Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2016, 16:06   #1
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard Economische malaise BXL blijft duren: van 40 naar 600 faillissementen

Het is intussen zo erg geworden dat het establishment de mensen smeekt om in Brussel iets te gaan eten.
Om onze hoofdstad te 'redden'.

Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 18:19   #2
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Wat ik hier niet begrijp, is dat zo een horecazaak niet een "reserve" heeft om moeilijke tijden door te komen.

Wanneer men al failliet gaat na een paar moeilijke maanden, dan concludeer ik alleen maar dat het er zat aan te komen. Beter nu dan er nog meer geld inpompen.

Ik denk dat men hier vooral zit te klagen om meer geld te krijgen, om de sector "te redden". Wel, "de sector" heeft ons een flinke loer gelapt in de tijd met de btw-verlaging (niet aangerekend aan de klant), dan moeten ze nu maar hun plan trekken.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 00:12   #3
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Farce Mayeur hé. Het beleid van dit creatuur en zijn voorgangers hebben er eerst voor gezorgd dat de (voor de economie onontbeerlijke) middenklasse zowat totaal verdween en daarmee ook de daaraan verbonden infrastructuur van winkels, restaurants...
Daarmee is een bevolking gecreëerd met aan de ene kant de armen en kleinverdieners en aan de andere kant de grootverdieners die het zich kunnen veroorloven in Brussel een woning te huren of onderhouden die meer van een bunker of een kazerne dan van een wooneenheid heeft
Dat gekoppeld aan een wanbeleid dat meer oog heeft voor oogverblindende megaprojecten dan voor de belangen van zijn sukkelende burgers en jaar na jaar meer afhankelijkend wordend van Vlaams geld dat (al dan niet via een omweg over Wallonië) elk jaar meer moet zijn en nooit genoeg...
Vroeg of laat moet dat pyramidespel wel instorten en nu zijn we daar.
Geen middenklasse om de boel aan te zwengelen.
Geen infrastructuur die in orde is, wel een levensgevaarlijke metro (nee niet de bommen...), tunnels die op instorten staan. Wie zich met de fiets verplaatst of te voet kan van de erbarmelijke staat van vele wegen en voetpaden getuigen...

Brussel was al niet werkbaar voor het tot ministaatje zonder portemonnee gebombardeerd werd en de kapitale fout bij die 'verheffing in de statelijke staat' was de NIET onttroning van de gemeentelijke 'baronnen', Flup Moustache 'De Rode Baron' voorop.

De kroniek van een aangekondigde verpaupering...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 00:28   #4
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wat ik hier niet begrijp, is dat zo een horecazaak niet een "reserve" heeft om moeilijke tijden door te komen.

Wanneer men al failliet gaat na een paar moeilijke maanden, dan concludeer ik alleen maar dat het er zat aan te komen. Beter nu dan er nog meer geld inpompen.

Ik denk dat men hier vooral zit te klagen om meer geld te krijgen, om de sector "te redden". Wel, "de sector" heeft ons een flinke loer gelapt in de tijd met de btw-verlaging (niet aangerekend aan de klant), dan moeten ze nu maar hun plan trekken.
Een restaurant is geen fabriek dat maaltijden maakt en verkoopt. Het echte kapitaal van die zaken is tweeslachtig. Dat zijn de uitbaters enerzijds en de klanten anderzijds. Een goede uitbater die het de klanten naar de zin kan maken kan het verschil tussen succes en falen betekenen. Een economie die de klanten armer maakt zet al vlug het mes op de keel.
De meeste restaurants zijn geen eigenaar van het pand maar huurder. Wat op zich al zéér duur is in Brussel. Waar zou die reserve dan moeten zitten? Zo een zaak draait bijna enkel en alleen op omzet, ander kapitaal is er nagenoeg niet in een in cash omzetbare vorm. De personeelskosten zijn ook héél hoog en blijven ook doorlopen wanneer het slecht gaat. Je kan ze niet zo maar ontslaan want je hebt ze nodig als het weer aantrekt. En dan moeten ze er zijn. Wanneer ze er niet zijn verlies je klanten want die willen allemaal goed en snel bediend worden.
Men probeert dat op te vangen door van alles gaande van zwart werk over hongerlonen met fooien als extra tot studenten (wat voor een kwaliteitszaak niet vanzelfsprekend is).
Men heeft dat systeem zo ver uit de hand laten lopen dat men uiteindelijk nauwelijks nog kon concurreren zonder zwartwerk...
En dan verzon men de... witte kassa...
Eens daar maken een paar weken minder klanten inderdaad al de grens uit.
De oplossing is dan toch simpel? Hoor ik Mayeur zeggen. We sluiten al de toegangswegen van hun cliënteel af en vervangen die door picknickende leeglopers en Beurs-trap-hangjongeren. En je gelooft het niet maar de klanten laten hun restaurants in de steek en gaan naar concurenten waar zij wel hun wagen voor de deur kwijt kunnen...
Wie zou dat ooit gedacht hebben...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 22:22   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En Gent zal nu snel volgen met de nieuwe zone inrichting.
10 zones in 1 stad, voor van zone 1 naar zone 2 of 3 te gaan moet men telkens de ring van Gent op.

In welk verward hoofd dit ontstaan is?

Winkeliers hebben al geprotesteerd, maar in Gent luistert men niet naar de mensen zelf.
Oud 28 april 2016, 22:26   #6
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En Gent zal nu snel volgen met de nieuwe zone inrichting.
10 zones in 1 stad, voor van zone 1 naar zone 2 of 3 te gaan moet men telkens de ring van Gent op.

In welk verward hoofd dit ontstaan is?

Winkeliers hebben al geprotesteerd, maar in Gent luistert men niet naar de mensen zelf.
Ergens anders ook niet zenne.
Oud 29 april 2016, 07:55   #7
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het is intussen zo erg geworden dat het establishment de mensen smeekt om in Brussel iets te gaan eten.
Om onze hoofdstad te 'redden'.

als ik nog eens iets ga eten in Brussel verwacht ik wel service:
daarmee bedoel ik dat ze mij in behoorlijk en bekoorlijk Nederlands moeten aanspreken en bedienen, dat ze galant en beleefd zijn, en dat hun kop mij zal moeten aanstaan. Uiteraard verwacht ik een goeie prijs-kwaliteit verhouding, goeie hygiënische en sociale werkomstandigheden, etc...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 11:50   #8
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Automobilisten zijn in steden en gemeenten aangeschoten wild geworden. Ik woon in een middelgrote gemeente en de "winkelstraat" heeft veel van zijn pluimen verloren. Winkels blijven dichtgaan en worden oa vervangen door Turkse en Marokkaanse coiffeurs of Pakistani nachtwinkels.

Trek je geen ticket dan is het gegarandeerd een boete. Zelfs vind je een plaats aan de bakker, de ticket automaat staat 50 meter ver en denk niet ik ben maar 2 minuten binnen prijs heb je.
Mijn gemeente is zowel in de nabijheid van de zowel de E40 en de E17.

Dicht tegen beide uitritten hebben bakkers zich geinstalleerd met grote parking voor de deur. Handig voor mensen die van en naar hun werk gaan met de auto vooraleer op of af de autostrade te rijden. Geen boete en recht voor de deur.

Anders is het met het centrum van de gemeente dat meer een meer verlaten is. De weinige overblijvers moeten knokken om te overleven en nachtwinkels of Turkse coiffeurs zijn nu ook geen aantrekkingspolen bovendien draaien die bijna volledig in het zwart. Ondertussen zoekt de gemeente manieren hoe ze nog meer de automobilisten kan kloten en commerçanten belasten

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 april 2016 om 11:51.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 07:35   #9
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Farce Mayeur hé. Het beleid van dit creatuur en zijn voorgangers hebben er eerst voor gezorgd dat de (voor de economie onontbeerlijke) middenklasse zowat totaal verdween en daarmee ook de daaraan verbonden infrastructuur van winkels, restaurants...
Daarmee is een bevolking gecreëerd met aan de ene kant de armen en kleinverdieners en aan de andere kant de grootverdieners die het zich kunnen veroorloven in Brussel een woning te huren of onderhouden die meer van een bunker of een kazerne dan van een wooneenheid heeft
Dat gekoppeld aan een wanbeleid dat meer oog heeft voor oogverblindende megaprojecten dan voor de belangen van zijn sukkelende burgers en jaar na jaar meer afhankelijkend wordend
van Vlaams geld dat (al dan niet via een omweg over Wallonië) elk jaar meer moet zijn en nooit genoeg...
Vroeg of laat moet dat pyramidespel wel instorten en nu zijn we daar.
Geen middenklasse om de boel aan te zwengelen.
Geen infrastructuur die in orde is, wel een levensgevaarlijke metro (nee niet de bommen...), tunnels die op instorten staan. Wie zich met de fiets verplaatst of te voet kan van de erbarmelijke staat van vele wegen en voetpaden getuigen...

Brussel was al niet werkbaar voor het tot ministaatje zonder portemonnee gebombardeerd werd en de kapitale fout bij die 'verheffing in de statelijke staat' was de NIET onttroning van de gemeentelijke 'baronnen', Flup Moustache 'De Rode Baron' voorop.

Dat is het gevolg van de "natuur" / de privileges van Staat: gedwongen klant-zijn aan opgelegde tarieven.
Het is geen piramidespel maar dezelfde brute eigendomsverschuiving die een diefstal is.
Hoe groter deze diefstal, hoe groter Overheid en het aanbelangende parasitaire bevolkingsdeel, hoe groter de gevolgen aan de verliezende / bestolen bevolkingsdeel.
De splitsing / dat eigendoms/rijkdoms verschil waar u het over heeft, beide zijden impliceren elkaar.
Het verschil is dagelijks vast te stellen: vergelijk de werkdruk en aard van werk tussen staatspersoneel (of breder gezien: erdoor betaalden) en anderen in de economie. Waar de eersten met een dozijn op enkele vierkante meters zitten de flutstruikjes die ooit baanbreedte / baanruimte waren te wieden, pogen de laatsten alleen of met twee het te doen werk gedaan te krijgen tegen een prijs die nog betaalbaar moet zijn, restaurants zijnde geen uitzondering.
Staat is wat bevolkingen verdeelt en in conflict brengt. Hoe meer Staat, hoe meer conflict. We hebben een periode van decennia lang meer Staat(sbemoeienis) achter de rug. Niet alleen in dit land, maar overal ter wereld. Tot zelfs algemene samenwerkingen zoals de "Het MOET van Europa"-clan. Miserie en armoede is dé voedingsbodem voor conflict en terreur. Net zoals Staat geen moeite heeft om luitjes te recruteren, hebben haar collega-terroristen evenmin moeite om luitjes te recruteren. Zo nog enkele decennia verder en heel het land en de wereld is Brussel geworden.
Wat Gipsy zegt inzake automobilisten en "winkel"straten, is heel herkenbaar, overal.
Je moet eens oude (pakweg 30 jaar) foto's van straten vergelijken met nu. Het verschil is ronduit schokkend. Onherkenbaar alsof je kijkt naar een andere wereld. Moest je nu foto's nemen, terugreizen in de tijd, die tonen aan willekeurige mensen op straat, en ze zeggen dat die toestand je doel is, ze zouden je gek verklaren en je tegenhouden. Maar gewenning is een sluipend gif. Ingreep hier. Ingreep daar. Nu en dan. En op een dag besef je niet eens meer dat je elke dag zelfs bij gewoon rechtdoor over drempels aan het hotsen bent, rechtdoor afslaan is geworden, voorbij moet rijden om af te slaan, moet zigzaggen tussen drempels en palen, je de straat niet meer in mag met 3.5ton+, tegenliggers op elkaar moeten wachten door eilandjes die reduceren tot 1 strook, en meer van dat "fraais".
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 07:38   #10
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wat ik hier niet begrijp, is dat zo een horecazaak niet een
Citaat:
"reserve"
heeft om moeilijke tijden door te komen.

Die "reserve" zit heden daags in de zakken van de belastingen... die dat nog niet weet en het uitbetalen aan lonen van personeel ect....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 30 april 2016 om 07:39.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 07:43   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ondertussen zoekt de gemeente manieren hoe ze nog meer de automobilisten kan kloten en commerçanten belasten
Het uiteindelijke doel van "de gemeente" en alle, is een samenleving waar iedereen rechtstreeks of onrechtstreeks personeel is geworden van Staat. Afhankelijkheid, enkel nog verschillen in gradaties van, met de hoogst gegradeerden de meest bestolenen.
Een auto is een mate van vrijheid. Een trein is gebondenheid, want veel gemakkelijker en selectiever afneembaar. En dus werd het wegennet voortdurend verder gereduceerd, automobilisten drijvende naar concentratie (lees: files), voorzien van controle elementen (zoals camera's).
Dieven willen hun slachtoffers niet "kloten", eerder gewoon hen ontwijken (lees: diefstal voorkomen) moeilijker maken.
Oud 30 april 2016, 15:34   #12
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Dan moet je eens gaan kijken in Egypte en Turkije en Tunesië
Duizenden mensen zonder werk met die aanslagen .
Vroeger was dit een ver van je bed show en lag hier niemand van wakker.
Aanslagen gebeurde door een harde kern van idioten en dan kwamen ze nog van west Europa.
Ik heb dit idee van oplossing hier ergens al eens neergepend.
Had die idioten eens zonder ze het wisten een goedbetaalde(*) job gegeven dat ze hun idiote ideeën opzij hadden gezet. Die meerkost van paar honderden zou een pak minder gekost hebben dan wat de rekening nu is.
* overheid had dit moeten subsidiëren bij hun werkgever.
Extreme problemen kunnen soms bizar opgelost worden.

Laatst gewijzigd door Deo : 30 april 2016 om 15:36.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 16:35   #13
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Dan moet je eens gaan kijken in Egypte en Turkije en Tunesië
Duizenden mensen zonder werk met die aanslagen .
Vroeger was dit een ver van je bed show en lag hier niemand van wakker.
Aanslagen gebeurde door een harde kern van idioten en dan kwamen ze nog van west Europa.
Ik heb dit idee van oplossing hier ergens al eens neergepend.
Had die idioten eens zonder ze het wisten een goedbetaalde(*) job gegeven dat ze hun idiote ideeën opzij hadden gezet. Die meerkost van paar honderden zou een pak minder gekost hebben dan wat de rekening nu is.
* overheid had dit moeten subsidiëren bij hun werkgever.
Extreme problemen kunnen soms bizar opgelost worden.
Ja en de Bin Laden familie is miljardair daar staat ge dan met uw "oplossing".
Oud 30 april 2016, 17:03   #14
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb het over de idiote garnaaltjes die zware brokken maken aan mensheid en economie hier.
Oud 30 april 2016, 20:29   #15
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Daarmee is een bevolking gecreëerd met aan de ene kant de armen en kleinverdieners en aan de andere kant de grootverdieners die het zich kunnen veroorloven in Brussel

Ach, die restaurantjes in de grote steden, die ware er toch maar voor de losers. Er zijn nog snackbars en pizzeria's voor jou en mij toch?

Ze zijn overbodig geworden voor de zakenbanken, een kostenpost zelfs.
De bankiers hebben hun eigen steden gebouwd zoals in London City en daar dineren ze op een manier waar jij alleen maar van kan dromen Joris.

http://www.londontoastmaster.com/are...ity-of-london/
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 20:31   #16
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de idiote garnaaltjes die zware brokken maken aan mensheid en economie hier.
Een eeuw terug was er een moordaanslag op een politiek kopstuk en luttele tijd later zaten quasi alle overheden in oorlog met andere. Uw "idiote garnalen" zijn geen oorzaken / zware brokkenmakers. Wat ze doen is enkel triggeren, zijnde voor de druppel zorgen die de emmer die anderen eerst met hun "shit" vulden, doen overlopen.
Oud 1 mei 2016, 10:49   #17
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ach, die restaurantjes in de grote steden, die ware er toch maar voor de losers. Er zijn nog snackbars en pizzeria's voor jou en mij toch?

Ze zijn overbodig geworden voor de zakenbanken, een kostenpost zelfs.
De bankiers hebben hun eigen steden gebouwd zoals in London City en daar dineren ze op een manier waar jij alleen maar van kan dromen Joris.

http://www.londontoastmaster.com/are...ity-of-london/
Die restaurantjes maken wel de aantrekkingskracht van de steden. Niet iedereen lust een industriële pizza of snack.
Oud 1 mei 2016, 12:55   #18
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Het gros van die ""restaurants"" naam zelf niet waardig zijn oplichters.
Kom je daar voorbij en roepen ze u binnen voor menu van 13 euro.
meneer een slaatje erbij? oké ( 2 blaadjes sla en een schijfje tomaat)7 euro???
Meneer hier uw mayonaise (4 euro??)
Meneer hier uw watertje (5 euro ??)
Oo meneer gebruik van bestek kost nog 4 euro??
Zal blij zijn dat die allemaal van de boom donderen door faling .
Zijn toch allemaal foefenlaars waar Staat niets aan verdient.

Laatst gewijzigd door Deo : 1 mei 2016 om 12:56.
Oud 1 mei 2016, 14:46   #19
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gros van die ""restaurants"" naam zelf niet waardig zijn oplichters.
Kom je daar voorbij en roepen ze u binnen voor menu van 13 euro.
meneer een slaatje erbij? oké ( 2 blaadjes sla en een schijfje tomaat)7 euro???
Meneer hier uw mayonaise (4 euro??)
Meneer hier uw watertje (5 euro ??)
Oo meneer gebruik van bestek kost nog 4 euro??
Zal blij zijn dat die allemaal van de boom donderen door faling .
Zijn toch allemaal foefenlaars waar Staat niets aan verdient.
Hoezo "oplichters"?
Oplichten is iemand blaaskes wijsmaken om hem eigendom te ontfutselen.
Het staat u vrij mayonaise watertje bestekgebruik(?) te weigeren.
Had u soms liever dat ze u als keuze enkel een totaal van deze zaken geven?
Zou dan klagen over koppelverkoop of zo?

Misschien zou de prijs lager zijn zonder de vergunningen normen eisen limiteringen enz die Staat hen oplegt.
En Staat verdient niks. In tegendeel, Staat verdient ontslag wegens wanprestatie. Wegens asociaal gedrag, zijnde geen tegenprestatie te willen leveren voor andermans prestatie.
De grootste "foefenlaars" in de samenleving IS Staat.
Oud 1 mei 2016, 19:46   #20
Deo
Staatssecretaris

Standaard

@erw
Denk dat u daar nog niet bent gaan eten.
Anderen weten waarover ik praat.
Een frituur op de hoek in Brussel is gewoon eerlijker, niet gezonder maar eerlijk.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be