![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Naar aanleiding van de schaamteloze uitspraken vanwege de liberaal-extremistische miljonair De Maeseneire, hoofdleider van Adecco, een aanzet tot een meer dan noodzakelijke eis: het eindelijk eens beginnen opdoeken van de private interimkantoren:
--------------------------- De CEO van ADECCO, Patrick De Maeseneire, van het sociaal geïnspireerde dagloonbedrijf met dezelfde naam kon het niet laten om zijn extremistische liberalisme even dik in de verf te zetten, toen hij pleitte voor de afschaffing van de eindejaarspremie en het dubbele vakantiegeld (dertiende maand). De man die elk jaar geniet van een waanzinnig hoog loon van 3,2 miljoen euro vond zijn uitspraak waarschijnlijk een mooi weekendamusement voor rijke schooiers als hijzelf. Onbeschaamd en moreel corrupt zoals de economische elite in een liberale democratie is. Maar aan de andere kant is de smerige onbeschaamdheid van de elite misschien ook een kans om even de eis van de CEO van Adecco om te draaien. Waarom schaft men de interimkantoren uit de privésector niet af? Waarom? Omdat ze de loonkosten opdrijven. Interimkantoren zijn eigenlijk geprivatiseerde tewerkstellingscentra. En die tewerkstellingscentra waren vroeger georganiseerd door de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA). In die tijd had de staat het monopolie op de tewerkstellingscentra en kon hij een werkloze begeleiden naar werk en direct toezien op de werkwilligheid van die persoon. Ook opleidingen werden aangeboden (dat wordt nu gedaan door de VDAB) en zo was de uitbetaler van de werklozensteun ook direct betrokken bij de tewerkstelling en de opleiding. Er waren in die tijd veel minder misbruiken dan vandaag en dat zou morgen opnieuw zo zijn, als er enkel nog door de staat georganiseerde tewerkstellingskantoren zouden zijn. Maar omdat de liberale democratie en de aan de vrije markt verkochte sociaaldemocraten het monopolie van de overheid opengebroken hebben, zijn de overheidstewerkstellingskantoren die vandaag rond "werkwinkels" van de VDAB bestaan geen match voor de privébedrijven die zich als wilde beesten op de tewerkstellingsmarkt hebben geworpen. Dat monopolie hebben ze niet gebroken, omdat ze sociaal ingesteld zijn en de modale burger aan werk willen helpen. Neen, die bedrijven hebben (via de steun van de EU) de tewerkstellingsmarkt gekaapt, omdat er miljoenen mee te verdienen zijn. En die miljoenen die nu naar die privébedrijven gaan, zijn gigantisch. ADECCO, dat een wereldwijd bedrijf is, heeft in 2011 een omzet van 20 miljard gerealiseerd met een netto winst van 495 miljoen (na aftrek van belastingen). Er wordt in financiële kringen van uitgegaan dat het winstaandeel dat in België gerealiseerd werd tussen de 15 en 17 miljoen bedraagt. En dat is dan nog maar één interimbedrijf (weliswaar het grootste in het land). De totale netto winst van alle bedrijven in die sector kan zeker op 30 miljoen en meer worden geschat. Waarom zouden wij de winst die deze parasieten van de werkloosheid genereren op de rug van de tewerkgestelden niet afschaffen? Als we privétewerkstellingskantoren (interimkantoren) geen licentie meer verlenen om werklozen tewerk te stellen en we dat monopolie weer aan de staat geven, dan maken wij als gemeenschap die winsten. Nu maken wij als gemeenschap alleen maar kosten: opleiding, controle en een kleine poot interim die niet kan opboksen tegen de multinationals van de daglooneconomie. Bron: http://www.n-sa.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Die maffia palmt soms hele straten in, bewijs hoeveel geld daarmee te verdienen valt....
Een hulp voor de werkmens zijn ze evenmin. De selectiecriteria zijn er absurd , men waant er zich er in een soort bordeel, en de interimjob zelf is vooral een slecht betaalde job zonder enige zekerheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Men zou beter de interim bureau's hun lijsten met kandidaten screenen , en hun verbieden nieuwe buitenlanders in te zetten zolang er werklozen zijn in België .
Wij als Belgische aannemer met belgisch personeel kan geen enkele openbare aanbesteding voor overheidswerken of huisvestingsmaatachappij meer vastkrijgen . maar een semi Portugese firma met enkel Brazilianen en dan nog zonder verblijfsvergunningen die komen wel aan den bak . En dan gaat die zelfde idiote overheid beginnen mekkeren dat er in t'zwart gewerkt wordt in den bouw . Ronduit Belachelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik hen een arbeidsplaats waar via interim kantoor 25 mensen werken ( hoofdzakelijk Bulgaren ) en de factuur voor de arbeid en all kosten inclus bedraagt 17,65 € per uur .
Hoe kan je daar in gods naam bij ? om dat te verrechtvaardigen . waarschijnlijk weer zo'n afgestudeerde econoom en arbeidsrecht die aan het hoofd staat van het interimkantoor en schaamtellos genoeg is om zijn eigen land en gemeenschap te ondergraven . IMMOREEL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook wel tegen de mogelijkheid dat mensen met grotere zoekkosten geholpen worden om productieve, welvaartscreërende opportuniteiten te vinden.
Iedereen werkloos.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet immers, dat dit topic al achterhaald is, maar ik wil even mijn ongenoegen kwijt.
Nu het hier gaat, om een van de .. interim-bureau's, die eerst naar hun zelf moeten kijken, alvorens zij bepaalde uitspreken doen. Bovendien zijn zij ook vergeten, dat zij klein waren, en toen nog persoonlijk met mensen omgingen. Hedendaags is dit interim-bureau, Adecco genoemd, bij mij tot het diepste punt geraakt, omdat Adecco zo groot is geworden, dat persoonlijkheid ver te wensen over laat, en jij als werkzoekende, als nummer wordt behandeld. Reageren op zogenaamde vacatures, kan alleen via een lichtgevende muur worden gedaan, waarvan 999 van de 1000 vacatures wordt jij niet weerhouden, met allerlei argumenten, die totaal nergens naar toe lijden. Hier zal ik een voorbeeld nemen: Ik (48) chauffeur (10+ jaren ervaring in het uitzonderlijk vervoer), wordt niet bemiddeld, omdat ik zogenaamd, niet de juiste opleiding/ervaring zou hebben, ondanks dat ik 10 jaar, in deze branche werkzaam ben geweest, en door mijn ex werkgever, op een slinkse wijze, eruit gekotst ben. Op ander chauffeursfuncties, wordt ik evenredig niet weerhouden, met dezelfde mededeling. Dit betekend voor mij, dat Adecco vindt, dat ik mijn carrière als chauffeur zijnde, hoog in de boom mag gaan hangen. Bovendien zijn er nog andere interim-kantoren, die zelfs na inschrijving, zelfs tot een oorverdovende stilte valt, nadat jij als werkzoekende, een wortel voor je neus gehouden wordt, waar jij niet van mag eten. Zij zullen pas contact opnemen, wanneer Pasen en Pinkstern op een dag zal vallen. In mijn ogen, hebben interimkantoren, alleen vacatures voor verkopers (M/V) van gebakken lucht, die maximaal 19 jaar oud mogen zijn, en minimaal 20 jaar ervaring moet hebben, met daarnaast een zeer goede doorzettingsvermogen, om hun loon op provisiebasis te kunnen verdienen, en maar hopen, dat deze verkoper (M/V), voldoende per maand hebben binnengehaald. |
![]() |
![]() |