Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2004, 21:18   #1
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard Vrijheid van meningsuiting de Islam way ook al in België

Velen kennen wel het zondagmiddag debat op RTL.
Blijkbaar moet men daarvoor ook al speciale politiebescherming gaan aanvragen want islamisten stonden iemand af te wachten om hem te slaan en natuurlijk wanneer de man op de grond ligt erop te schuppen.

Waar zijn de blokbusters nu om dat te criticeren? Ze zullen wel zwijgen of honderden excuses gaan uitvinden om deze wandaad goed te keuren.

Citaat:
Controverse: un participant au débat agressé alors qu'il quittait RTL

Un des participants au débat de Controverse (RTL) a été agressé
dimanche �* sa sortie des bâtiments de RTL, avenue Ariane �*
Woluwe-Saint-Lambert. Claude Moniquet, directeur du Centre
européen pour le renseignement stratégique et la sécurité, a
reçu des coups de poing et des coups de pied. L'agresseur, un
joueur de football de Division 1,
a été interpellé par la police.
Interrogé par RTL, Claude Moniquet a précisé que son agresseur
l'attendait vraisemblablement �* la sortie
du siège bruxellois de
RTL. Il a souligné que l'homme l'a agressé verbalement, lui
disant qu'il était un anti-musulman. Claude Moniquet a ajouté
qu'il n'a pas voulu s'engager dans une polémique et que
l'homme lui a alors porté des coups de poing et des coups de
pied une fois qu'il était �* terre.
L'agresseur a été interpellé par la
police. Il s'agit d'un joueur de football de première division, a
indiqué RTL. Cinq ou six livres islamistes ont été retrouvés dans la voiture du joueur, a précisé RTL dans son journal télévisé.

Laatst gewijzigd door nadine : 12 september 2004 om 21:18.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 22:35   #2
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

wat had je nu verwacht Nadine dat ze het aan de grote klok zouden gaan hangen???

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 22:42   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen regelmatige kijker van het RTL-debat dus dit is het eerste dat ik er van hoor. Uiteraard keur ik dat geweld af. Reactiaonaire islamisten zijn evenzeer tegenstanders als onze reactionaire vrienden hier op dit forum.

Onze vriend GC heeft er recent zelfs een artikel over geschreven. Misschien kunnen jullie er nog iets van leren.

http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/2004/06/07/islam.html
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 22:59   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

mocht die deze namiddag dan nog voetballen ?

is die niet gearresteerd wegens geweldpleging ?

kreeg die de gele of rode kaart ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 02:09   #5
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Velen kennen wel het zondagmiddag debat op RTL.
Blijkbaar moet men daarvoor ook al speciale politiebescherming gaan aanvragen want islamisten stonden iemand af te wachten om hem te slaan en natuurlijk wanneer de man op de grond ligt erop te schuppen.

Waar zijn de blokbusters nu om dat te criticeren? Ze zullen wel zwijgen of honderden excuses gaan uitvinden om deze wandaad goed te keuren.

www.gva.be
Eén van de deelnemers aan het debat in de uitzending 'Controverse' op RTL is zondag bij het verlaten van de gebouwen van de omroep aan de Arianelaan in Sint-Lambrechts-Woluwe aangevallen.
Claude Moniquet, directeur van het Europees centrum voor strategische inlichtingen en veiligheid, kreeg er vuistslagen en stampen met de voeten. Zijn aanvaller, een voetbalspeler uit de hoogste klasse, werd door de politie verhoord, zo meldde RTL in het zondagavondnieuws.

Ondervraagd door RTL zei Claude Moniquet dat zijn aanvaller hem wellicht had opgewacht aan de uitgang van de Brusselse vestiging van RTL. Hij verklaarde dat de man hem eerst mondeling aanpakte, hem verwijtende dat hij een anti-moslim was. Claude Moniquet voegde daar in het RTL-journaal aan toe dat hij geen polemiek had gewild en dat zijn aanvaller hem daarop begon te slaan en eens hij op de grond lag, hem ook schopte.

De aanrander werd door de polite ondervraagd. Het is volgens RTL een voetbalspeler uit de eredivisie. In de wagen van de man werden vijf of zes boeken met islamitische inslag gevonden, aldus RTL

De vreedzame "religie" aan het werk...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 10:14   #6
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
www.gva.be
Eén van de deelnemers aan het debat in de uitzending 'Controverse' op RTL is zondag bij het verlaten van de gebouwen van de omroep aan de Arianelaan in Sint-Lambrechts-Woluwe aangevallen.
Claude Moniquet, directeur van het Europees centrum voor strategische inlichtingen en veiligheid, kreeg er vuistslagen en stampen met de voeten. Zijn aanvaller, een voetbalspeler uit de hoogste klasse, werd door de politie verhoord, zo meldde RTL in het zondagavondnieuws.

Ondervraagd door RTL zei Claude Moniquet dat zijn aanvaller hem wellicht had opgewacht aan de uitgang van de Brusselse vestiging van RTL. Hij verklaarde dat de man hem eerst mondeling aanpakte, hem verwijtende dat hij een anti-moslim was. Claude Moniquet voegde daar in het RTL-journaal aan toe dat hij geen polemiek had gewild en dat zijn aanvaller hem daarop begon te slaan en eens hij op de grond lag, hem ook schopte.

De aanrander werd door de polite ondervraagd. Het is volgens RTL een voetbalspeler uit de eredivisie. In de wagen van de man werden vijf of zes boeken met islamitische inslag gevonden, aldus RTL

Het is Rachid Belabed van La Louvière. Die heeft nu wel een schop te veel gegeven voor zijn carriere, en dan maar klagen dat ze hier tegen marokkanen zijn.
Oud 13 september 2004, 10:19   #7
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
wat had je nu verwacht Nadine dat ze het aan de grote klok zouden gaan hangen???
Wat ben jij tich een verstard iemand. Voor u is dus iemand die anti-vlaams blok os al direct pro-islam? Kom kom, dat zou te simpel zijn, maar wel typische Vl.Blok redenering.

Zowel de extreme islamitische fundementalistische houding als de extreem rechtse houding zijn te verwerpen strategiën. Maar dat zal u natuurlijk een zorg zijn.
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 10:25   #8
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik ben geen regelmatige kijker van het RTL-debat dus dit is het eerste dat ik er van hoor. Uiteraard keur ik dat geweld af. Reactiaonaire islamisten zijn evenzeer tegenstanders als onze reactionaire vrienden hier op dit forum.

Onze vriend GC heeft er recent zelfs een artikel over geschreven. Misschien kunnen jullie er nog iets van leren.

http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/2004/06/07/islam.html
geen slecht artikel. Natuurlijk wel wat ingekort en daardoor vergeet het een paar cruciale punten, zoals een zeer moderne reformatie in de middeleeuwen die toen door de extremisten werd uitgeroeid.

Ook de relatieve tolerantie is wat vaag. Op elk ogenblik was de Islam ergens zeer intolerant met vervolgingen en uitmoorden van andersdenkenden of andergelovigen. Dit in beschouwing genomen vind ik het wel zeer relevant artikel en begin wat anders te denken over lsp-mas (dacht dat het gewoon een ander stelletje stalinisten was zoals de PvdA).
Oud 13 september 2004, 10:39   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Het is Rachid Belabed van La Louvière. Die heeft nu wel een schop te veel gegeven voor zijn carriere, en dan maar klagen dat ze hier tegen marokkanen zijn.
Duidelijk dat hier armoede en onvoldoende kansen in de maatschappij hier aan de grondslag ligt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 10:41   #10
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Duidelijk dat hier armoede en onvoldoende kansen in de maatschappij hier aan de grondslag ligt.
Oud 13 september 2004, 10:46   #11
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Wat ben jij tich een verstard iemand. Voor u is dus iemand die anti-vlaams blok os al direct pro-islam? Kom kom, dat zou te simpel zijn, maar wel typische Vl.Blok redenering.

Zowel de extreme islamitische fundementalistische houding als de extreem rechtse houding zijn te verwerpen strategiën. Maar dat zal u natuurlijk een zorg zijn.
sorry zen, maar zo denkt uw partij ook.

Het Vlaams Blok is Pro een of ander iets, dus de SP-A is onmiddelijk tegen. Je hoeft dus niet te komen preken over het slecht wezen van "starheid".
Oud 13 september 2004, 11:10   #12
kira
Vreemdeling

kira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
www.gva.be

Sinds wanneer wordt deze man beschouwd als het boegbeeld van de Islam?

Pas op ik keur helemaal af wat hem uitgespookt heeft. Er is geen enkel excuus voor om dit te rechtvaardigen.

Maar eerlijk is eerlijk. Moest het een Belg geweest zijn, dan zou het een faits-divers geweest zijn en zou het dit forum niet eens gehaald hebben.
kira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 11:16   #13
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kira

Pas op ik keur helemaal af wat hem uitgespookt heeft. Er is geen enkel excuus voor om dit te rechtvaardigen.

Maar eerlijk is eerlijk. Moest het een Belg geweest zijn, dan zou het een faits-divers geweest zijn en zou het dit forum niet eens gehaald hebben.
Excuseer? De misdaad was overduidelijk ideologisch geïnspireerd, dus als het een Belg was geweest had dit zeker niet als fait divers geëindigd, integendeel zou het breed uitgesmeerd staan over alle kranten : "Racistische aanval op vreedzame allochtoon!". Met een paar ongefundeerde maar gratuite sneren naar welke partij?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 11:17   #14
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik begrijp dat je liever Bin Laden als boegbeeld van de Islam ziet.

Het is geen fait-divers, juist zoals met Rob Klop! De man schopt ook nog in eerste voetbal van België en stond een onbekende af te wachten om hem af te kloppen om "islam-tolerantie" te tonen.
Oud 13 september 2004, 11:19   #15
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest het een Belg geweest zijn, dan zou het een faits-divers geweest zijn en zou het dit forum niet eens gehaald hebben.
Is Rachid Belabed geen Belg?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 13 september 2004 om 11:22.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 11:51   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

O ik herinner mij anders nog goed de heisa rond “De Bilde” voor het slaan van een verpleger.
En zijn motieven waren zeker niet religieus of maatschappelijk geïnspireerd.
Rachid Belabed had het over de Islam, niet het slachtoffer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:23   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar was het een Belg geweest die een islamiet had afgeklopt, dan zou ik nu vanuit mijn bureau, op Brussel neerkijkend , hier en daar rookkollomen ontwaren van in brand gestoken, voertuigen, en winkels van Belgen, de flikken zouden bovendien af en aan rijden, met verse stormtroepers en straathoekwerkers om de de gemoederen te bedaren, ...

Dat is het verschil mijn beste, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:30   #18
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG

Het zal u wellicht een zorg wezen om enige zin voor relativering op te brengen.
Het islamitisch fundamentalistisch extremisme uit zich zelfmoord-bomaanslagen uitsluitend op onschuldige burgers. Dagelijks krijgt u een portie in het nieuws.
Nu moet u mij eens 1 gelijkwaardig voorbeeld aanhalen gepleegd door de zogenaamde extreem rechtsen (waarbij u op het Blok doelt). Bij mijn weten werd nog niemand afgeslacht op 'islamwijze' door een blokker.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:39   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Het zal u wellicht een zorg wezen om enige zin voor relativering op te brengen.
Het islamitisch fundamentalistisch extremisme uit zich zelfmoord-bomaanslagen uitsluitend op onschuldige burgers. Dagelijks krijgt u een portie in het nieuws.
Nu moet u mij eens 1 gelijkwaardig voorbeeld aanhalen gepleegd door de zogenaamde extreem rechtsen (waarbij u op het Blok doelt). Bij mijn weten werd nog niemand afgeslacht op 'islamwijze' door een blokker.
Nochtans... Nog niet zo lang geleden schoot een Vlaams Blokker zijn revolver leeg op een café vol onschuldige burgers omdat hij geen liedje mocht zingen. Enkele dagen later timmerde Rob "Klop" Verreycken zijn wederhelft vakkundig in elkaar omdat die haar kinderen even wou begoroeten en nog enkele dagen later kneep een andere Vlaams Blokker het hondje van zijn ex half dood omdat die genoeg gezond verstand had om hem buiten te bonjouren. Toch ook behoorlijk verknipte figuren, daar bij dat Vlaams Blok...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:43   #20
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nochtans... Nog niet zo lang geleden schoot een Vlaams Blokker zijn revolver leeg op een café vol onschuldige burgers omdat hij geen liedje mocht zingen. Enkele dagen later timmerde Rob "Klop" Verreycken zijn wederhelft vakkundig in elkaar omdat die haar kinderen even wou begoroeten en nog enkele dagen later kneep een andere Vlaams Blokker het hondje van zijn ex half dood omdat die genoeg gezond verstand had om hem buiten te bonjouren. Toch ook behoorlijk verknipte figuren, daar bij dat Vlaams Blok...
Juist Rafke, we kunnen er niet van tussenuit dat de dagelijkse terreuraanslagen door moslimterroristen met hun duizenden dodelijke slachtoffers werkelijk akkefietjes zijn in vergelijking met deze wandaden door blokkers, die het dan nog gemunt hadden op 'eigen volk en eigen huisdier eerst'.8)
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be