Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2004, 08:20   #1
Spolpoel
Banneling

Standaard Le profitariat Wallon

Het is nu wetenschappelijk bewezen dat er in de Brusselse en de Waalse ziekenhuizen niet op een onderzoek minder wordt gekeken, waardoor de medische kosten daar hoger oplopen dan in Vlaanderen.
Om dergelijke dingen te kunnen nagaan, richtte de overheid het Federaal kenniscentrum voor de gezondheidszorg op. Dat heeft nagegaan hoeveel tests ziekenhuizen doen voor veertien doordeweekse operaties. Als het gemiddelde 100 is, laat Wallonië 106 keer een test uitvoeren, Brussel gemiddeld 105 keer en Vlaanderen 92 keer.

Tegen eind dit jaar wordt er in de ziekteverzekering een tekort van 600 �* 650 miljoen euro verwacht, meer dan was verwacht. Dat tekort is mede te wijten aan een verschillende medische praktijk in de diverse landsdelen.

In Wallonië en Brussel voeren de ziekenhuizen blijkbaar relatief meer medische onderzoeken uit dan in Vlaanderen. Ziekenhuizen krijgen die tests terugbetaald door de ziekteverzekering; veel onderzoeken betekent dus meer geld in het laatje. Het is overigens niet altijd duidelijk of bepaalde onderzoeken medisch ook noodzakelijk zijn.

Hoog tijd dat de Vlaamse beleidsmakers de Waalse politici oproepen de verspilcultuur in de Waalse en Brusselse zorgsector een halt toe te roepen.

Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 08:32   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook naar de radio geluisterd vanmorgen, zeker?

Is het waar dat Geert Bourgeois zopas als enige heeft opgeroepen om de verspilcultuur in Brussel en Wallonië aan te pakken en dat alle andere 'Vlamingen' zwegen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 oktober 2004 om 08:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 08:45   #3
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ook naar de radio geluisterd vanmorgen, zeker?

Is het waar dat Geert Bourgeois zopas als enige heeft opgeroepen om de verspilcultuur in Brussel en Wallonië aan te pakken en dat alle andere 'Vlamingen' zwegen?
Euh nee, ik heb het radionieuws gemist.
Ik kon enkel gisteravond vaststellen dat de VRT dit item in het nieuws bracht, terwijl de RTBf er geen woord over repte, maar zich wel druk maakte om de uitlatingen van Filip De Winter in Villa Politica. T'is grote paniek over de taalgrens sinds FDW in dat programma zei dat Brussel noodgedwongen zal kiezen als hoofdstad van Vlaanderen als de geldrobinet afgesloten wordt. De franstalige pers sleurt er zelfs een unief-profke bij om de franstaligen te verwittigen dat de door FDW beloofde taalfacilititeiten in minder dan geen tijd zouden verwateren omdat de enige bedoeling de vervlaamsing was. En kan er iets ergers dan dat de eentalige franstalige Brusselaar overkomen?
Uiteraard werd er geen woord gerept over de noodgedwongen verfransing die duizenden Vlamingen in hun hoofdstad ondergingen de laatste decennia. Zo kennen we die Waalse paniekeurs wel !
Oud 26 oktober 2004, 09:24   #4
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Als het gemiddelde 100 is, laat Wallonië 106 keer een test uitvoeren, Brussel gemiddeld 105 keer en Vlaanderen 92 keer.
Wat een enorme contradictie.
Oud 26 oktober 2004, 09:24   #5
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh nee, ik heb het radionieuws gemist.
Ik kon enkel gisteravond vaststellen dat de VRT dit item in het nieuws bracht, terwijl de RTBf er geen woord over repte, maar zich wel druk maakte om de uitlatingen van Filip De Winter in Villa Politica. T'is grote paniek over de taalgrens sinds FDW in dat programma zei dat Brussel noodgedwongen zal kiezen als hoofdstad van Vlaanderen als de geldrobinet afgesloten wordt. De franstalige pers sleurt er zelfs een unief-profke bij om de franstaligen te verwittigen dat de door FDW beloofde taalfacilititeiten in minder dan geen tijd zouden verwateren omdat de enige bedoeling de vervlaamsing was. En kan er iets ergers dan dat de eentalige franstalige Brusselaar overkomen?
Uiteraard werd er geen woord gerept over de noodgedwongen verfransing die duizenden Vlamingen in hun hoofdstad ondergingen de laatste decennia. Zo kennen we die Waalse paniekeurs wel !
Ah ja? 8) Ik denk niet echt dat de Franstalige Brusselaars voor Vlaanderen zullen kiezen.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 09:27   #6
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ah ja? 8) Ik denk niet echt dat de Franstalige Brusselaars voor Vlaanderen zullen kiezen.8)
De Flaminganten krijgen daar nooit voet aan grond. De eventuele Vlaamse onafhankelijkheid zal dus zonder Brussel geschieden.
Oud 26 oktober 2004, 09:28   #7
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De Flaminganten krijgen daar nooit voet aan grond. De eventuele Vlaamse onafhankelijkheid zal dus zonder Brussel geschieden.
8) Plutôt crever que devenir Flamand.8)
Oud 26 oktober 2004, 09:39   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
8) Plutôt crever que devenir [size=6]Flamingant[/size].8)
Same here.

Laatst gewijzigd door Yann : 26 oktober 2004 om 09:39.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 10:38   #9
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
8) Plutôt crever que devenir Flamand.8)
Mis, [size=6]plutôt arabe que Flamand[/size] ! LOL
Oud 26 oktober 2004, 10:40   #10
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

lol ???

Laatst gewijzigd door djaap : 26 oktober 2004 om 10:42.
djaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 10:42   #11
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een enorme contradictie.
Typische reactie voor die Blub-FDF'ers.
Stel je nu eens voor dat het de Waalse belastingbetalers zouden zijn, die die verspilcultuur zouden moeten betalen. Het kot zou te klein zijn.
Geen wonder dat de Blub-FDF'ers niet eens vermeld worden in opiniepeilingen. LOL !
Oud 26 oktober 2004, 10:47   #12
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch fijn, dat zelfs de BUBbers en andere maloten begrepen hebben dat de splitsing er aan komt....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 10:48   #13
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
lol ???
Ja, nog een beetje en de BUB kan zich herdopen in de BAUAB : Belgisch-Arabische Union Arabe-Belge en Yann & Everytime kunnen hun djeballah aantrekken en hun Belgicistische manifest vervangen door de koran.

... om vervolgens VERPLICHTE inburgeringscurssusen en taallessen te gaan volgen in Brussel, hoofdstad van de Vlaams Republiek.
Oud 26 oktober 2004, 10:52   #14
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Toch fijn, dat zelfs de BUBbers en andere maloten begrepen hebben dat de splitsing er aan komt....
Ik weet niet of ze het al begrepen hebben. De Blubbers schijnen aan hun rol van les rois des cons niet te kunnen verzaken. 8)
Oud 26 oktober 2004, 10:57   #15
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mis, [size=6]plutôt arabe que Flamand[/size] ! LOL
8) Nee, emigreren. Er is toch geen toekomst in dit Kutland.8)
Oud 26 oktober 2004, 11:10   #16
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's een optie natuurlijk.
Fijn zo. Franskiljoon angsthaasje n° 1 die de benen neemt !

Een andere optie voor de resterenden : een zelfhulpgroep voor gefrustreerde franskiljons, met :
- verplichte taallessen NL
- verplichte inburgeringscursussen : hoe ontdoe ik mij van la mentalité de l'état PS
- intensieve psychologische begeleiding voor voormalige PS-mandatarissen.

Niet toegelaten voor Vlaamse Blubbers : dat zijn sowiezo voor de maatschappij niet recupereerbare marginalen. 8)
Oud 26 oktober 2004, 11:10   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doen!
Ik vind dat Vlaanderen de logistiek moet verzorgen voor een eventuele exodus van de Walen of Brusselaars naar pakweg het Rifgebergte...met de wondermoie Airbus 400M

Oud 26 oktober 2004, 11:10   #18
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
K**land?!? Oei, oei, ik denk dat de BUBbers dat niet graag zullen horen over hun o zo dierbaar Koninkrijk...
Oud 26 oktober 2004, 11:13   #19
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's een optie natuurlijk.
Fijn zo. Franskiljoon angsthaasje n° 1 die de benen neemt !

Een andere optie voor de resterenden : een zelfhulpgroep voor gefrustreerde franskiljons, met :
- verplichte taallessen NL
- verplichte inburgeringscursussen : hoe ontdoe ik mij van la mentalité de l'état PS
- intensieve psychologische begeleiding voor voormalige PS-mandatarissen.

Niet toegelaten voor Vlaamse Blubbers : dat zijn sowiezo voor de maatschappij niet recupereerbare marginalen. 8)
- intensieve psychologische begeleiding voor voormalige PS-mandatarissen??? Die mannen moeten in ballingschap gestuurd worden naar Centraal Afrika.
Oud 26 oktober 2004, 11:14   #20
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
- intensieve psychologische begeleiding voor voormalige PS-mandatarissen??? Die mannen moeten in ballingschap gestuurd worden naar Centraal Afrika.
Ik zou het de negertjes niet willen aandoen !
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be