![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, ik heb jullie op de verkeerde voet gezet.
Want dit gaat over het buitenland. Vraag is dan: waarom beschouwt men zoiets in "het binnenland" als discriminatie en racistisch ? titel: Wie weigert Nederlands te leren, raakt (deel) uitkering kwijt link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140627_01157722 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar toch allemaal.
Toen ik net van school kwam MOEST ik Frans kunnen spreken en zelfs ook foutloos schrijven voor een stomme functie in een Antwerps Verzekeringskantoor. Niks "inspanningen leveren om Frans te leren"..... Zonder Frans: geen job.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet beter dat we al de andere talen aanleren , VEEL gemakkelijker toch ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met alle gevolgen vandien als je daar komt als buitenlander die bv geen Spaans kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En op Zaventem moet een Nederlanstalige Frans kunnen en een Franstalige geen Nederlands want dat blijkt te moeilijk te zijn voor hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je als Vlaming in de faciliteitsgemeente gaat werken, moet je hopen dat je "de Vlaming" bent. Ik verduidelijk : stel ze hebben een winkel daar, met een koppel medewerkers en een baas. Gegeven dat het een faciliteitsgemeente is, wordt er enkel frans gesproken, door de baas, en door alle werknemers ... behalve 1 ! Want, stel dat er ooit een klant binnenkomt die moeilijk doet en geen Frans wil spreken (op Vlaams grondgebied), dan moeten we iemand hebben die Vlaams kan. En, geen enkele Waal in een faciliteitsgemeente kan Nederlands, en zodoende hebben we die 1 Vlaming nodig. Maar, die moet wel 99% van de tijd Frans praten uiteraard, wegens niemand die Nederlands kent, zowel bij personeel als klanten. Bedrijven die leveren, vanwaar ze ook komen, moeten ook Frans spreken, uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar één ding is wel zeker: de omgangstaal wordt door geen enkele flamingant beoogd bij de taalwetten edm. Er wordt wel verwacht dat je kan "mee leven" in onze maatschappij. Dat is niet zo moeilijk voor de zoon of dochter van een niet-Nederlandssprekend ambassadeur ... maar wel voor iemand die in een gewoon of in een sociaal appartement woont, en maar niet kan vatten dat vuilnis opgehaald wordt volgens normen; dat dit en dat dat ... duizenden zaken die het leven van andere sociale gevallen in hun buurt draaglijk moeten maken en houden. De Schoof in zijn bungaloke, in een rustige groene verkaveling, heeft daar weinig last van natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Het gaat hier over een voorwaarde om leefloon te trekken. Kan ik als Nederlandstalige leefloon krijgen in Amerika? En kan ik dat behouden als ik jarenlang weiger om Engels te leren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Je moet de taal in kwestie veranderen als je het voorbeeld projecteert op ons land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik wil niet vergelijken binnen dit land. Ik wil wel vergelijken met de rest van de wereld. Als er in dit land geen taaleisen worden gesteld om leefloon te krijgen en in de rest van de wereld wél. Bijvoorbeeld NL, dan zijn wij misschien fout bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ontopic, het lijkt me de enige manier om verder te kunnen leven hier.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom deel je uitkeringen uit aan vreemdelingen?
Zijn er hier nog niet genoeg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet echter wel enkel eenvoudige vragen over de Amerikaanse geschiedenis kunnen beantwoorden in het Engels om Amerikaans staatsburger te kunnen worden .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar je moet wèl Engels kunnen spreken of je krijgt geen Greencard, laat staan een uitkering als je binnenkomt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |