![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() besten,
wat iedereen al jaren weet en waar wij al jaren berichten over sturen wordt nu bevestigd en erkend door de Orde van advocaten in De Tijd van 15 oktober 2010. citaat Rechtspraak wordt loterij in BELGIÊ De rechtspraak in ons land is gereduceerd tot een loterij. ‘Als advocaten winnen we zaken die we nooit hadden mogen winnen. En omgekeerd’, stelt Patrick Hofströssler van de Orde van Vlaamse Balies. ‘Dat is te wijten aan een manifest ongelijke kwaliteit van de rechtspraak in de verschillende rechtbanken en hoven.’ ‘In welbepaalde kamers van welbepaalde rechtbanken gebeuren systematisch misbruiken of worden rechtsregels genegeerd. Maar de advocaten durven daar niet openlijk over te klagen om hun cliënten niet in problemen te brengen’, zegt Hofströssler. ‘We mogen niet blind blijven voor die disfuncties. Daarom moet er een meldpunt komen waar advocaten de probleemgevallen en suggesties kunnen melden.’ einde citaat Zelfs het Hof van Cassatie doet mee aan de fraude, zo vertikken ze het regelmatig om de partijen op te roepen, 80% van de klachten wordt geseponeerd, enz Minister Declerck heeft er ook niks van gebakken om ook maar iets te verbeteren. Justitie blijft een corrupte knoeiboel. www.neutr-on.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ach, ik merk dit dagelijks. Ga eens naar het OCWM, kansarmen hun rechten worden elke dag geschonden.
Waarom wordt de ene wet genegeerd en een andere uitzonderlijk hard toegepast ? Politieke invloed, verder moet je niet gaan zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja Neutron, dat heb je met scheiding der machten he. Er is maar zoveel dat een minister kan doen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Dit artikel kan je trouwens ook vinden op de Tijd. De eerste alinea veelbelovend.
De alinea's erna gaan er al totaal niet meer over. Dan blijkt dat 7 op 10 wel tevreden is. Ja jongens....zijn ze echt zo bang om er over uit te wijden ? http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...74425-3136.art |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en hij was blij genoeg toen de regering viel, want dan moest hij zijn slappe voorstel niet meer openbaar maken 13 jaar al is er niks veranderd bij Justitie www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Suggesties om dit te veranderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() beste,
hierbij enkele voorstellen: - iedereen mag zelf zijn zaak proberen op te lossen in de mate van het mogelijke en uiteraard alleen voor eenvoudige zaken - dat kan door formulieren op internet te zetten voor allerlei inbreuken: bv: laster en eerroof, valse verklaringen, (poging tot) diefstal, slagen en verwondingen, burenoverlast, enz. - u stuurt betrokkene een klacht en je geeft hem een maand om te antwoorden, nadien vonnis door vredegerecht, bvb - wetboeken eenvoudiger maken - rechters beter opleiden - onbekwame rechters sancties geven, eventueel ontslag - sancties als een hogere rechter een lagere rechter corrigeert - sancties al een onderzoeksrechter geen onderzoek wil doen - bemiddeling verplicht stellen voor sommige zaken - advocaten worden alleen betaald als ze de zaak winnen - mogelijkheden creëren om via e-mail te corresponderen - bevoegdheden van HRJ uitbreiden - controlefunctie door burgerraad instellen enz www.neutr-on.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Yep,
1° beetje meer geld aan Justitie geven zodat er genoeg rechters/parketmagistraten en medewerkers kunnen benoemd worden en we geen twee jaar moeten wachten om een burgerlijke zaak behandeld te zien (in eerste aanleg dan want hpoger beroep nog duurt wel iets langer) of méér dan tien jaar voor een complexe strafzaak zodat de boosdoeners wegens verjaring de dans ontsnappen. 2° rechters evalueren op hun resultaat (véél vonnissen die hervormd moeten worden of niet ?) en wie ten onrechte benoemd is geworden buiten wippen. 4° eindelijk eens een werkende informatica, éénvormig, voor heel het gerechtelijk apparaat invoeren en er gebruik van maken.(Mailverkeer is véél trefzekerder en sneller dan post maar dat weten ze nog niet onze poliziekers) 5° Hoog Comité voor Toezicht opnieuw instellen en de leden ervan wat beter selecteren dan vroeger het geval was. 6° Alle vernieuwde procedureregeltjes van de laatste twintig jaar die alleen maar tot méér vertraging in de procedure hebben geleid opnieuw afschaffen. pfff ... mijn lijstje wordt te lang. Effe samenvatten : vijf minuten politieke moed opbrengen om toe te geven dat een democratisch bestel niet kan functionneren als het zijn Rechterlijke Macht niet de middelen geeft die nodig zijn om behoorlijk te kunnen functionneren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Koala,
Ik mis in je lijstje een belangrijk punt namelijk de integratie van verschillende rechtbanken in één groter geheel. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.749032
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
- als u een klacht met burgerlijke partijstelling indient kan die niet 'geseponeerd' worden maar komt uiteindelijk voor het onderzoeksgerecht dat zal beslissen of er redenen zijn om iemand naar de correctionele rechtbank te verwijzen of niet. - als u dan toch al tot bij Cassatie geraakte is er duidelijk een beslissing in eerste aanleg en in beroep geveld geworden. Kreeg u desondanks nergens gelijk dan heeft u : ofwel de zaak totaal fout aangepakt, ofwel mogelijks toch ongelijk; ofwel staat u tegenover "beschermden" en dan kan u gewoon beter ermee ophouden want dat is Don Quichottenwerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Toemaatje : heb artikeltje over het 'akkoord' even gelezen : 16 i.p.v. 27 arrondissementen ? Praat voor de vaak. Dat gaat niets bijbrengen tenzij dan wat minder geld kosten omdat er maar 16 i.p.v. 27 'Voorzitters' extra wedde moeten krijgen. Om een betere éénvormigheid te krijgen moet gewoon ALLE rechtspraak (uiteraard anoniem, dwz zonder vermelding van de identiteit van de partijen) meteen en gratis op de website van Justitie gepubliceerd worden (niet moeilijk, alle vonnissen in dit land worden al met een computer gemaakt en niet meer met en typmachine) zodat je niet gedurende jaren tegengestelde beslissingen krijgt naargelang de plaats waar een zaak behandeld wordt en moet, wanneer een hogere rechtsmacht vaststelt dat bepaalde rechters constant dissident blijven doen, er een overleg gepland worden. Laatst gewijzigd door Koala2 : 15 oktober 2010 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En toch hou ik er niet mee op . Ik heb er geen flauw idee van wat me nog te doen staat , maar ik hou er niet mee op ! Dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven .
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor hier ondermeer de woorden, "sancties" "straffen" "ontslag," het lijkt wel alsof er niemand de laatste 40 jaar heeft opgelet.
De gehele magistratuur, hoog en laag, onderzoeksrechters en procureurs zowel als rechters, bestaat uit politieke vrienden en advocaten in het algemeen die niet geschikt/competent genoeg zijn om te overleven in de privè. Als je die mensen gaat ontslaan omdat ze hun job niet kennen, dan gaan er weinig overblijven. En het volgende dat je dan meemaakt is dat je geen nieuw volk vindt omdat een ietwat redelijke adcocaat tien maal meer verdient dan een gemiddelde rechter. Maar troost u, je gaat helemaal niets veranderen, de rechterlijke macht is een Belgisch machtsbastion. Als je daar verandering in wil brengen ga je eerst Belgie moeten laten barsten.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eén van mijn onhebbelijkheden is dat ik geen onrecht verdraag . Het heeft me al een hoop centen gekost , en het zal me nog wel een hoop centen kosten , maar alles is beter dan opgeven ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ook niet . Allee , we komen weeral overeen se ! ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we zitten in een corrupt apenland, een bananenrepubliek neutr-on |
|
![]() |
![]() |