Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2004, 17:10   #1
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard Nederlands voorbeeld volgen?

Volgend op een eerdere discussie hier aangaande het Antwerpse Stadspark en de homo-prostitutie vind ik dit toch vermeldenswaard :
Citaat:
HOP'S IN NEDERLAND
De Burgemeester van het Nederlandse Best bij Eindhoven wil een aantal ontmoetingsplaatsen voor homo's 'een zekere status' geven. Daarmee moet een einde komen aan bestaande problemen.
In de regio Zuid Oost Brabant gebruiken homo's zo'n dertigtal plaatsen in natuurgebieden en langs snelwegen. Andere bezoekers storen zich, de politie heeft de controle opgevoerd.
Door het invoeren van erkende hop's, homo ontmoetingsplaatsen, kan er beter afgebakend worden. Baanwerkers zorgen voor preventie en hulpverlening.
Deze oplossing is ook hier op 't forum geopperd, zoals we kunnen zien staan de Nederlanders al verder met deze materie.
Suggesties voor plaatsen en hoe dit aan te pakken?
(en alsjeblief niet in de discussie hervallen van hoe pervers je homoseksualiteit wel niet vindt, dat is de bedoeling niet van deze topic, graag concrete, constructieve reacties)
Oud 22 augustus 2004, 18:25   #2
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet waarom er absoluut zulke zones moeten ingericht worden.
Indien ik holebi moest zijn zou ik er niets voor voelen om voortdurend in de gaten te worden gehouden door de overheid. Bovendien zijn er de typische bars.
Is dit ten andere geen dicriminatie naar hetero's toe?
Hebben wij dan geen recht om het te doen in vrije natuur
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2004, 18:29   #3
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Ik zie niet waarom er absoluut zulke zones moeten ingericht worden.
Indien ik holebi moest zijn zou ik er niets voor voelen om voortdurend in de gaten te worden gehouden door de overheid. Bovendien zijn er de typische bars.
Is dit ten andere geen dicriminatie naar hetero's toe?
Hebben wij dan geen recht om het te doen in vrije natuur
van mij mag je hoor
Het gaat ook om prostitutie natuurlijk, niet zozeer om 'openluchtrecreatie'
Oud 22 augustus 2004, 19:04   #4
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Het gaat ook om prostitutie natuurlijk, niet zozeer om 'openluchtrecreatie'
Sorry, ik had nogal diagonaal gelezen.
In dat geval is het inderdaad beter gedoogzones in te richten. Ondermeer ook om de betrokkenen te kunnen beschermen tegen diverse vormen van criminaliteit.
Ik vind overigens dat prostitutie in het algemeen uit de criminele sfeer moet gehaald worden. Alleen tegen uitbuiterij allerhande moet streng opgetreden worden.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2004, 19:19   #5
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Neen, en wel voor een heel eenvoudige reden, openbare zedenschennis.

Wat voor een signaal geef je nou eigenlijk aan de jeugd, was het niet eerst blabla en dan boemboem? Zulk gedrag is af te raden en verdient geen gedoogbeleid. Ga dan gewoon voor pure prostitutie en gebruik de infrastructuur die er nu al is, dat is al genoeg gedoogd.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 11:43   #6
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

En dan klagen de potters dat ze niet als iedereen behandeld worden...

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 11:47   #7
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
potters?
Oud 23 augustus 2004, 11:55   #8
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Potters, het zuidnederlands synoniem voor poot.

Poot zoals in het liedje 'Er is leven na de dood'

'Steek je snikkel zonder rubber in een hetero of poot, er is leven, er is leven na de dood'
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 11:58   #9
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Ahaa...
bedankt voor je inhoudelijke en intelligente bijdrage!
Oud 23 augustus 2004, 12:59   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Cool idee, dan kunnen de potenrammers zich tenminste orienteren op waar de homootjes zitten.Geen willekeurige slachtoffers meer.

Het is nu al een plaag in het stadspark als ik de media moet geloven. De arme Antwerpse homo's in het stadspark die regelmatig bij elkaar geveegd worden door allochtone knokploegen van het VB.

Waarom meer voorrechten dan hetero's, Als ik als hetero van bil wil geven, dan is het of in een besloten ruimte-alles behalve plaatsen waar ontwetende kunnen komen dus-, of buitenshuis, met het "gevaar" betrapt te worden.
Oud 23 augustus 2004, 14:46   #11
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me ook af, of dat, indien deze plaatsen moesten bestaan, deze alleen gebruikt zouden worden en dat er nergens anders "ontmoetingen" zouden gebeuren.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 14:55   #12
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik vraag me ook af, of dat, indien deze plaatsen moesten bestaan, deze alleen gebruikt zouden worden en dat er nergens anders "ontmoetingen" zouden gebeuren.
Waarschijnlijk wel, maar waarschijnlijk in dezelfde mate als dat hetero's als eens aan "recreatieve buitensport" doet?
Nu is het toch ook een collectief gebeuren dat zich geconcentreerd heeft in het stadspark? Waarom zou dat elders dan ook niet kunnen?
Ik vind dat geen slecht idee eigenlijk, zeggen dat het immoreel is en moet verdwijnen is weinig realistisch, net zoals prostitutie voor hetero's is dat iets dat er altijd al is geweest en altijd zal blijven bestaan.
Ik prefereer dan eerder een gedoogzone buiten de stadskern en waar alle wrevels en bezwaren aangaande het stadspark onbestaande zijn.
Naar 't schijnt is er aan de terminus van de tram op linkeroever ook een ontmoetingsplaats, waarom daar geen gedoogzone? Daar kan toch niemand echt last van hebben?
Oud 23 augustus 2004, 15:29   #13
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Geef die mannen een statuut zodat ze belastingen kunnen betalen op hun beroep, en niet langer buiten de maatschappij staan. De rest van die problemen lost zichzelf dan wel op.
Oud 23 augustus 2004, 15:30   #14
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk wel, maar waarschijnlijk in dezelfde mate als dat hetero's als eens aan "recreatieve buitensport" doet?

Nu is het toch ook een collectief gebeuren dat zich geconcentreerd heeft in het stadspark? Waarom zou dat elders dan ook niet kunnen?

Ik vind dat geen slecht idee eigenlijk, zeggen dat het immoreel is en moet verdwijnen is weinig realistisch, net zoals prostitutie voor hetero's is dat iets dat er altijd al is geweest en altijd zal blijven bestaan.

Ik prefereer dan eerder een gedoogzone buiten de stadskern en waar alle wrevels en bezwaren aangaande het stadspark onbestaande zijn.

Naar 't schijnt is er aan de terminus van de tram op linkeroever ook een ontmoetingsplaats, waarom daar geen gedoogzone? Daar kan toch niemand echt last van hebben?
Daar geef ik u geheel gelijk in, het zal niets helpen door te zeggen dat het immoreel is en moet verdwijnen. Maar is dit wel de juiste oplossing? Is dit niet nog meer de holebi´s in apart hokje duwen met aparte gedoogzones?
Oud 23 augustus 2004, 15:31   #15
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Geef die mannen een statuut zodat ze belastingen kunnen betalen op hun beroep, en niet langer buiten de maatschappij staan. De rest van die problemen lost zichzelf dan wel op.
Dit vind ik een betere oplossing.
Oud 24 augustus 2004, 12:53   #16
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
zoals we kunnen zien staan de Nederlanders al verder met deze materie.
Ach ja, de Nederlanders...binnenkort richten ze kerken in waar het gedoogd wordt om misdienaartjes te bepotelen, onder toezicht van een "wrevelagent"die dan moet toezien or er niet "te ver gegaan wordt".
Of een speciaal exhibitionisten-terrein, en ga zo maar door...

Ik vind dat HOP-idee grote onzin. Het komt neer op het opheffen van de wet op de openbare zedenschennis in bepaalde gebieden.
Dat ze dan gelijk die wet afschaffen en alle mogelijke vormen van sex gewoon toelaten langs de openbare weg. Ik ben daar niet door geshockeerd hoor.
Precies alsof er al niet genoeg mogelijkheden zijn voor homoo's om sex-patrtners te vinden. Meer als voor hetero's zou ik denken.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 12:56   #17
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is zo, maar waarom denkt ge dat die homo's juist daar naartoe trekken? Omdat ze weten dat daar veel volk komt voor de tram, ook schoolkinderen, en het uitstallen van hun ziekelijk gedrag aan mensen die daar niet om vragen behoort tot een van de kicks die ze zoeken.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 13:03   #18
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Daar geef ik u geheel gelijk in, het zal niets helpen door te zeggen dat het immoreel is en moet verdwijnen. Maar is dit wel de juiste oplossing? Is dit niet nog meer de holebi´s in apart hokje duwen met aparte gedoogzones?
Nou, ik zou dit toch niet echt als representatief voor "de holebi" beschouwen hoor
net zomin als dat elke hetero-man een hoerenloper is gaat dat voor holebi's ook niet op, laat dat effe eerst gezegd zijn

Dé oplossing zou inderdaad een prostitutie-statuut zijn, daar ijvert pajooke al jaren voor. De rosse buurt nu is toch ook eigenlijk een gedoogzone? De straatprostitutie van aan het atheneum in Antwerpen is toch ook verdreven naar een andere zone?
Ik denk dat je wat er in 't Stadspark gebeurt, eerder kunt vergelijken met straatprostitutie.
De klanten zijn ook vaak stiekeme homo's, de brave huisvader die toch zijn verzetje nodig heeft. Evenmin weinig representatief voor "de holebi" in 't algemeen.
Oud 24 augustus 2004, 13:05   #19
Tegendradigaard

Standaard

De potter speelde op zijn poot ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 13:07   #20
Tegendradigaard

Standaard

as ge wilt neuken (t'is eender hoe) buiten uw eigen bed, dan moete maar naar een rendev wous hotelleke gaan. Ik kan u wa adreskes laten geworden. Ik heb daar louter professionele bindingen mee hoor ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be