![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zal jij nu dinsdag(11 juli) een vlagske uithangen | |||
Jawohl! |
![]() ![]() ![]() |
22 | 55,00% |
Natuurlijk niet, wat denkt u wel van mij! |
![]() ![]() ![]() |
18 | 45,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() eens zijn wie die vendelzwaaiers zijn
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Een Nationalist wil splitsen uit deels nationalistische overwegingen (een onafhankelijk lapje grond voor zijn volk), bij mij speelt dat element minder, en ben ik voor een splitsing voor economisch/sociale redenen.
Als ik de Vlaamse vlag zie waaien krijg ik niet spontaan tranen in de ogen, als ik het "volkslied" hoor begin ik het ook niet uit volle borst mee te zingen, heel dat gedoe doet mij eigenlijk weinig, maar ieder persoon die logisch nadenkt en de huidige en recente media volgt rond België en de zware communautaire problemen waarmee we kampen komt toch tot de conclusie dat een splitsing meer en meer onvermijdelijk - zoniet noodzakelijk - wordt. Je hoeft daarvoor geen fanatiek vlaggenzwaaiertje te zijn, hoewel ik best kan begrijpen dat belgicisten alle separatisten graag eventjes zo voorstellen. Laatst gewijzigd door end : 9 juli 2006 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen probleem mee wanneer mensen de vlag van de Vlaamse Gemeenschap uithangen (de rood geklauwde leeuw dus). B Plus viert ook de Vlaamse feestdat in Mozet en daar hebben ook de Vlaamse vlag mee.
Ik kan echter geen respect opbrengen voor een zwart geklauwde leeuwenvlag, hoe vaak nationalisten ook uitschreeuwen dat dit de echte Vlaamse vlag is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nationalisten "schreeuwen" (?) het niet noodzakelijk "uit" dat dit de enige "echte Vlaamse vlag" is. Reeds meermaals heb ik het verschil tussen beide vlaggen verduidelijkt en besloten met de woorden dat beide vlaggen evenveel bestaansrecht hebben. En de een niet minder "echt" is dan de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zwart geklauwde leeuwenvlag is een nationalistenvlag.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 9 juli 2006 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Zolang ze er geen bijkomende betaalde feestdag van maken ga ik zoiets niet vieren zenne.
Ik moet werken godverdoeme, dus heb wel iets ander te doen dan vlagskes ophangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zwart geklauwde leeuwenvlag daarentegen heeft vandaag de dag een geheel andere connotatie dan toen. De Vlaamse Beweging is ook een geheel andere richting uitgegaan (van federalisme naar separatisme).
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 9 juli 2006 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweren dat België sinds 1830 een democratie was, is onzin. De staatsvorm stond misschien wel omschreven als een "democratie" maar in wezen was dat niet het geval. Nederlandstaligen stonden zeker niet op gelijke voet met Franstaligen, dus dat kan je bezwaarlijk "democratisch" noemen. Gelukkig is dit met de jaren wel sterk verbeterd (en dat hebben we te danken aan de Vlaamse Beweging).
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben overigens niet politiek correct links, maar evengoed bekijk ik de zwart geklauwde leeuw met andere ogen dan de officiële vlag van de Vlaamse Gemeenschap.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alle begrip voor de achterliggende idee en zo, maar het moet toch een onwezenlijk zicht zijn, al die Belgicisten achter een leeuwenvlag.
|
![]() |
![]() |