Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2013, 18:09   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard D�*t is de manier waarop onze beide gemeenschappen samen kunnen leven!

Filmpje van talentvol kindje dat op haar ACHTSTE verondersteld werd buiten haar muzikaal talent dan ook nog eens in het Frans te kunnen antwoorden!

Me dunkt dat indien men hier op VRT een franstalig talentvol kind een podium wenst te geven, dat men dan AUTOMATISCH het kind in haar moedertaal zou interviewen??? of ben ik hier helemaal fout?

Kijk en luister naar wat die franstalige eikel rond 0.49 minuten uit zijn ééntalig bakkes slaat!

http://www.youtube.com/watch?v=l2QVEksv2Ao#t=62

Een achtjarig kind interviewen in een taal die niet de hare is, en dan vol overtuiging zeggen dat d�*t de manier is waarop de gemeenschappen best samen kunnen leven! Ik zal het onthouden als ik nog eens een franstalige tegenkom!

(en nadien als de verontwaardiging is gezakt mag je ook nog eens naar de achtjarige Astrid Bryans luisteren terwijl ze een leuk stuk brengt op viool).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 december 2013 om 18:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 21:03   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dit zegt alles.
ALLES.

A L L E S ! ! !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 21:26   #3
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Filmpje van talentvol kindje dat op haar ACHTSTE verondersteld werd buiten haar muzikaal talent dan ook nog eens in het Frans te kunnen antwoorden!

Me dunkt dat indien men hier op VRT een franstalig talentvol kind een podium wenst te geven, dat men dan AUTOMATISCH het kind in haar moedertaal zou interviewen??? of ben ik hier helemaal fout?

Kijk en luister naar wat die franstalige eikel rond 0.49 minuten uit zijn ééntalig bakkes slaat!

http://www.youtube.com/watch?v=l2QVEksv2Ao#t=62

Een achtjarig kind interviewen in een taal die niet de hare is, en dan vol overtuiging zeggen dat d�*t de manier is waarop de gemeenschappen best samen kunnen leven! Ik zal het onthouden als ik nog eens een franstalige tegenkom!

(en nadien als de verontwaardiging is gezakt mag je ook nog eens naar de achtjarige Astrid Bryans luisteren terwijl ze een leuk stuk brengt op viool).
Inderdaad die reporter vertolkt de mening van vele Franstaligen;
De Vlamingen moeten Frans leren en de Walen moeten goed articuleren als ze Frans spreken tegen de Vlamingen .
Zodoende doen ze allebei een inspanning op taalkundig gebied en op die manier kunnen we vredig naast elkaar leven .
En iedereen die dit geen eerlijke deal vindt,is een racist,een ruziestoker of nog erger, een N-VA -stemmer

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 25 december 2013 om 21:27.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 21:27   #4
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Die waalse, ongeciviliseerde varkens toch he.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 21:54   #5
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Als kind las ik een stripverhaal [ik herinner mij de titel niet] uit de reeks van Piet Pienter en Bert Bibber. Een passage daarin, is mij steeds bijgebleven. Een Waal wenst het zelfbewustzijn van één van de Vlaamse hoofdpersonages aan te spreken. Wanneer een collega van die Waal vraagt, hoe hij dat wenst te doen, antwoordt deze met de gevleugelde woorden: "Très simple, door Frans te spreken natuurlijk".

Franstaligen [en vooral die woonachtig te Brussel - en de rand] zullen geen Nederlands praten als dat niet een noodzaak is.
Ik heb bovendien vaak mijn twijfels aangaande de reden, waarom zij geen Nederlands spreken. Soms denk ik dat het uit onwil is, evengoed heb ik vaak de indruk dat het gewoon uit onwetendheid is.

Als ik in Brussel, in een Ierse bar vraag: 'Can I have a whiskey please', dan wil ik helemaal niet horen: 'Pardon monsieur, je ne comprends pas'.
Ja, ... ik verzin dit niet.

Het is intriest. Het is schandalig dat wij Vlamingen het zover hebben laten komen. Ik word kwaad als ik denk aan 'Broekzele'.

In elk geval, als ik waar dan ook op Vlaams grondgebied, niet kan worden bediend in het Nederlands, dan laat ik mijn aankopen staan.
Oud 25 december 2013, 22:37   #6
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat doen enkel de Vlamingen, nuf said. Rotte Walen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be