![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Benghazi-Gate
AP Spionage IRS schandaal Andere schandaaltjes ... Lawine-effect Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal Obama's scandalgate een 'dog & pony show' blijven of zullen we eindelijk impeachment zien?
Vooralsnog willen de republikeinen enkel 'punten scoren', maar als bepaalde democraten er zelf tegenin komen... Wie weet? It's all showbiz in the end. Laatst gewijzigd door zonbron : 15 mei 2013 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat IRS probleem zal hij alsnog moeten aanpakken of dat gaat etteren. De rest is onbelangrijk. Dit zal volgens mij snel overwaaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amerikaanse politiek is bijzonder hard. Veel interne afrekeningen, verschillende belangen. De minste zwakheid die Obama laat zien wordt hij op afgerekend.
Natuurlijk versta ik mensen die Obama als het nieuwe symbool zien van het Amerikaanse imperialisme, maar in werkelijkheid is z'n aandeel erg beperkt. In tegendeel zelf, ik denk echt dat Obama de machine op sommige momenten serieus afgeremd heeft, en geprobeerd heeft positieve klemtonen te leggen. (bvb. Obamacare, niet wat hij er van verwacht had, maar beter dan wat ervoor bestond) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De VS is een totalitaire staat. Als eerder beweert gaat het de kant van Hitler uit. Wie in werkelijkheid regeert is niet echt duidelijk. Vast staat dat het van kwaad tot erger gaat.
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 mei 2013 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Wat begrijp jij niet van de woorden: totalitaire praktijken?
Laatst gewijzigd door giserke : 15 mei 2013 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met als grote verschil dat de Yehova's met het jaar minder wereldvreemd worden; de Amerikanen laten daarentegen een tegenovergestelde koers zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Interessant artikel in link. Obama = wat Nixon wou zijn http://www.usatoday.com/story/opinio...rgate/2019443/
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=NXr1mkYWeCU Ik denk dat velen in Europa niet beseffen hoe ziek een groot deel van de Amerikaanse maatschappij is. Obama controleert zelfs niet eens de senaat en zn' eigen partij, wat zou hij imperiale ambities hebben... Ik denk echt dat Obama niet slecht is, hij was erg progressief voor hij in de politiek ging, maar om verkozen te worden heeft hij een pakt met de duivel moeten sluiten (bvb. de zionistische lobby in z'n eigen partij) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft gepoogd Guantanamo te sluiten, maar is daar nog niet in geslaagd. (zowel de republiekeinen als bepaalde groepen binnen z'n eigen partij werken tegen). Obamacare toont aan dat hij gestreden heeft voor een iets rechtvaardiger Amerika, hij heeft niet gewonnen, maar toch verbeteringen kunnen aanbrengen. Obama heeft zich ook steeds verzet tegen ingrijpen in het Midden-Oosten, hoewel veel groepen, onder andere de zionistische lobby, dat wel willen. Zover zelfs dat GB en Frankrijk zich nu imperialistischer opstellen dan de VS, wat een unicum is sinds de jaren 50. Met democratie heeft dat natuurlijk allemaal niets te zien. Wie niet de steun heeft van machtige belangengroepen wordt niet verkozen of genomineerd, zo simpel is het. Op dat vlak kan je de VS een beetje vergelijken met de "democratie" in Iran of in¨Pakistan of Indië. Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2013 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat met Benghazigate, de luchtbrug van wapens en woestijnratten (LIFG etc) naar Syrie, de heatseeking missiles in de vorm van manpads voor de AQ en/of de 'Syrische rebellen', 'Ambassadeur' Stevens en de 'stand down'...? Alle kandidaten US president zijn idiote voorbestemden, de VS is een wespennest, een etterbal die op springen staat. Mss lijkt Osambo wel vriendelijker, daar ben ik het alvast eens mee. Maareuh... So what? De huidige dog en pony show (scandalgate) in de VS is gewoonweg een rookgordijn voor de belangrijke interne spanningen met bijbehorende hevige strijd welke uit de schaduw dreigt te treden, dit mijn inziens, mijn 2 US$-cents. De VS lijkt stilaan wel op een tijdbom. ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 16 mei 2013 om 02:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Libië waren het Frankrijk en GB die de aanzet gaven terwijl de VS aanvankelijk niet voor het idee te vinden waren. Frankrijk en GB namen ook het voortouw wat toch wel bijzonder is de laatste decennia.
Natuurlijk waren er verschillende belangengroepen die olie en geld roken in Libië en dus werd Obama toch verplicht mee te doen. De VS echter zetten minder vliegtuigen in dan de Europese landen. De dood van Khadafi werd trouwens veroorzaakt door Franse geheim agenten en jets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Heb eens een analyse gehoord van een Rus die nauw betrokken is bij inlichtingendiensten daar ofzo.
Een half jaar geleden voorspelde hij dat de oorlog in Syrië zou eindigen binnen 6 maand. In juni of juli dus. Net omdat de huidige administratie zo pragmatisch is, zonder Clinton. Sinds de verwijdering van Clinton is de Amerikaanse koers voor Syrië veranderd en zijn voorspellingen komen uit. Dus er is wel wat van aan denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() @BW: Betreft Hillary Clinton, je geeft aan hoeveel macht zij heeft gehad in het geheel, en met deze kwestie eigenlijk boven Obama stond.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe de verhouding tussen Hillary en Obama was, en wat deze 2 achter de schermen hebben besproken. Iemand een idee ? Zelf denk ik dat Obama stond te popelen dat eindelijk Hillary zou oprotten; hoofdpijn dossier Bengazi heeft hij igg aan haar te danken. Destijds publiekelijk Hillary afvallen zou politieke zelfmoord beteken, immers dan zou hij indirect openlijk toegeven de zaak niet in de hand te hebben. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 mei 2013 om 03:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Syrië gaat vooral over gas. Amerika heeft er niet veel belang bij eigenlijk. Het zijn zij niet die de oorlog aanstuurden. Maar wel gewillig meededen.
Citaat:
Denk dat ze daarom vooral de rebellen steunden (en en passant hoopten een vriendelijk regime te installeren) maar nu dat uit de hand loopt met Al Qaeda en co, is het wel even anders. Mijn inziens praten ze nu gewoon 'harde taal' om geen gezicht te verliezen (zogezegd vrijheid aanmoedigen in de arabische wereld) maar laten ze Assad begaan zodat die de terroristen kan uitschakelen. En het is toch duidelijk dat Rusland nee, nee en nee zegt, dus Syrië kunnen ze best laten varen. Ook al speelt dat in het voordeel van Iran. Noch Iran of Syrië zijn een bedreiging voor de VS, of zelfs Israël, want die krijgt toch Amerikaanse steun mochten ze Israel aanvallen. Deze is ook een aanrader om de rol van Turkije er in te begrijpen: Syria's Pipelineistan war |
|
![]() |
![]() |