![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nog niemand gemerkt dat een hele hoop sites down zijn ?
Wel, hier is de reden: https://gizmodo.com/this-is-probably...day-1788062835 Er is blijkbaar een forse DDos aanval op de EU en de US bezig. De FBI en Homeland security zitten er al op. Er ligt massaal veel plat. Update: eerste aanval over, tweede in volle gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar vallen ze het DNS systeem aan, de backbone van het internet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toont aan dat we heel kwetsbaar zijn. Dit is maar een "speldenprik" van één of andere mogendheid. Misschien Rusland, misschien China.
De Russen hebben ooit is Estland platgelegd. Wat nu anders is is dat ze de dns servers zelf aanvallen ipv deze te misbruiken voor ddos. Mijn gok is dat dit een afleiding is voor een andere aanval die zo moeilijker te detecteren valt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Sorry.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgt ook U 'realiteit'@Tavek? Juist. U wenst mijn postings niet te volgen. Goede keuze. Maar U komt wel erg laat met dit 'nieuws'. Mijn topic inzake de valse vlag van Killary staat reeds een weekje open. Nu komt U verontwaardigd en onwetend uit de lucht gevallen. Komaan gast! LOL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest werkt nog steeds naar behoren. Dank U. Zet Uw foliehoedje nu maar op. Men valt U aan. LOL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betaalt men U om op eender welk moment wat te 'zagen' mijn beste?
Mss kan ik U plezieren met een lekker biertje? U rolt liever? Be my guest. Doe al op. Ruige Carmagnole!!! Poetin houdt, zoals geobserveerd in zijn nieuwe jaarlijkese calender van kleine pussies, net zoals Trump. Rol dus nu maar over, voetjes in de lucht en hoppa. LOL Poetin is een uiterst gevoelig en correct manmens. ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 22 oktober 2016 om 02:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Het was maandelang aangekondigd? Hun emails en white papers zijn wereldwijd bekend!
Citaat:
Dit zijn geen 'stunts', dit is regelerechte oorlog (welke sinds lang gaande is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Panegyrieken ken ik niet (mijn excuses) en ik praat nooit of te nimmer over Poetin met niemand. Enkel op dit forum. Ooit sprak ik over Rusland en Poetin en heb ik heel wat klop gehad van mijn partner, een agente. Zoals U ziet. Aan oprechtheid ontbreekt het hier niet. U kan zich gerust voelen. Ik kan met zowat alles overweg, zolang het niet ronduit crimineel en nadelig voor de maatschappij is Okido... if if if if if... LOL Obama was best cool. OKIDO? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nee, drinken doet men niet virtueel. Laatst gewijzigd door Carmagnole : 22 oktober 2016 om 02:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.theverge.com/2016/10/21/1...atus-explained
Volgens deze intrepretatie heeft een "hacker" die de hete adem van politie en justitie in zijn/haar nek voelde zijn "gereedschapskist" openbaar gemaakt.Onvermijdelijk zijn er dan genoeg "leukerds" zowel als "professionals" die ermee aan het werk gaan.Het is dan alsof een kudde buffels overheen de sporen naar hem/haar heen denderen De meerderheid van de "aanvallen" zou er gekomen zijn via de miljoenen slecht-geconfigurererde en dito beveiligde apparaatjes(IP-cameras,thermostaten,sensoren allerlei....) die toegang hebben tot het internet en die gebruikt worden als "leger" voor een DDOS aanval van immense omvang op DNS-servers.Het lijkt dan op de dagelijkse files in Belgie waarbij alles vertraagd omdat iedereen tegelijk ergens moet zijn en het bij de minste panne helemaal strop zit voor vele uren. Mirai,heet de gereedschapskist blijkbaar.. Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2016 om 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Het is duidelijk hoe het gebeurt, de vraag is : wie organiseert het en waarom.
Tijd ook dat koelkast-, thermostaat en camerafabrikanten veiligheidsstandaarden opgelegd krijgen voordat ze hun prullen met publieke netwerken gaan connecteren. Zij produceren nu en masse en onbelemmerd de soldaten voor de IOT-botlegers die vroeg of laat gevormd worden als het zo verder gaat. Tijd voor regulatie en/of ingrepen lijkt me. Internet is geen speelgoed. https://krebsonsecurity.com/2016/10/...irai-released/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 22 oktober 2016 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het "Internet of Things" is de weg vooruit,daar is geen ontkomen aan.
Het is nu,na het zoveelste incident middels het meest "botte" instrument,(Denial of Services-type aanval), wel duidelijk hoe kwetsbaar dat zo essentiele stukje van "het internet","de DNS-vertaaldienst",geworden is.Je legt een paar van die servers plat en er ontstaan problemen overheen een gans continent en gevolgen wereldwijd.. Dit soort aanval op de informatiestromen is beslist binnen de mogelijkheden van de meeste naties op de planeet... Hopelijk heeft men al een verbeterd DNS model in gedachten,want alles "dichttimmeren" op apparaatniveau met zogezegde beveiliging zal GEEN vooruitgang brengen,is uiteindelijk een illusie, en is achter de feiten aan lopen....al 25 jaar lang. Mogelijk moet toch een "functioneel opgesplitst" internet ovewogen worden....(het is vloeken in de kerk,ik weet het.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2016 om 10:59. |
![]() |
![]() |