. Het zal niet lang meer duren vóùor België terug unitair is. Ik geloof er elke dag méér in.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 15:08   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ach, het is wel grappig dat het Vlaams-nationalisme zichzelf aan het kapot maken is: onze enige serieuze kandidaat op goud schieten ze af. Ze schieten zichzelf daarmee in de voeten. Het zal niet lang meer duren vóùor België terug unitair is. Ik geloof er elke dag méér in.
Hoe? Sport en politiek hadden toch volgens jullie niets met elkaar te maken? Van de Bubbels heb ik hier indertijd - toen het ging over het wielrennen - lange en minder lange betogen gelezen dat sport totaal los staat van politiek en dat dit ook zo moest blijven...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 15:37   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
je vraagt je misschien beter af of diegene die het behalen van olympische medailles als "argument" gebruikt voor een bepaalde staatsstructuur zichzelf niet in de voeten schiet?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 15:40   #7
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hoe? Sport en politiek hadden toch volgens jullie niets met elkaar te maken? Van de Bubbels heb ik hier indertijd - toen het ging over het wielrennen - lange en minder lange betogen gelezen dat sport totaal los staat van politiek en dat dit ook zo moest blijven...
Er is een verschil tussen sport en sportbeleid. Sport wordt misbruikt als men bijvoorbeeld tijdens wedstrijden met vlaggen staat te zwaaien met een duidelijk politiek motief zoals Vlaanderen Vlagt. Het sportbeleid daarentegen is politiek.

Mijnheer, Vandenberghe, ik ben trouwens juist terug uit Oost-Duitsland en ik heb héél slecht nieuws voor u...
Oud 21 augustus 2004, 16:15   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen sport en sportbeleid. Sport wordt misbruikt als men bijvoorbeeld tijdens wedstrijden met vlaggen staat te zwaaien met een duidelijk politiek motief zoals Vlaanderen Vlagt. Het sportbeleid daarentegen is politiek.
In uw vorig bericht heeft u het nergens over sportbeleid. U orakelt alleen dat "de" Vlaamsnationalisten Henin verwerpen en dat ze daarmee - ik citeer - "zichzelf in de voeten schieten. Het zal niet lang meer duren vóùor België terug unitair is."

Nergens is hierin sprake van sportbeleid. U koppelt echter aan een mogelijke overwinning van Henin politieke besluiten. "De" Vlaamsnationalisten zouden tegen Henin zijn (u concludeert trouwens iets op basis van een iemand die hier wat schrijft) en hierdoor zou België weer unitair worden...

Amaai. Wie het inhoudelijk verband kan uitleggen tussen dat sportgebeuren en de staatkundige teruggang in de tijd...
Oud 21 augustus 2004, 16:21   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap dat niet. Worden we minderwaardig als we geen goud of geen metaal zouden halen in Griekenland?
Het enige voordeel dat ik zie als er metaal gehaald wordt, is dat sommige mensen beginnen te joelen, een soort circusgevoel. En dat maakt ze gelukkig. Ik gun het hen.

Idem voor je groter worden geloof.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 16:24   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.... Sport wordt misbruikt als men bijvoorbeeld tijdens wedstrijden met vlaggen staat te zwaaien met een duidelijk politiek motief zoals Vlaanderen Vlagt. Het sportbeleid daarentegen is politiek.
...
Misbruik van het recht op vrije meningsuiting en op het recht van te gaan en te staan waar men wil op openbare plaatsen .... Mooie illustratie van respekt voor onze grondrechten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 16:39   #11
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Een sprookje van Grimm (of... een grimmig sprookje)

Hansje woont in een land hier ver vandaan. Hij woont er alleen, want Grietje was het beu om elke ochtend voor het ontbijt te moeten zingen over het dierbaar België. "Wat is dat, België", vroeg Grietje op een ochtend. "Dat bestaat toch helemaal niet?"
"België," zo zei Hansje, "is het land van onzer voorvaderen! Het schoonste land op deezen aardbol, waar men Frans spreekt, de schoone taal van Molière, en ook het Vlaemsch, de taal van het slaven-voetvolk! Vive le roi!"
"Dat lijkt helemaal geen mooi land om te leven", zei Grietje. "Als ze daar arme slaven hebben."
"Die Vlaemsche slaven dienen om te arbeiden en den staatskas te spekken, aangezien wij onzen Kolonie, den Kongo zaliger, moesten zijn zelfstandigheid schenken, zowaar een zwarte pagina in de geschiedenis van het Belgenland en van onzen zaliger Vorst Leopold II! Door de Vlaemsche slavenarbeid kunnen wij de brabanson uit volle borst aanheffen in de taal der edellieden!"
Grietje was het beu. Hansje bleef maar doordrammen over de Heilige Belgique en zij trapte het af.
Hansje bleef alleen en verweesd achter. Voor hem was het duidelijk, Grietje was een verrader des vaderlands, een vreselijk nazi-wijf! En daar had hij zo lang mee samengewoond!
Potverdorie, daar kon hij het niet bij laten. Hij zou haar terughalen uit Oost-Duitsland, waar dat nazi-kreng naartoe was gevlucht.

Maar helaas, Hansje vertrok maar verdwaalde in het bos. Daar stond hij dan met zijn Belgische vlag. Hij huilde tranen met tuiten, en zijn vlag werd nat van de tranenvloed.

Toen schoot Hansje wakker. OEF, het was allemaal maar een droom! Hij voelde aan zijn Belgische vlag-laken. Tiens, die was toch nat, maar hij had niet gehuild. Oei, bloosde Hansje. Tja, bij zo'n spannende droom kan dat met iedereen gebeuren!
Oud 21 augustus 2004, 17:06   #12
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Dit is de reden waarom wij het belachelijk vinden dat er communautaire discussies worden gevoerd over de al dan niet gouden plak van de belgen
De politiek misbruikt op heden de sport en dat is net het zielige aan het gehele verhaal

Onze Vlaamse minister van sport is meer bezorgd om de vlag die er in 2008 zal worden gebruikt ipv van zich zorgen te maken over het feit dat ons land elk jaar minder en minder atleten naar de Spelen stuurt. Dat dienen "demoncratisch" verkozen vent eindelijk eens werk maakt van een sportbeleid die bijdraagt aan de sport en niet aan de communautaire lading aan eigen persoon

Het sportgehalte van Anciaux is nihil net als jeugd en cultuur. Zijn post is het streefdoel en dan maar blaten gelijk een gecastreerde koe met rode pootjes.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 17:25   #13
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Misbruik van het recht op vrije meningsuiting en op het recht van te gaan en te staan waar men wil op openbare plaatsen .... Mooie illustratie van respekt voor onze grondrechten.
Hoezo? Heeft iemand u al eens verboden daar te gaan staan?
Oud 21 augustus 2004, 17:26   #14
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht.... gaat die sukkel ook nog voor Myskina supporteren, voor die ene en eerste keer in de geschiedenis dat we een speelster hebben die notabene nr 1 op de wereldlijst staat, gewoon omdat ze franstalig is. Vertel mij eens kiekensnoodaard, wat heeft Henin te maken met politiek?

Ik heb in elk geval dik genoten van de halve finale van gisteren, en bij ons zat het vol Georgiërs en die hebben allemaal voor Hénin gesupporterd want die haten de Russen gelijk de pest, maar die hebben er dan ook echt reden toe.

Laatst gewijzigd door thePiano : 21 augustus 2004 om 17:29.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 17:29   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Vertel mij eens kiekensnoodaard, wat heeft Henin te maken met politiek?
Niets. Laat dus iedereen supporter voor wie hij wil. Zo eenvoudig is dat.
Oud 21 augustus 2004, 17:31   #16
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets. Laat dus iedereen supporter voor wie hij wil. Zo eenvoudig is dat.
Jij moet zwijgen, je hebt elders al je afkeer getoond voor de Olympics.
Oud 21 augustus 2004, 17:31   #17
Tommy_
Schepen

Standaard

Als tennis niets met politiek te maken heeft waarom supporteren de georgiers dan toch voor Henin? Omdat ze Russen haten. Wel als Vlamingen Walen niet graag hebben gaan ze supporteren voor die die tegen een Waal speelt.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 17:32   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
... bij ons zat het vol Georgiërs en die hebben allemaal voor Hénin gesupporterd want die haten de Russen gelijk de pest, maar die hebben er dan ook echt reden toe.
Inderdaad, de Russische en Georgische maffia staan elkaar naar het leven. "Eigen criminaliteit eerst", denken de Georgiërs!
Oud 21 augustus 2004, 17:35   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Als tennis niets met politiek te maken heeft waarom supporteren de georgiers dan toch voor Henin? Omdat ze Russen haten. Wel als Vlamingen Walen niet graag hebben gaan ze supporteren voor die die tegen een Waal speelt.
U moet weten dat mr. Pianodinges een nogal selectieve kijk heeft op de zaken. Vanuit zijn optiek mogen Georgiërs een heleboel zaken waarover hij smalend doet wanneer ze onder Vlamingen voorkomen. Fierheid over taal en cultuur is goed als het over Georgiërs gaat, maar wordt plotseling een verschrikkelijke gruwel wanneer de Vlamingen die fierheid tonen.

Ook hier: o wee als een Vlaming lievert niet voor een Waalse support, maar wanneer de Georgiërs een politiek getinte keuze maken in hun supporteren is dat allemaal best te pruimen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 21 augustus 2004 om 17:35.
Oud 21 augustus 2004, 17:39   #20
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er geen probleem mee dat u niet supportert voor Henin. Maar voor wie gaat u anders supporteren?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be