![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg niet dat het er rooskleurig uit ziet.
Maar de toestand is niet des duivels. Niet demonisch. Niet katastrofaal. Dikke proficiat aan onze minister van financiën Van Overtveldt. titel: België ontsnapt definitief aan Europese strafbank http://www.standaard.be/cnt/dmf20150225_01548533 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat maar zo Schoofzak, vanaf nu tot 2019 zal elke begroting van de federale én de vlaamse regering er volgens jou niet zoooo slecht uitzien. Je timing voor deze eerste ontboezeming is goed gekozen moet ik zeggen : twee dagen nadat Heert Bourgeois ons kwam zeggen dat het veeel zwaarder zal zijn dan ghedaht.
Toeval uiteraard. Ga je ook na de begrotingscontrole elke keer een hoera !!! topic openen ? Je zou ze ook kunnen nummeren vanaf nu. Dat is overzichtelijk en onderstreept nog meer het grandioze succes. ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 februari 2015 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, wie heeft er nu gelijk? Bourgeois of de commissie. Als het al niet belachelijk was...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel met het feit dat onze Schoof -eindelijk- ten volle begint te beseffen dat zijn partij een beleidspartij is geworden, en dus aan de knoppekes zit te draaien. Op een bepaald moment (bij de ene al wat trager dan bij de andere) moet dan de euro vallen dat je de obligate oppositie retoriek moet laten vallen. Volgens mij is Schoofzak nu op dit punt aangekomen. Gedaan met elke begrotingscontrole vooraf en achteraf verdacht te maken en te bekritiseren. Vanaf nu : zie ne keer hier hoe goe da wij bezig zijn !!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het tekort van de Vlaamse regering is toch wel "zeer genuanceerd".
![]() Newspeak PC |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ergste is voorbij.
Heeft BDW toch maar weer mooi gedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik nodig mijn mede-forum-genoten uit om de eerste korte zin van mijn openingspost niet te vergeten.
We zijn er nog lang niet. Maar de door sommigen, sorry, door één, gevreesde, aangekondigde, voorspelde, al zogezegd voor de deur staande, deurwaarderachtige troika .... die blijft nog even achterwege. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) geloof in de kracht van de verandering ! 2) nooit twijfelen. Nooit ! 3) het is de fout van de sossen als het a) mislukt b)te traag gaat c) toch niet zo eenvoudig blijkt te zijn d) quasi identiek is aan het vorige beleid 4) n-va is een maagdelijke partij, ondanks twee legislaturen in de vlaamse regering. Het is dus altijd de fout van de anderen. Altijd. 5) federaal is het de fout van de coalitiepartners die hen belet hebben om het confederalisme in te voeren. Snappie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 februari 2015 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |