Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2016, 11:53   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Dringende maatregel nodig in de voedingsector

Lang was het zo dat op de verpakking een aantal zaken dienden vermeld te staan en dan beperkte dit zich meestal tot het vermelden of het over dierlijke of plantaardige vetten ging wat een maat voor niets was omdat ge daarmee nog niet kon uitmaken wat er nu eigenlijk in zat en of het om een schadelijk of niet schadelijk product ging.

Palmolie bv. mag dan wel plantaardig zijn maar is schadelijker dan spekvet.

Ik heb dat destijds aangeklaagd bij het ministerie van Volksgezondheid en of het nu omwille daarvan is of niet, men is enige tijd later mooi beginnen te vermelden over welke vetten of oliën het waren die er in de voeding verwerkt zaten.

Gedurende enige tijd heb ik dit nauwgezet gevolgd en waren er heel wat zaken op de markt verkrijgbaar die koolzaadolie of zonnepit olie bevatte. Niets aan de hand hiermee.

De laatste tijd merk ik op dat er nagenoeg geen producten meer te verkrijgen zijn waar geen Palmolie in verwerkt zit.

Palmolie, zoals ik al eerder aanhaalde, is zelfs schadelijker dan spekvet voor hart en bloedvatziekten.

Ik dacht dat het ministerie van Volksgezondheid moest waken over de gezondheid van de bevolking?

Wie onbewust zich volpropt met voedingsmiddelen waar volop palmolie in verwerkt zit en daar ten gevolge van straks op de ziekenuitkering terecht komt gaat aan de bevolking weer handen vol geld kosten.

Bovendien wordt er heel wat tropisch bos gekapt om nadien weer te worden aangeplant voor de productie van palmolie.

Ik vind dat het hoog tijd wordt dat, wanneer het geweten is dat bepaalde producten zeer schadelijk zijn voor de gezondheid, dat die moeten compleet verboden worden van te gebruiken in voedingsmiddelen.

Stel dat arsenicum een of andere stof zou kunnen vervangen in de voedingsindustrie, dan gaan we dat toch ook niet toestaan om te gebruiken, ook al is het in dergelijke kleine hoeveelheden dat ge er niet onmiddellijk aan dood gaat?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be