![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jo Vandeurzen: ,,Wij willen niet depanneren. Wij willen niet zomaar even ter 'hulp staan'. Als er sprake is van regeringsdeelname, dan willen we onze zeg hebben over het hele programma. Het is aan de federale partijen om positie te nemen" zei de CD&V op het VRT-radiojournaal."
Dat de kiezer een mandaat gegeven heeft aan paars voor 4 jaar, is blijkbaar niet belangrijk. Ik geef het jullie op een blaadje, de tjeven gaan nooit veranderen.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 19 oktober 2004 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Euhm....het voorstel tot regeringsdeelname kwam van FVDB (SP.a). Is het niet meer dan logisch dat ze iets te zeggen hebben als ze er uiteindelijk mee instappen.
De kiezer heeft Paars geen mandaat gegeven. Er is een coalitie gevormd die het mandaat heeft opgenomen.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Voor sommigen blijkt het allemaal te ingewikkeld, extinct. Niet op letten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de tjeven vergeten blijkbaar ook hoe schabouwelijk hun uitslag was, de uitspraak dat men niet wil depanneren is dan ook typische tjevenarrogantie
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
misschien moeten we binnen 2 jaar ook weer de regionale niveau's aanpassen als er weer een andere uitslag uit de bus komt? het enige dat telt is dat paars een mandaat voor 4 jaar op democratische wijze verkregen heeft, en VDB zou daar beter ook wat rekening mee houden dit is weer een typische zaak die mensen van jouw slag bij het blok zullen duwen, en ik kan het nog enigszins begrijpen ook
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als de kiezer paars voor 4 jaar verkiest, dan is dat voor 4 jaar verkiest de kiezer het blok voor 4 jaar federaal, dan is dat ook voor 4 jaar, en moet men het blok niet verwijderen moest het 2 jaar later een regionale dreun krijgen
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 19 oktober 2004 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in belgie is men niet volwassen/zakelijk genoeg om federalisme met zijn 2-en te bedrijven
![]() |
![]() |
#12 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Is het niet logisch als er een nieuwe coalitie gevormd wordt dat de nieuwe partner ook iets te zeggen heeft over het programma?
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse verkiezingen belichamen de democratische legitimiteit waarmee Vlaanderen en zijn regering het vertrouwen van de bevolking krijgen. De Vlaamse verkiezing op een apparte dag dan de federale beklemtoont de onafhankelijkheid van die regering en onderlijnt het feit dat Vlaanderen een STAAT is met alle democratische franjes (nou ja: veel te weinig) erop en eraan. De verkiezingen op één dag zetten is een ongelooflijke en smadelijke terugkeer naar de unitaristische gedachte waar we tienduizende miljarden hebben ingestoken om het te kunnen opblazen met een pijnlijke en voorlopig veel te gedeeltelijke staatshervorming.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bang van de Tjeven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens de kiezer geeft helemaal geen mandaten, dat doen de partijen bij de regeringsvorming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fieseler schreef:
Citaat:
Ik geloof echter niet dat het laten samenvallen van alle verkiezingen veel zal oplossen. Integendeel. Zelfs Herman de Croo heeft dat in het snuitje. Met andere woorden: De Croo wéét nu al dat een tripartite van de groten aan de ene kant, en het Vlaams Blok als enige oppositiepartij aan de andere, géén oplossing voor het probleem Belgique zal bieden. Dat kan alleen als België wordt wat het in feite is: twee totaal verschillende landen inplaats van één. Totaal verschillend maar toch tot elkaar gedoemd via steeds minder aanvaardbare compromissen. Het is als een huwelijk dat enkel nog overeind blijft zolang de ene partner in staat blijft de andere het mes op de keel te houden. De vraag is niet of zoiets wel vol te houden is maar hoelang deze ziekelijke situatie nog volgehouden wordt en terwille van wie of wat.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 oktober 2004 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Groooooot Gelijk, Fieseler
![]() |
#18 |
|
![]() Als ze de CDV er nu bij nemen dan zal dat misschien de laatste Belgische federale regering worden .....
Ik denk dat VDB ambitie heeft om de eerste president van Vlaanderen te worden...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Of zou VDBroucke binnekort overstappen naar het Vlaams Blok ....?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() En wie wordt dan het enige alternatief bij de volgende verkiezingen als de regering er een potje van maakt (wat waarschijnlijk het geval zal zijn)........