![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Citaat:
titel: Pol Van Den Driessche: “CD&V wil Van Overtveldt beschadigen” http://www.dezondag.be/vandendriessche/ Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze er bij CD&V van gruwen dat NVA nu slapend rijk wordt hoeft niet te verbazen. Ze hebben immers hun ijdele hoop uitgesproken om de enige en grootste Vlaamse volkspartij te worden. Helaas voor hen zijn ze daarvoor te vals, te oubollig en te dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan dat niet ontkennen. Er is iets aan de hand met die godsdienst. Zolang er geen verlichte elite opstaat die ingaat tegen de letterlijke toepassing van de Koran, blijft de islam een probleem hebben zegt je.
Het is nb. een partijgenote van u ( Homans ) die pleit voor een letterlijke interpretatie van de koran. En waarom zou een letterlijke interpretatie niet mogen van een boekje waar volgens Jambon niets mis mee is? Laatst gewijzigd door daiwa : 23 november 2015 om 04:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is het belangrijkste in het verhaal van Polleke.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Dit was voor mij het belangrijkst
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onthoud:
Citaat:
Of is het naar een confederaal Belgique? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch gaan ze eerst naar Frankrijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je geen beter argument om mijn stelling te weerleggen dat jouw "Mozes" zijn volk niet naar het beloofde land leidt?
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Via confederalisme (het enige wat de tsjeven en blauwsels momenteel kunnen slikken) naar onafhankelijkheid; met dank aan de kiezer die ons niet incontournabel maakte). Had jij dat echt niet door, of zijt ge met mijn teelballen aan het spelen ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA heeft van in het begin van haar bestaan de Vlaamse onafhankelijkheid in haar programma staan. Frieda Brepoels verzekerde mij ooit dat dit punt nooit (meer...) verloochend zou worden. Het confederalisme is niet hetzelfde als Vlaamse onafhankelijkheid. Op dat punt blijft alleen het VB haar programma trouw. Jouw partij heeft de Vlaamse onafhankelijkheid niet alleen ingeruild voor Belgisch confederalisme, ze heeft zelfs d�*t opgegeven voor de macht. Jouw partij heeft zelfs de herziening van artikel 195 niet geëist. Wat betekent dat het toch al stevig afgezwakte eerste programmapunt van de N-VA de eerstvolgende tien jaar geen énkele kans maakt. Jouw gezworen vijanden van de CD&V hebben zich nooit een oprechte fan getoond voor het confederalisme, behalve met de mond. Wat dat waard is weten. De blauwen hebben het zelfs geschrapt uit hun programma. Uitgerekend met die twee terzake onbetrouwbare partijen vormt de N-VA een federale dinges. Jammer genoeg zullen we pas over vier jaar weten wat de kiezer, die de N-VA zogezegd incontournable maakte, daarvan denkt. Als de PS de MR geen loer had gedraaid hadden we ondervonden dat de N-VA lang niet zo incontournable is als jij jezelf graag wijsmaakt.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga met een aantal stellingen van jou niet akkoord.
Ga jij gerust jouw weg, ik zal de mijne wel gaan. .
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft N-VA allemaal overboord gegooid voor veel jaren.
Laatst gewijzigd door daiwa : 26 november 2015 om 02:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand belet jou om blindelings een politieke partij te volgen. Ik bedank daarvoor. Ook al stemde ik bijna heel mijn leven voor de VU en de N-VA. Ik ben nog altijd in staat om leugen van waarheid te onderscheiden en trek liever lessen uit mijn eigen ervaringen binnen en buiten jouw partij. Ik verkies het om mijn hersens te gebruiken ipv van mij blaaskens te laten wijsmaken door deze of gene partij, en zal niet nalaten welverdiende kritiek te geven telkens ik dat nodig acht. Ook op de N-VA.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft er mij die pijnlijke waarheid niet in te wrijven. Over vier jaar weten we of de N-VA hetzelfde lot ondergaat als de VU na haar eerste, en laatste, regeringsdeelname.
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar de NVA wordt niet slapend rijk; wel het VB. Ik ga geen cijfers citeren maar in mijn gemeente worden spontaan nieuwe leden gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |