![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Om 7 uur komt de postbode met de karnt
Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... LOL :-) Basia (die aan de volgende zegel zal likken) [email protected] |
![]() |
#2 |
|
![]() Trabka Basia beweerde :
> Om 7 uur komt de postbode met de karnt > Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes > Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven > en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. > > Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig > efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... > LOL :-) En hoe zou jij het oplossen? -- mvg, Valère Het enige interessante aan vrijwel alle regels zijn de uitzonderingen. |
![]() |
#3 |
|
![]() "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht
news:mn.23947d4aad4d1879.19203@murkha... > Trabka Basia beweerde : > > Om 7 uur komt de postbode met de karnt > > Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes > > Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven > > en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. Hier komt de krant om 7u30 en 's zaterdags rond 9u30. Ik heb dus wel nogal wat échte klachtjes. Krokkebaas |
![]() |
#4 |
|
![]() "krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht
news:[email protected] i.nl... > "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht > news:mn.23947d4aad4d1879.19203@murkha... > > Trabka Basia beweerde : > > > Om 7 uur komt de postbode met de karnt > > > Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes > > > Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven > > > en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. > > Hier komt de krant om 7u30 en 's zaterdags rond 9u30. Ik heb dus > wel nogal wat échte klachtjes. > > Krokkebaas > Onlangs deed ik mijn brievenbus open en haalde de eerste post eruit. Het deurtje stond nog open toen de postbode eraan kwam tijdens haar tweede ronde. Ik zag ze wat aarzelen en dacht dat ik in haar weg stond. Ik moest toch verder en liet haar haar werk doen. Toen ik terugkwam lag er een postkaart in mijn brievenbus. Ik was blijkbaar niet thuis en mocht het pakje over enkele dagen oppikken in het postkantoor in de buurt. Soms ben ik de ganse dag binnen om dan een postkaart in mijn brievenbus te vinden dat ik niet thuis was. Het pakje mag ik dan ophalen in het nabijgelegen postkantoor... |
![]() |
#5 |
|
![]() On Mon, 04 Oct 2004 13:07:06 GMT, "Trabka Basia"
<[email protected]> wrote: >Om 7 uur komt de postbode met de karnt >Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes >Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven >en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. > >Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig >efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... >LOL :-) > >Basia (die aan de volgende zegel zal likken) >[email protected] > Je kent het einde van je geluk niet! We kregen hier een brief van de Post: reorganisatie "om u beter te dienen". Sindsdien krijgen we onze post twee uur later bezorgd. En we hebben hier nooit meer dan 1 bedeling per dag gehad. Fullator (ik gebruik zelfklevende zegels) |
![]() |
#6 |
|
![]() "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Om 7 uur komt de postbode met de karnt > Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes > Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven > en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. > > Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig > efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... > LOL :-) > > Basia (die aan de volgende zegel zal likken) > [email protected] En denk je dat jullie postbode met dit alles ook gelukkig is, eerst en vooral dien je te werk gesteld te zijn in dit bedrijf vooralleer je kan meespreken over dergelijke reorganisaties, in de media en op paier wordt veelal alles mooi en roos afgeschilderd ,wanneer dit tevens in werkelijkheid helemaal anders is , en aan al diegene die twijfelen aan de goeie bedoelingen van jullie postbode, ga gerust eens een paar dagen met hem op ronde zul je reeds een ander beeld krijgen . |
![]() |
#7 |
|
![]() Mon, 04 Oct 2004 14:54:02 GMT, Dr.Dre schreef:
> En denk je dat jullie postbode met dit alles ook gelukkig is, eerst en > vooral dien je te werk gesteld te zijn in dit bedrijf vooralleer je kan > meespreken over dergelijke reorganisaties, in de media en op paier wordt > veelal alles mooi en roos afgeschilderd ,wanneer dit tevens in werkelijkheid > helemaal anders is , en aan al diegene die twijfelen aan de goeie > bedoelingen van jullie postbode, ga gerust eens een paar dagen met hem op > ronde zul je reeds een ander beeld krijgen . Ja. Leve de liberalisering die ergens boven ons hoofd is opgelegd en waar we nooit voor of tegen hebben mogen stemmen. Mooie democratie. Omdat dat zo achterbaks is gebeurt is dat al reden genoeg om er tegen te zijn. -- Adrien |
![]() |
#8 |
|
![]() Murkha schreef op 4/10/2004 :
> Trabka Basia beweerde : >> Om 7 uur komt de postbode met de karnt >> Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes >> Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven >> en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. >> >> Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig >> efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... >> LOL :-) > > En hoe zou jij het oplossen? Waarom zou zij dat moeten oplossen? Bij de post lopen er honderden rond die vet betaald worden om dat op te lossen. -- seppe |
![]() |
#9 |
|
![]() Seppe had uiteengezet :
> Murkha schreef op 4/10/2004 : >> Trabka Basia beweerde : >>> Om 7 uur komt de postbode met de karnt >>> Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes >>> Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven >>> en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. >>> >>> Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig >>> efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... >>> LOL :-) >> >> En hoe zou jij het oplossen? > > Waarom zou zij dat moeten oplossen? Bij de post lopen er honderden rond die > vet betaald worden om dat op te lossen. Omdat zij dat belachelijk en weinig efficient vindt en die honderden vetbetaalden bij de post niet. -- mvg, Valère Het enige interessante aan vrijwel alle regels zijn de uitzonderingen. |
![]() |
#10 |
|
![]() Murkha drukte met precisie uit :
> Seppe had uiteengezet : >> Murkha schreef op 4/10/2004 : >>> Trabka Basia beweerde : >>>> Om 7 uur komt de postbode met de karnt >>>> Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes >>>> Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven >>>> en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. >>>> >>>> Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig >>>> efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in >>>> antwerpen.... LOL :-) >>> >>> En hoe zou jij het oplossen? >> >> Waarom zou zij dat moeten oplossen? Bij de post lopen er honderden rond die >> vet betaald worden om dat op te lossen. > > Omdat zij dat belachelijk en weinig efficient vindt en die honderden > vetbetaalden bij de post niet. Ah zo, gij kent die mannen daar allemaal? -- seppe |
![]() |
#11 |
|
![]() Seppe formuleerde de vraag :
> Ah zo, gij kent die mannen daar allemaal? Waar is daar? -- mvg, Valère Laten zien dat ik ook domme vragen kan stellen... |
![]() |
#12 |
|
![]() Op Mon, 04 Oct 2004 13:07:06 +0000, schreef Trabka Basia:
> Om 7 uur komt de postbode met de karnt Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes > Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven en tussen 12.00 en > 13.00 uur met aangetekende zendingen. > > Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig > efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... > LOL :-) > > Basia (die aan de volgende zegel zal likken) [email protected] hmm mjah Ik kan mijn gazet zelf nie meer doorbladeren voor ik naar het werk vertrek sinds paar weken :(. -- Mayday - The Religion, In music & dance I express myself as a member of a higher community.... I have forgotten how to walk and speak and I am towards flying in the air. Raving. |
![]() |
#13 |
|
![]() In article <mn.24b07d4a2cbb5a45.19203@murkha>, [email protected]nvalide
says... > Seppe formuleerde de vraag : > > > Ah zo, gij kent die mannen daar allemaal? > > Waar is daar? > > Daar is ginder, niet hier. Maar vanaf daar is hier ginder. Nah! Tom De Moor |
![]() |
#14 |
|
![]() in een vlaag van opwelling proestte Murkha dit op je scherm :
> Trabka Basia beweerde : >> Om 7 uur komt de postbode met de karnt >> Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes >> Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven >> en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. >> >> Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig >> efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... >> LOL :-) > > En hoe zou jij het oplossen? om vijf uur s'morgens je post zelf gaan ophalen op het postkantoor ;-) -- gogg |
![]() |
#15 |
|
![]() "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Om 7 uur komt de postbode met de karnt > Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes > Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven > en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. > > Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig > efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... > LOL :-) > Waarom zou dat niet efficient zijn ? Wij mij komt toch ook eerst de melkboer, dan de bakker, op de middag de soepboer en in de late namiddag de ijsventer. Moest nu die ijsventer 's morgens vroeg komen dan at ik ijsroom als ontbijt; dat zou dan een probleem zijn séh want daar kan mijn nuchtere maag niet tegen. WN. |
![]() |
#16 |
|
![]() "De Vermetele" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.net... > "krokkebaas" <krokkebaas bij advalvas.be> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht > > news:mn.23947d4aad4d1879.19203@murkha... > > > Trabka Basia beweerde : > > > > Om 7 uur komt de postbode met de karnt > > > > Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes > > > > Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven > > > > en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. > > > > Hier komt de krant om 7u30 en 's zaterdags rond 9u30. Ik heb dus > > wel nogal wat échte klachtjes. > > > > Krokkebaas > > > > Onlangs deed ik mijn brievenbus open en haalde de eerste post eruit. Het > deurtje stond nog open toen de postbode eraan kwam tijdens haar tweede > ronde. Ik zag ze wat aarzelen en dacht dat ik in haar weg stond. Ik moest > toch verder en liet haar haar werk doen. Toen ik terugkwam lag er een > postkaart in mijn brievenbus. Ik was blijkbaar niet thuis en mocht het pakje > over enkele dagen oppikken in het postkantoor in de buurt. Soms ben ik de > ganse dag binnen om dan een postkaart in mijn brievenbus te vinden dat ik > niet thuis was. Het pakje mag ik dan ophalen in het nabijgelegen > postkantoor... > WN krijgt een postkaartje in de bus dat hij pakje mag gaan afhalen. Als hij zich dan aanbiedt MET postkaart dan heeft iemand anders reeds het pakje gekregen. Wie houden ze daar eigenlijk voor de gek ? WN. |
![]() |
#17 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Trabka Basia" <[email protected]>,
die Mon, 04 Oct 2004 13:07:06 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.misc (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Om 7 uur komt de postbode met de karnt >Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes >Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven >en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. > >Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig >efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... >LOL :-) > >Basia (die aan de volgende zegel zal likken) >[email protected] Hier komt de eerste krant (koerier) Nederlandse krant om ± 6.00 uur, de tweede DS (koerier) rond 7 uur de derde LLB (De Post) rond 7.30 de gewone post rond 9-9.30u -- Fusti |
![]() |
#18 |
|
![]() "Trabka Basia" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Om 7 uur komt de postbode met de karnt > Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes > Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven > en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. > > Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig > efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... > LOL :-) > > Basia (die aan de volgende zegel zal likken) > [email protected] >Het kan nog beter zoals bij mij. Ik woon in een doodlopend straatje op het >platteland, lengte 150 m, drie huizen. Vroeger kwam de postbode met de >fiets, omstreeks 10.30 uur. Op een bepaald ogenblik ontving mijn gebuur de >krant en kreeg gans de straat plots post rond 8.30 uur, de krant dus nooit >voor 8 uur. Enige tijd geleden zegt mijn gebuur zijn abonnement op de krant >op, gevolg: het autootje van 8.30 uur laat ons straatje links liggen, de >postbode met de fiets om 10.30 uur laat ons straatje links liggen en >omstreeks 13.00 (doorgans later) komt een autootje met de post voor de drie >huizzen, de laatse bedeling voor ons straatje ligt ongeveer5 km verder, van >besparingen gesproken het. Ik zou zeggen, laat mensen met de computer werken en plannen die er verstand van hebben |
![]() |
#19 |
|
![]() on 4/10/2004, goggles supposed :
> in een vlaag van opwelling proestte Murkha dit op je scherm : >> Trabka Basia beweerde : >>> Om 7 uur komt de postbode met de karnt >>> Tussen 7.30 uur en 8 uur met pakjes >>> Tussen 9.00 uur en 10.00 uur met de gewone brieven >>> en tussen 12.00 en 13.00 uur met aangetekende zendingen. >>> >>> Vier verschillende postbodes die door de straat lopen....weinig >>> efficient....en binnenkort komt er nog een avondronde bij in antwerpen.... >>> LOL :-) >> >> En hoe zou jij het oplossen? > > om vijf uur s'morgens je post zelf gaan ophalen op het postkantoor ;-) Beste oplossing. Elke morgen in rij staan om onze post zelf op te halen en voila geen verspilling meer bij de Post. :-D -- Vif http://www.vif.be/appartement/ |
![]() |
#20 |
|
![]() On Tue, 05 Oct 2004 06:36:57 GMT, "oedipus" <[email protected]>
wrote: >Ik zou zeggen, laat mensen met de computer werken en plannen die er verstand >van hebben > Het sleutelwoord is besparingen, niet efficiency. (dat is het overigens nooit geweest). De Post heeft de moderne technologische evolutie nooit echt kunnen bijbenen. Nu e-mail en de koeriersbedrijven hen definitief de das dreigen om te doen, zoeken ze wanhopig de inboedel te redden. - hun beveiligde e-mail laat iedereen links liggen (veel te duur, en de betrouwbaarheid van de Post is intussen genoegzaam bekend) - Taxipost is een rampgebied, en weerlegt het feit dat aardbevingen maar eens in de 125 jaar voorkomen in België. - Elk nieuw initiatief is ofwel onwerkzaam, te duur, te onbetrouwbaar, onnuttig, onnodig of te complex. Elke morele opkikker kunnen ze dus gebruiken. Maar vergis je niet: het certificaat dat ze kregen is een overlijdenscertificaat. En de bloemen zijn vroege rouwkransen. Zoals steeds zullen de vakbonden een handje helpen door euthanasie te plegen (al doen ze alsof het kadaver nog in goede gezondheid verkeert) De brandende autobanden en paletten zullen weer niet te tellen zijn. Het gaat hem dus helemaal niet om de georoute: dat is een symptoom, niet de ziekte. En de manier waarop de dingen worden aangepakt is een maat van de competentie die we daar vinden. Sommigen zouden de diagnose al moeten kennen. Ook het ziekteverloop zou na SABENA toch vertrouwd moeten zijn. En de onbekwaamheid van de dokters (er vallen daar nu nog dagelijks lijken uit de kast, dank zij Daens, Onckelinx en de rest van de Mob). En de vakbonden, zij ploegden voort. Op hun beurt zorgen zij voor de versnelling. Nee, niet van de postbezorging natuurlijk! Weet je wat het meest vermakelijke is van al? Dat Thijs nu stelt dat ze vanaf volgend jaar winst gaan maken! IKNMBVHL ! Ik vermoed dat ze met een SUPERPRIOR gaan komen van 3 euro voor een standaardbrief. Levering binnen de drie dagen (bijna) gegarandeerd. Drie formulieren en de nodige bewijsstukken bijvoegen als de brief er na vijf dagen nog niet is, en je krijgt de helft van je zegel terugbetaald. Ik vraag me eigenlijk af of er geen boek bestaat over de blunders van de Post door de decennia heen. Over de afscheurbare zegel bv (wie niet katholiek was, kon een stuk van de zegel afscheuren, de brief werd dan ook op zondag besteld). Als zoiets bestaat, koop ik het direct. Om later aan mijn kleinkinderen te laten zien: "ja, toen werkten we nog met de post, een systeem uit de late middeleeuwen. De koeriers waren op een speciale manier gekleed. En in de straten staken ze de gaslantaarns aan. Of waren dat er andere? Opa heeft dat nog allemaal meegemaakt." Maar wie voelt er niet mee met de mensen in het veld, die hier de slagen moeten incasseren? Stupiditeit is erg. Maar erger nog is stupiditeit met beslissingsmacht. Fullator |