![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() alle partijen zijn het over eens
meer koopkracht = meer consumptie = meer werkcreatie de spa schuift automatische index naar voor echter , elke indexaanpassing zorgt voor 20.000 tot 30.000 jobs die verloren gaan en doet dus de werkloosheid en dus ook de BTW stijgen. maar, ik zie een veel grotere kans om meer koopkracht liggen er staat momenteel een waarde van meer dan 100 % !!!!!!!!!!!!!!! van het BNP op gewone spaarboekjes. dat is een erg groot kapitaal. Groen en PVDA zouden zich als bloedzuigers kunnen verslikken aan dit kapitaal. echter , dit kapitaal is slapende koopkracht is dus gemiste jobcreatie. waarom staat dat kapitaal op gewone spaarboekjes? simpel, een groot deel van dat bedrag is van 50 plussers die een reserve aanleggen om extra kosten later te kunnen betalen in het bejaardenhuis. Concreet, de hoge kosten in bejaardenhuizen zorgt dat mensen koopkracht op spaarrekeningen moeten zetten, willen ze hun kinderen niet belasten met de extra kosten. En dus koopkracht verliezen stel u voor dat bijvoorbeeld Spa niet meer sinterklaas zou spelen met opgebouwd sociale zekerheid gelden. Maar dat geld zou investeren in bejaardenzorg. En aan mensen zou kunnen zeggen: dat voor iemand die een vol pensioen heeft opgebouwd er een zekerheid is dat er geen opleg meer nodig is in bejaardenhuizen. dit zou er kunnen voor zorgen dat mensen niet meer of minder sparen. stel u voor dat 20 % van de spaargelden in de consumptie komt. 20 % van het BNP meer consumtie zou dat niet beter zijn dan een automatische indexaanpassing die 30.000 jobs kost ? stel u voor , alle buitenlandse gevangen hun gevangenis straf in hun eigen land laten uitzitten. en in plaats van nieuwe grote gevangenissen , grote moderne rusthuizen stel u voor dat we ipv Portugese verzorgers binnen te trekken , dat we in gebieden met 25 % werkeloosheid dat we daar mensen kunnen activeren in de bejaardenzorg. Met in ruggensteun hulp van leefloners die gemeenschapsdienst draaien. stel u voor dat mensen niet meer moeten sparen voor de opleg in het bejaardenhuis . En dat ze dat geld gebruiken voor eens een weekendje Ardennen
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 13 mei 2014 om 21:52. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat er zoveel geld van Vlamingen op spaarboekjes staan die niets opbrengen, bewijst enkel dat het Vlaams plebs achterlijk en dom is. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2) wenst u in een bejaardentehuis te worden verzorgd door leefloners in gemeenschapsdienst, georganiseerd door de overheid? Zal ik dan nog zelf mogen kiezen in welk soort bejaardentehuis? Is er in uw utopie een rusthuis voor degenen die veel afgedragen hebben met 5 sterren en eentje met 1 ster voor de armeren onder ons of wordt het allemaal eenheidsworst? En wat als ik liever euthanasie pleeg of thuis crepeer? Of wat gebeurt als ik naar Spanje wil emigreren? Ik houd liever mijn geld zelf bij en beslis zelf wel wat ik er mee zal doen. 3) gemakkelijk gezegd: alle buitenlandse gevangenen moeten hun straf in eigen land uitzitten. Ik denk dat weinig mensen daar tegen zijn. Het probleem is wel dat het buitenland bereid moet zijn om die gevangenen terug op te nemen. Je kan ze moeilijk in Nederland, Frankrijk of Duitsland gaan droppen en dan heel hard weglopen he? Misschien toch maar ontwaken uit uw dromen Morpheus. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Geld op spaarboekjes wordt door de bank geïnvesteerd in bedrijven, leningen.... Je bent al lang geen"meester" meer over je spaarcenten. Laatst had ik een betaling van +2500 E en dat moest dus in 2 keer op 2 verschillende dagen.... Dat men mij zwijgt over dat "slapend" kapitaal.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de regering ! ! ! Dus... Laatst gewijzigd door Boduo : 14 mei 2014 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
omdat de indexsprong de loonkost opnieuw heeft doen stijgen bij Van Hool. terwijl de basisproducten van de autobusbouwers Van Hool , VLD, Pfenning, Logsped,Irisbus, Iveco, ..... allemaal van de dezelfde andere bedrijven komt. ik denk maar aan het glas van Saint Gobin. bepalende kost is de arbeidsintensieve assemblage. en elke indexsprong doet de loonkost hier stijgen ..... en doet jobs sneuvelen . cijfers spreken van 20.000 tot 30.000 jobs. mooie sociale maatregel die indexsprong ? en ik die dacht dat koopkracht op basis was van nettoloon.
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 14 mei 2014 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering profiteert het meest van de indexverhoging !!! Dus... Je eigen koopkracht hangt af van je netto-inkomen maar ook HOE je het besteedt: Eerst zorgen voor het NODIGE, dan voor het NUTTIGE en dan het AANGENAME "kopen". |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Op spaargeld is al meer dan genoeg belastingen betaald en daar heeft men dus geen recht op, hoe men het ook draait of keert.
Trouwens als vadertje staat ook maar zoveel als 1 vinger uitsteekt naar mijn spaargeld is het van de rekening en vindt hij het van zijn leven niet meer terug. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op basis van die mindere werknemers hebben ze dan volgens u een "goed orderboek" zoals u beschrijft. het zoals u het bekijkt
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 14 mei 2014 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de media werd vorige week nog vermeld dat Jonckheere een goed orderboek heeft. Zouden die durven liegen misschien ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iets met je geld 'aanvangen' kost tijd en moeite en brengt zorgen mee. Waarom is iemand achterlijk en dom als die persoon tevreden is met wat hij of zij heeft? Is de persoon die nooit genoeg heeft niet achterlijk en dom? |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |