Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2003, 17:39   #1
kris
Schepen

Standaard

Citaat:
Pierre Carette (CCC) komt vrij onder voorwaarden
BRUSSEL 12/02 (BELGA) = De commissie voor voorwaardelijke invrijheidstelling heeft beslist om Pierre Carette (CCC) onder voorwaarden vrij te laten. Dat meldt zijn advocaat Jean-Philippe de Wind woensdag.Carette zat meer dan zeventien jaar in de gevangenis als mededader van de aanslagen die in de jaren tachtig in België werden gepleegd door de CCC (strijdende communistische cellen). (IVA).

Kris
Oud 12 februari 2003, 17:41   #2
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Hij komt vrij omdat hij aan een ernstige ziekte lijdt, ik denk toch dat dat de hoofdreden was!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 18:15   #3
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Hij komt vrij omdat hij aan een ernstige ziekte lijdt, ik denk toch dat dat de hoofdreden was!!

Iemand die tot zo'n wandaden in staat is lijdt inderdaad aan een ernstige ziekte.

Weeral een linkse rakker die zogezegd geen gevaar meer is voor de maatschappij. De familieleden van de slachtoffers zijn er vet mee.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 19:16   #4
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
[
Iemand die tot zo'n wandaden in staat is lijdt inderdaad aan een ernstige ziekte.
Weeral een linkse rakker die zogezegd geen gevaar meer is voor de maatschappij. De familieleden van de slachtoffers zijn er vet mee.
De CCC pakte het totaal verkeerd en dom aan maar hun visie was juist.
Net zoals het ALF.
Je moet de Amerikanen en hun knechten op een andere manier bevechten. De Amerikanen hebben meer en zwaardere bommen dan welke terrorist ook.
Een totale boycot van Amerikaanse producten zou al een heel goed begin zijn. Ik pas dat toe. Maar ja, dan moet iedereen daar achter staan en de mensen lusten nog veel te graag hamburgers en Cola!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 20:22   #5
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
Citaat:
Pierre Carette (CCC) komt vrij onder voorwaarden
BRUSSEL 12/02 (BELGA) = De commissie voor voorwaardelijke invrijheidstelling heeft beslist om Pierre Carette (CCC) onder voorwaarden vrij te laten. Dat meldt zijn advocaat Jean-Philippe de Wind woensdag.Carette zat meer dan zeventien jaar in de gevangenis als mededader van de aanslagen die in de jaren tachtig in België werden gepleegd door de CCC (strijdende communistische cellen). (IVA).

Kris
De minister (Verwilghen) overwegt toch nog om in beroep te zullen gaan. Dus is het nog niet zeker dat Pierre C. vrij komt.

De CCC is zeker nog niet dood:

CELLULES COMMUNISTES COMBATTANTES (CCC)

http://users.skynet.be/terrorism/html/belgium_ccc.htm

Ongelooflijk toch hoe een handvol goed gemotiveerde personen (amper met VIER) zoveel schade (1 miljard BEF!!) hebben kunnen aanrichten op korte tijd. Met bijna 20 aanslagen op hun aktief domineerden zij (tesamen met de Bende van Nijvel) de terroristenjaren van 83 tot eind 85!
Oud 12 februari 2003, 20:24   #6
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Je bewondert dat uitschot nog ook?
Oud 12 februari 2003, 20:31   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het zijn/waren een stel sukkels.

Als terrorist wil je de heersende klasse op hun knieen en de publieke opinie aan jouw kant. Dat doe je niet met het opblazen van vuilbakken.

Idialisten.... het is gebleken uit de processen dat deze gewoon verveelde halve zolen waren met een beetje kennis en een beetje geld.
Oud 12 februari 2003, 21:12   #8
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Wie zijn straf uitzit of in aanmerking komt voor vervroegde invrijheidstelling komt vrij. Zo simpel is het. Of het nu gaat om een Communistische Combatant, een pedofiele pater of een brandstichtende brandweer.
Oud 12 februari 2003, 21:45   #9
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
De CCC pakte het totaal verkeerd en dom aan maar hun visie was juist.
Net zoals het ALF.
Je moet de Amerikanen en hun knechten op een andere manier bevechten. De Amerikanen hebben meer en zwaardere bommen dan welke terrorist ook.
Een totale boycot van Amerikaanse producten zou al een heel goed begin zijn. Ik pas dat toe. Maar ja, dan moet iedereen daar achter staan en de mensen lusten nog veel te graag hamburgers en Cola!
Vrij ironish toch dat de broncode van het message board waarop u dit neerpent Amerikaans is. Wie maakte de processor in uw computer? En het operating systeem?

Selectieve boycot van enkele producten lijkt me meer toepasselijk in uw inconsequent geval.
Oud 13 februari 2003, 10:38   #10
Bakoenin
Vreemdeling

Standaard

Pierre Carette moet plaats maken voor de echte criminelen : Vlaams Blokkers! Verwilghen anticipieert gewoon op de uitspraak van het blokproces van 28/02!!!!!
Oud 13 februari 2003, 10:53   #11
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Je bewondert dat uitschot nog ook?
Nee, ik stel gewoon maar vast dat je met een minimum aantal deelnemers en maximum aan effect kan scoren. Kijk maar naar de Twintowers in New York, 5 man in de cockpit crashen in die toren en kijk naar het effect. Ergens toch beangstigend wel. Of niet soms?

Het toeval wilt dat ik ooggetuige was van de aanslag van de CCC op de Bank of America op de Rubenslei in Antwerpen. Ik was net ter hoogte van de bank, die vlak tegenover het Stadpark was gelegen, waar ik in't park op dat ogenblik mijn honden uitliet. Als in een vertraagde film zie ik nog altijd de massa gebroken glas naar beneden donderen.

Aanvankelijk leek de schade aan die bank nogal beperkt te zijn, behalve dan die glasschade, maar het bleek na grondige inspectie wèl degelijk zwaar beschadigd. De fundamenten van dat gebouw waren gescheurd en het gebouw werd ontruimd en zou nog jaren leeg blijven staan. Nadien werd het totaal afgebroken en in de plaats ervan kwam het Parklane Hotel, thans Radisson Sas Hotel geheten.

Ten andere ik heb de akties van de CCC altijd afgekeurd. Met banken edm te bombarderen bereik je niks, alleen materiële schade die toch weer gedekt wordt door verzekeringsfirma's die daar weer een flinke boterham aan verdienen. Ook de timing van die aanslagen zat volkomen fout. Tussen 1983 en 1985 hadden we namelijk ook nog eens de terreurdaden van de Bende van Nijvel te verduren. Ik heb daar een stuk of vier boeken over gelezen, en de bedoeling van die aanslagen zou geweest zijn om het politieapparaat te versterken, wat inderdaad nadien ook het gevolg is geweest. De akties van de CCC ondersteunden m.i. ook de bedoelingen van de Bende, en dat zal zeker niet de bedoeling van de CCC zijn geweest.
Oud 13 februari 2003, 11:06   #12
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Ach, als hij vrijkomt kan zijn auto nog altijd eens in de lucht vliegen he... ;-)
Kan hij direct als martelaar fungeren. :twisted:
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 11:12   #13
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

There's a law for the rich, a law for the poor and a law for dirty Davy.
(The Levellers)
Makkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2003, 11:17   #14
kris
Schepen

Standaard

Citaat:
Pierre Carette moet plaats maken voor de echte criminelen : Vlaams Blokkers! Verwilghen anticipieert gewoon op de uitspraak van het blokproces van 28/02!!!!!
Ter info ... uitspraak is op 26 februari !!! Tssss ...

Vandaag voorpagina Het Nieuwsblad citeren ze Carette. De uitspraken dateren van 11 februari 2003, inderdaad eergisteren. "Ik blijf politiek militant. Maar ik kan onmogelijk verantwoordelijk worden gesteld voor de daden van een groep die plots uit het niets zou ontstaan om uit naam van linkse idealen actie te voeren. De situatie is veranderd. Maar niemand heeft de toekomst in pacht!" Men weze gewaarschuwd dus !!!

Kris
Oud 13 februari 2003, 11:22   #15
Bakoenin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kris
en de carette komt vrij op 25 februari! uw plaats is dus al vrij!
Oud 13 februari 2003, 11:27   #16
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vandaag voorpagina Het Nieuwsblad citeren ze Carette. De uitspraken dateren van 11 februari 2003, inderdaad eergisteren. "Ik blijf politiek militant. Maar ik kan onmogelijk verantwoordelijk worden gesteld voor de daden van een groep die plots uit het niets zou ontstaan om uit naam van linkse idealen actie te voeren. De situatie is veranderd. Maar niemand heeft de toekomst in pacht!" Men weze gewaarschuwd dus !!!

Kris
Allez Kris, je hebt er weer een boeman bij. Na Jahjah, de moslims, thePiano (hehe) krijg je d'r nu gratis en veur niks ook nog Pierre Carette bij. Je slaapt toch nog wel 's nachts hoop ik?

Op de foto: PC beraamd een bomaanslag op Kris
Oud 13 februari 2003, 11:29   #17
kris
Schepen

Standaard

Ik slaap nog heel goed Piano! Maar eeuuhhh doet dat hier terzake ??? En nog iets, voor mij ben jij geen boeman hoor !!!

Kris
Oud 13 februari 2003, 11:36   #18
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik slaap nog heel goed Piano! Maar eeuuhhh doet dat hier terzake ??? En nog iets, voor mij ben jij geen boeman hoor !!!

Kris
Aha bedankt sjoeke! Ik had bijna mijn kat op je afgestuurd, ook een BV btw

TSIKO !!!!
Oud 13 februari 2003, 12:45   #19
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie
There's a law for the rich, a law for the poor and a law for dirty Davy.
(The Levellers)
corrupt corrupt corrupt from the bottom to the top and you tell me its the law.
Oud 15 februari 2003, 15:49   #20
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

En dan te bedenken dat er hier op dit forum communisten zitten die hoogstwaarschijnlijk deze daden niet meer als normaal vinden.

Thomas Heynderickx

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be