![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
[font=Times New Roman][size=3]Van de principiële verantwoordelijkheid voor automobilisten. Waarbij de chauffeur altijd verantwoordelijk wordt gesteld bij een ongeval met een een zwakke weggebruiker (voorstel van AGALEV) , tot de laatste prestaties van collega Groen Links in Nederland. Ze willen wagens die breder zijn dan 1m80 verbieden te parkeren in Nijmegen. Iedereen met een break en terreinwagen mag zijn wagen thuis laten voortaan. Tenminste dat eist Groen Links in Nijmegen.[/size][/font]
Laatst gewijzigd door giserke : 21 oktober 2004 om 19:09. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Er zijn wel meer factoren om ze te verbieden in de binnenstad:
-Terreinwagens verbruiken meer en zijn dus slechter voor het milieu -Ze bieden minder overzicht zodat zwakke weggebruikers meer gevaar lopen -Bij een ongeval brengen ze een factor 3 tot 8 maal meer schade toe En BTW, een terreinwagen op een vlakke en geasfalteerde weg vind ik nogal belachelijk. Indien je op het platteland in de Hoge Venen zou wonen ok, maar voor de binnenstad... Edit: Moet toch 'Politiek: Internationaal' zijn. Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 21 oktober 2004 om 19:28. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Een goed voorstel. Nog iemand vandaag toevallig dat debatprogramma (voor PaPaul) gezien op Nederland waarin het groene gemeenteraadslid zijn voorstel mocht verdedigen tegen een drietal rijke grote terreinwagenbezitters?
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
- Wagens zijn meer vervuilend dan Aixam of Ligier -Ze bieden minder overzicht -Zelfde probleem met ongevallen wegens 3X zwaarder En btw, een wagen die 200km/h kan lopen is toch belachelijk zeker in een stad waar je maar 50 �* 30 km/h mag... Komaan hé jongens... ik heb ook geen 4x4 maar ik vind ze geweldig mooi. Nog iets: Ga je de camionetten en lichte vrachtwagens ook uit de stad houden? Wie gaat de logistiek verzorgen? Of is dit weer een krypto-fascistische discriminatie van links?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 oktober 2004 om 20:17. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gouverneur
|
Ik vind het geen slecht voorstel maar die rage zal zo ook wel overwaaien zeker.
Er zijn zo al wetten genoeg. Laat Geert Hoste eens goed zijn ding doen en overal staan de terreinwagens aan de kant. |
|
|
|
|
|
#6 | ||||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Provinciaal Statenlid
|
auto aan de kant van de stad parkeren en de gratis alternatieven gebruiken? daar hebben ze ginder toch aan gedacht hoop ik
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
- terreinwagens verbruiken meer, en vervuilen meer?
Die van mij bolt op LPG - Zijn onveiliger en maken meer schade? Zullen we eens de cijfers naast elkaar leggen, van brokken piloten die met een 4x4 rijden, of een Johny die met een 2 - 2.5 golf over de weg scheurt? En ze hebben over verbieden te parkeren. En geparkeerde auto is inderdaad een groot gevaar op de weg. Allemaal nepargumenten. Ik heb een terreinwagen nodig, om muziekinstrumenten te kunnen vervoeren. En het zijn zeker niet allemaal dikke gel koppen die met een porsche cayenne rijden. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Als ze het willen veiliger maken, dat ze zware motoren weren uit kleine wagens zoals die Golfke's. laat ze een limit stellen op het aantal PK volgens het gewicht van de wagen. Want het zijn deze wagens die meestal zware ongevallen veroorzaken (in het weekend met stoefende johny's) niet de terreinwagens die met moeite 140 km/uur kunnen reiden.
Laatst gewijzigd door giserke : 21 oktober 2004 om 23:05. |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Puur rijplezier.... ![]() Zoals U (waarschijnlijk) weet worden er andere terreinwagens bedoeld.... Misschien een tikkeltje jaloezie? Neen, waaarschijnlijk niet... Laatst gewijzigd door Chipie : 21 oktober 2004 om 23:18. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
zou giserke da profiteurke uit Laken niet zijn ?
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat er meer ''rechtsen'' zijn die zich ergeren aan die ''wagens'' van de doorsnee lezer van De Morgen dan omgekeerd.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banneling
|
Ook nen BMW linkse ouwe rukker
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
In de Suzuki kon je niet zo goed achteruit kijken omdat het reservewiel deels in de weg zat en in de Jeep zie je heel weinig omdat de zij- en achterruiten bijna helemaal zwart getint zijn (maar dat zal waarschijnlijk ook aan het type liggen). Jaloezie is het zeker niet hoor, de Grand Vitara kon ik voor een spotprijsje overkopen en ik heb hem vriendelijk bedankt. Wat de veiligheid betreft: Ik doel op de veiligheid van de medeweggebruikers, als bestuurder of passagier van de terreinwagen ben je natuurlijker veel beter beschermd, al komt dat bij een ongeval vaak ten koste van de medeweggebruiker. Mijn oom koopt terreinwagens omdat het als zelfstandige veel goedkoper is (kan je inschrijven als lichte vrachtwagen). De Grand Cherokee is wel zalig om mee te rijden, bolt heel zacht en schakelt lekker automatisch. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#18 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Maar ik rijd zelden sneller dan 110, want dan begint hij serieus te zuipen. Shit zeg, zijn ze nu al tegen terreinwagens ook, en ik hoopte binnen een jaar of drie een Hummer aan te schaffen. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|