![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een aantal mensen hebben gisteren in Brussel betoogd tegen "alle regeringen behalve deze van Wallonië".
Dat komt er dus op neer dat ze eigenlijk de democratie miskennen. Ja natuurlijk mogen ze hun gedacht zeggen, mogen ze betogen ... bla bla ..., maar het is toch een feit dat het op de dag van de verkiezingen de hoogmis is van de democratie, en niet op een dag dat alle vrijgestelde syndicalisten een soort van family day houden. En ze hanteren dan nog een taaltje dat erg dikkenekkerij uitstraalt. Zij roeien niet tegen de stroom, zijn zijn de stroom. Nogmaals: dat bleek niet uit de verkiezingsuitslag. Allez kom, verder over naar de orde van de dag. We zitten te diep in de (staats)schulden om ons veel te kunnen permitteren. titel: ‘Wij roeien niet tegen de stroom. Wij zijn de stroom’ http://www.standaard.be/plus/20150330/ochtend/9 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
betogingen zijn onderdeel van een democratie. de mening van 17.000 die op een zondag in de gietende regen en tegen de wind in, gaan betogen tegen een regering, mogen gehoord worden.
Een regering die beweert democratisch te zijn, houdt er zelf rekening mee. maar dat wil niet zeggen dat de mening van de zwijgende massa moet genegeerd worden. De partijen uit de regering moeten maar zien wat ze er mee doen en we zullen bij de volgende verkiezingen zien hoe de zwijgende massa oordeelt over het gevoerde regeringsbeleid.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
17,000/11,000,000 = 0.1545%
"Wij zijn de stroom!" Uiteindelijk gewoon de 2e rangsfiguren uit de culturele sector die de geldkraan dichtgedraaid zien en niet meer op kosten van de maatschappij hun tijd kunnen verschijten op het podium van een parochiezaaltje voor 2 man en een paardekop.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het was, o toevallig, tegen alle regeringen waar de nva van deel uitmaakt. Jij zegt dat die mensen "mogen gehoord worden". En je nuanceert direct en terecht met de zwijgende massa. Wel, het is niet omdat die gasten eens door de regen lopen, dat ze meer legitimatie hebben dan de een of de andere kluizenaar die de laatste 20 jaar niet meer uit zijn kot gekomen is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht deze betoging er niet zijn, je zou zelf kunnen zeggen dat de N-VA in feite een links beleid voert...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat mensen op een zondag gaan betogen tegen het beleid miskennen zij de democratie ? Vreemde theorie... Moet de burger vijf jaar lang zwijgen ? Heeft die door de verkiezingen zijn grondrechten in pand gegeven aan de regering ? De regering kan met deze signalen vanuit de maatschappij doen wat ze wil, inbegrepen die totaal negeren zelfs. Maar dat je de burger blijkbaar wil verknechten door hem bij uitoefening van zijn grondrechten als ondemocratisch te betitelen toont een sterk reactionaire manier van denken. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De betogingen zijn volkomen vergelijkbaar. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daar werkt la Belgique totaal niet meer en de officiële media draagt een enorme zware verantwoordelijkheid daarin... Zij werken mee aan het afglijden van la Belgique in een bananenrepubliek en ik heb nog geen weet van een bananenrepubliek waar het volk niet ongenadig uitgebuit wordt door het grootkapitaal.... Ten andere schulden maken is de gemakkelijkste toegangsdeur voor het plebs om te vervallen tot de vierde wereldlanden in handen van de kapitalisten... |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de openingspost stel ik duidelijk dat ze mogen betogen. Maar om het zo te zeggen: als iemand gebruik maakt van zijn vrije meningsuiting, dan mag ik aangeven dat hij liegt. En dat vind ik: de aard van de betoging was simpelweg een miskenning van de democratie. Het was geen gewone oppositiebetoging. Dat mag, ik herhaal het. Ze mogen dat. Maar ik mag hen ontmaskeren. .
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er was enkel de aanhoudende gewoonte, een verslaving eigenlijk, om om de zoveel maanden eens te staken. Niet in Vlaanderen toevallig. Neen, 't was elders. .
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Staatssecretaris
|
Al voel ik zelf een aantal van de regeringsmaatregelen in mijn portefeuille. Ik opteer er toch voor dat deze regering de gekozen koers voortzet.
Allereerst om stabiliteit te garanderen in het beleid. Niets nefaster voor economische investeringen dat constante wijzigingen in regelgeving e.d. Daarnaast moeten we een regering tijd gunnen om de resultaten van hun beleid te laten zien. De huidige regering is amper een jaar ver. Je kan ze moeilijk nu al afrekenen. We zitten immers nog volop de gevolgen te dragen van de vorige regering(en). Dus ik hoop dat deze regering nog 4 jaar verder kan doen. En dan zal ik de afweging maken: sta ik er zelf, en staat het land, er beter of slechter voor dan in 2014. En dat zal mijn volgende stem bepalen. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kleine correctie: deze regering is amper een HALF jaar ver. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
Daarvoor krijgt men 17.000 man op de been?
Dit land (volk) is een verloren zaak. Als mensen al niet eens meer in staat zijn om te beseffen waar de tekorten ontstaan en waar ze hun impact hebben, dan kunnen we er maar beter gelijk een kruis over maken. Niet dat ik ook maar een greintje sympathie of begrip kan opbrengen voor het huidige politieke bestel van wereldvreemde neo-liberalen, arrivisten en opportunisten, maar als je geen besef hebt van de ware oorzaken die ons zo ver hebben gebracht, als je alles gewoon letterlijk oplepelt en enig kritisch inzicht of intellectuele eerlijkheid je vreemd zijn, dan vind ik zulke betogingen bijzonder wansmakelijk. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net zoals heren van VOKA dat doen op recepties, allerlei belangengroepen dat doen in formele en informele contacten. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Vlaams calimerisme roert zich weer. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Betoogden ze dan ook tegen de regering van de Franse gemeenschap, tegen die van de Duitstalige gemeenschap, tegen de Brusselse gewestregering, tegen de raad van de VGC, van de FGC, van de GGC?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 30 maart 2015 om 10:54. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Je moet het wel heel erg ver gaan zoeken om de actie in een slecht daglicht te stellen. Maar ik begrijp heel goed dat de hoge opkomst je ongerust heeft gemaakt.
Waar haal je het in hemelsnaam vandaan dat het "een betoging tegen alle regeringen behalve de Waalse zou zijn geweest"? Het was in eerste instantie een optocht VOOR iets: "een gezonde en solidaire samenleving met gelijke kansen en zuurstof voor alle mensen". Ik heb al langer door dat democratie voor de N-VA en de meeste aanhangers een lege doos is, maar ze zullen het toch moeten leren dat dit niet beperkt is tot 1x om de zoveel jaar gaan stemmen. Want anders zullen ze op zo'n hoogmis van de democratie nog eens het deksel op hun neus krijgen. De grootste partij zijn, is niet hetzelfde als de stem van de meerderheid verkondigen. En het is niet omdat mensen voor een partij hebben gestemd dat ze ook daadwerkelijk vertegenwoordigd worden door die partij. In de aanloop naar de verkiezingen strooit men graag zand, en daar heeft de N-VA alvast geen verandering in gebracht. Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2015 om 11:15. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Staatssecretaris
|
En dat is net waar deze regering volgens mij tracht aan te werken. Ik wacht dus even af of ze daar ook effectief in slagen. Eerlijk gezegd snap ik het nut van deze betoging (en heel veel andere wat dat betreft) niet.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/7976/foto/p...betoging.dhtml |