Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2015, 08:48   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Vlaming absoluut niet geneigd grenzen te sluiten

70 procent van de gepeilden volgt onvoorwaardelijk een flink aantal elementen uit de visie van de regering. Visie die gedomineerd wordt (niet gedemoniseerd) door de nva.

titel: Vlaming absoluut niet geneigd grenzen te sluiten
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151009_01911150

Citaat:
Een tijdelijk statuut voor vluchtelingen, met zicht op terugkeer wordt breed gesteund. De grenzen sluiten hoegenaamd niet.

De straffe en soms zeer straffe politieke verklaringen van de afgelopen weken ten spijt, is de Vlaming niet gewonnen voor radicale antwoorden op de asielcrisis. N-VA-voorzitter Bart De Wever pleitte er onder meer voor om de Conventie van Genève opnieuw te gaan onderhandelen en Open VLD-kamerfractieleider Patrick Dewael vond dat gerichte grenscontroles op zijn plaats waren. Beide partijen stelden ook het kindergeld voor vluchtelingen in vraag.

Maar op de vraag hoe de regering moet omgaan met de vluchtelingenproblematiek antwoordt tien procent van de ondervraagden dat ze de grenzen moet afsluiten en moet stoppen met politiek asiel te verlenen. Opvallend is dat zelfs bij Vlaams Belang maar de helft van de kiezers hiervoor gewonnen is, terwijl de partijtop wel verdedigt dat de grenzen dicht moeten.

Ook het andere uiterste, ‘alles in het werk stellen om asielzoekers een nieuwe toekomst in België te geven’, antwoordt maar 14 procent positief. Hier is het in de eerste plaats de Groen-kiezer (40%) die voorstander is van deze lijn. Maar ook bij SP.A (24%) en en CD&V (21%) ligt het percentage iets hoger.

Het meeste bijval is er voor de aanpak waarbij asielzoekers een tijdelijk verblijf krijgen met het oog op een terugkeer naar hun land van herkomst. Daarin kan 74 procent zich vinden. Het is ook dat laatste wat de regering probeert te doen. De laatste maanden komen de meeste vluchtelingen uit Irak en Syrië. Iets minder dan de helft van degenen die uit Irak komen worden ook erkend als vluchteling, voor de Syriërs ligt dat percentage op 93 procent. Als erkend vluchteling kunnen zij in onbeperkt in ons land blijven. Maar de regering onderzoekt nu hoe ze dat statuut tijdelijk kan maken. Na vijf jaar zou uiteindelijk wel een onbeperkt verblijf toegekend worden.

Vooral bij bij Open VLD en N-VA, dat als eerste op de proppen kwam met het idee voor een tijdelijk vluchtelingenstatuut, staat men achter deze aanpak. Op Groen en Vlaams Belang na is ook bij de andere partijen een ruime meerderheid voor een tijdelijk statuut.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 08:57   #2
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
70 procent van de gepeilden volgt onvoorwaardelijk een flink aantal elementen uit de visie van de regering. Visie die gedomineerd wordt (niet gedemoniseerd) door de nva.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=224098
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 10:49   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen is dan ook geen land en Belgique een non-country.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 15:10   #4
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Er wordt weer wat afgepeild de laatste dagen.
Veel hangt af van de vraagstelling, zoveel is zeker...

Citaat:
Vlaming pleit voor grenscontroles: "Er zijn al genoeg vluchtelingen"

95 procent van de Vlamingen vindt dat er genoeg vluchtelingen zijn, drie op de vier is vragende partij voor grenscontroles. De peiling van Het Laatste Nieuws en VTM NIEUWS naar aanleiding van 1 jaar regering-*Michel legt grote bezorgdheid bij de *bevolking bloot.

De vele straffe politieke verklaringen rond vluchtelingen en veiligheid van de voorbije weken, waren uiteraard geen toeval. De bezorgdheid is groot, toont ook onze peiling naar aanleiding van 1 jaar regering-Michel. 42 procent voelt zich niet veilig in ons land, een nipte meerderheid vindt dat de regering meer mag doen om terreur te bestrijden.

De asielcrisis maakt nog sterkere meningen los. Een meerderheid van de Belgen vindt dat er al te veel vluchtelingen opgevangen zijn. Opvallend: in Wallonië (60 procent) leeft dat gevoel nog sterker dan in Vlaanderen (53 procent). Het kamp dat vindt dat er ofwel te veel ofwel genoeg vluchtelingen in het land zijn, is 95 procent sterk. De bezorgdheid maakt bij de ondervraagden de roep naar stevige maatregelen los: 74 procent van de Belgen zijn gewonnen voor grenscontroles en dat gevoel leeft in alle politieke strekkingen.
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...telingen.dhtml
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 15:30   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat een meerderheid van de mensen door het vroegere opgelegde sossenbeleid deze toestanden kots en kotsbeu zijn en dat ze dit willen veranderd zien.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 16:17   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is duidelijk dat een meerderheid van de mensen door het vroegere opgelegde sossenbeleid deze toestanden kots en kotsbeu zijn en dat ze dit willen veranderd zien.
Juist , maar die mensen zullen nog eens bedrogen worden.
Plots zal het onmenselijk zijn ze toch terug te sturen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 16:23   #7
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar...het veranderd niet, in tegendeel zelfs, het is erger dan ooit voordien.
Met dank aan de rechtse partijen, met de NVA aan het stuur !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 17:20   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Juist , maar die mensen zullen nog eens bedrogen worden.
Plots zal het onmenselijk zijn ze toch terug te sturen.
Ik denk toch dat er iets aan het veranderen is in Europa. Of die verandering snel genoeg zal gaan durf ik wel te betwijfelen.
Oud 10 oktober 2015, 18:22   #9
Mindset
Minister-President

Standaard

ik heb begrepen dat 84 % van de Belgen wil dat de grenzen gesloten worden en/of dat vluchtelingen na de oorlog terug naar hun land worden gestuurd.
D.w.z. dat slechts 16% wil dat deze vluchtelingen een leven opbouwt in België.
Ik kan daar mee leven. Ik sta achter deze 84%. Ik verwacht wel degelijk dat deze mensen worden teruggestuurd en dat hun opvang een tijdelijke opvang is.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 18:25   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ik heb begrepen dat 84 % van de Belgen wil dat de grenzen gesloten worden en/of dat vluchtelingen na de oorlog terug naar hun land worden gestuurd.
Ik kan daar mee leven. Ik sta achter deze 84%. Ik verwacht wel degelijk dat deze mensen worden teruggestuurd en dat hun opvang een tijdelijke opvang is.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 10 oktober 2015, 18:35   #11
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

Doe niet zo naïef. Als het daar binnen enkele jaren veilig is (wat mij al vrij onwaarschijnlijk lijkt) zullen de huilbeta's zeggen "we moeten deze mensen hier laten ze spreken de taal, werken hier, de kinderen gaan hier naar school en hebben hier vriendjes en dan ga je ze weg sturen?"

Degene die hier zijn krijg je met geen stokken meer buiten op enkelingen na
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 18:37   #12
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

De grenzen sluiten is dan ook bekrompen/kleingeestig en gaat bakken vol met geld kosten.

Nee, focus liever op integratie, selectief immigratiebeleid en een actief remigratiebeleid (daar waar nodig).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 18:37   #13
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Doe niet zo naïef. Als het daar binnen enkele jaren veilig is (wat mij al vrij onwaarschijnlijk lijkt) zullen de huilbeta's zeggen "we moeten deze mensen hier laten ze spreken de taal, werken hier, de kinderen gaan hier naar school en hebben hier vriendjes en dan ga je ze weg sturen?"

Degene die hier zijn krijg je met geen stokken meer buiten op enkelingen na
nee, integendeel. Via gezinshereniging zullen wij heel binnenkort een viervoud van deze mensen hebben.
Oud 10 oktober 2015, 18:39   #14
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nee, integendeel. Via gezinshereniging zullen wij heel binnenkort een viervoud van deze mensen hebben.
Bs'd

Inderdaad.
Oud 10 oktober 2015, 18:40   #15
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De grenzen sluiten is dan ook bekrompen/kleingeestig en gaat bakken vol met geld kosten.

Nee, focus liever op integratie, selectief immigratiebeleid en een actief remigratiebeleid (daar waar nodig).
Bs'd

De Islam komt nergens om te integreren maar om te domineren. (en daar geef ik ze groot gelijk in)
Oud 10 oktober 2015, 18:44   #16
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bs'd

De Islam komt nergens om te integreren maar om te domineren. (en daar geef ik ze groot gelijk in)
gelijk hebben ze, maar evengoed hebben we gelijk om heb af te stoppen. Ze mogen proberen, 't is aan ons om hen van antwoord te dienen.
Oud 10 oktober 2015, 18:46   #17
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
gelijk hebben ze, maar evengoed hebben we gelijk om heb af te stoppen. Ze mogen proberen, 't is aan ons om hen van antwoord te dienen.
Bs'd

Een gezond volk zoals de Polen of de Hongaren zullen inderdaad zeggen: sorry, wij zijn christenen en hebben geen boodschap aan jullie. Belgen en Hollanders zijn al lang niet gezond meer, en zullen hen toelaten om de oorspronkelijke bevolking cultureel en etnisch te zuiveren.
Oud 10 oktober 2015, 18:50   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

De islam doet niets , moslims doen wel van alles.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 19:26   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Er moet terug gestuurd kunnen worden naar de veiligere buurlanden van de oorlogsgebieden;
er moet niet in eerste plaats gemikt worden op integratie van hun die hier tijdelijk mogen blijven, maar wel van voorbereiding/opleiding/... om hen na hun terugkeer in een betere positie te plaatsen - dit is een oneigenlijke maar efficiënte vorm van ontwikkelingshulp.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 19:40   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Een gezond volk zoals de Polen of de Hongaren zullen inderdaad zeggen: sorry, wij zijn christenen en hebben geen boodschap aan jullie. Belgen en Hollanders zijn al lang niet gezond meer, en zullen hen toelaten om de oorspronkelijke bevolking cultureel en etnisch te zuiveren.
We zijn verzwakt door welvaart, vrijheid en consumptie. Als Jan met de pet 's avonds met zijn pint voor TV kan zitten is hij tevreden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be