Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2011, 11:21   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard Het zal ons geen cent kosten!

Kan iemand me eens uitleggen hoe het zich garant stellen van de Belze staat voor het slechtste deel van een bank ons geen cent gaat kosten?

Vooral het geven dat de gegarandeerde som eigenlijk groter is dan de bestaande staatsschuld maakt het wel straf.

Als nuchter volksmens zou ik er toch niet aan denken om mezelf borg te stellen voor de gigantische schuldenberg van anderen, zeker niet als ik zelf al moet gaan snoeien in de uitgaven. Maar ja ik snap ongetwijfeld NIKS van economie.

Zie ik iets over het hoofd en zit hier ergens dé mirakeloplossing voor de crisis? En voor mijn eigen portemonnee?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 11:22   #2
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het ongeveer ook zo, maar goed, 't kan dus aan ons liggen
Oud 5 oktober 2011, 11:24   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat de waarborgen ons gaan kosten, zal de toekomst wel uitwijzen.
Maar dexia heeft de belastingsbetaler al wel een 300 euro per belg gekost (staat heeft in den tijd een massa aandelen aan 9€/stuk gekocht, die nu nog amper 1€ waard zijn).
Maar troost U. Meer dan 100% belastingen gaan we waarschijnlijk nooit moeten betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 12:33   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is België toch een fantastisch land eh.
Gans Europa moet zwaar besparen door de bankencrisis. Wij Belgen, nee hoor, geen cent gaat ons dat kosten, we gaan er zelfs aan verdienen!

Waarom hebben ze Leterme eigenlijk niet als EU-president aangesteld? Zo'n genie!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 12:35   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft ooit de slogan gebruikt "wie gelooft die mensen nog" ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 12:36   #6
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie heeft ooit de slogan gebruikt "wie gelooft die mensen nog" ?
De kop op de nagel.
Oud 5 oktober 2011, 12:43   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Kan iemand me eens uitleggen hoe het zich garant stellen van de Belze staat voor het slechtste deel van een bank ons geen cent gaat kosten?

Vooral het geven dat de gegarandeerde som eigenlijk groter is dan de bestaande staatsschuld maakt het wel straf.

Als nuchter volksmens zou ik er toch niet aan denken om mezelf borg te stellen voor de gigantische schuldenberg van anderen, zeker niet als ik zelf al moet gaan snoeien in de uitgaven. Maar ja ik snap ongetwijfeld NIKS van economie.

Zie ik iets over het hoofd en zit hier ergens dé mirakeloplossing voor de crisis? En voor mijn eigen portemonnee?
Misschien zou men eerlijker kunnen stellen: het zal ons geen cent meer kosten dan het ons al zou kosten vanwege onze onnozele bankgaranties. Het zal zelfs een stuk goeiekoper zijn waarschijnlijk, maar toch nog onvoorstelbaar duur.

Het domme zijn de staatsgaranties voor bankrekeningen. Daarmee heeft elke bank een staat bij zijn pietje natuurlijk. Maar die heeft zijn pietje zelf laten pakken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 13:00   #8
giserke
Banneling

Standaard

De binnenzakken van den dikken van Vilvoorde staan wagewijd open.

Er zijn geen problemen voor de spaarders.
Hij laat wel via zijn hondje Hans Bonte, de rekeningen van het OCMW en 't stad evacueren.

Laatst gewijzigd door giserke : 5 oktober 2011 om 13:03.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 13:03   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gans Europa moet zwaar besparen door de bankencrisis. Wij Belgen, nee hoor, geen cent gaat ons dat kosten, we gaan er zelfs aan verdienen!

Waarom hebben ze Leterme eigenlijk niet als EU-president aangesteld? Zo'n genie!
Een volk van onnozelaars dat bedrogen wil uitkomen, ja dat zijn wij.
Oud 5 oktober 2011, 13:55   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Laat ons gauw nog een paar Italiaanse, Spaanse, Ierse en Portugese banken 'redden'.
Het brengt op !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 14:01   #11
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 14:35   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk kunnen onze gemeenten weer geld lenen van Dexia om hun vroegere leningen die nog lopen bij Dexia af te betalen en dan kunnen ze weer wat prestige projecten afwerken, waar niemand iets aan heeft. En dan begint het spelletje opnieuw. Maar nu begint de volgende crisis al terwijl de oude nog niet voorbij is. De volgende verkiezing slogan is nu al bekend. Wij hebben het spaargeld van onze Belgische spaarders bij Dexia gered. Wat ze er niet bijvertellen is dat alle Belgen hun spaargeld zullen moeten aanspreken om de bezuinigingen en belastingverhogingen te kunnen betalen. Lang leve de privé banken. Hiep hiep hoera!
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 14:45   #13
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pelgrim, dat is wat men noemt liberale kapitalistische ideologie. Het is een gegeven dat je legaal, economisch en financieel een maatschappij mag leegstelen, om dan de tekorten weer aan te vullen met de centen van verschillende generaties domme burgers.
Om je dood te lachen als het niet zo triestig was.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 15:33   #14
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wat de waarborgen ons gaan kosten, zal de toekomst wel uitwijzen.
Maar dexia heeft de belastingsbetaler al wel een 300 euro per belg gekost (staat heeft in den tijd een massa aandelen aan 9€/stuk gekocht, die nu nog amper 1€ waard zijn).
Maar troost U. Meer dan 100% belastingen gaan we waarschijnlijk nooit moeten betalen.
De waarborgen brengen op, wat dat betreft had Leterme gelijk vanmorgen op de radio.

En de 'belastingbetaler' moet toch maar een keer leren het volledige plaatje te zien.

Dezelfde 'belastingbetaler' die o zo graag in de slachtofferrol kruipt op slechte dagen, zou er wel een keer mogen bij vertellen wat hij van dexia en het gemeentekrediet gekregen heeft op goeie dagen.

Ik bvb m'n eerste job en m'n eerste kredietlijn.

En een ander forumlid-belastingbetaler gisteren de mogelijkheid om 10.000 stuks te kopen aan 0.9 en een half uur later te verkopen aan 1.05.

Zonder gekheid, wat zou gemeentekrediet-dexia doorheen de geschiedenis de staatskas hebben opgeleverd aan belastingen op arbeid, belastingen op winst, dividenden voor de gemeenten etcetera ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 5 oktober 2011 om 15:34.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 15:54   #15
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Zolang het gene Waal is die het gedaan heeft mag dat allemaal.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 15:58   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Pelgrim, dat is wat men noemt liberale kapitalistische ideologie. Het is een gegeven dat je legaal, economisch en financieel een maatschappij mag leegstelen, om dan de tekorten weer aan te vullen met de centen van verschillende generaties domme burgers.
Dat heeft niks liberaals. Een goeie liberaal zoals ik vind dat zo een bank maar op haar snuit moet gaan, en nikske staatsgarantie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:07   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
De waarborgen brengen op, wat dat betreft had Leterme gelijk vanmorgen op de radio.

En de 'belastingbetaler' moet toch maar een keer leren het volledige plaatje te zien.

Dezelfde 'belastingbetaler' die o zo graag in de slachtofferrol kruipt op slechte dagen, zou er wel een keer mogen bij vertellen wat hij van dexia en het gemeentekrediet gekregen heeft op goeie dagen.

Ik bvb m'n eerste job en m'n eerste kredietlijn.

En een ander forumlid-belastingbetaler gisteren de mogelijkheid om 10.000 stuks te kopen aan 0.9 en een half uur later te verkopen aan 1.05.

Zonder gekheid, wat zou gemeentekrediet-dexia doorheen de geschiedenis de staatskas hebben opgeleverd aan belastingen op arbeid, belastingen op winst, dividenden voor de gemeenten etcetera ?
Ik gok op zo'n 32.486.156.145 €

Rekening houdend met de bekering dat de historische opbrengsten gerendeerd hebben tegen een OLO rente op 10 jaar.

Wat is het juiste antwoord ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:11   #18
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat heeft niks liberaals. Een goeie liberaal zoals ik vind dat zo een bank maar op haar snuit moet gaan,
Het blijft toch leuk dit forum, afwisselend revolutionairen die er niks van snappen en liberalen die dogmatische adagio's komen zingen

Beide types lijken te genieten van dingen die op de snuit gaan.

Ben jij geen ingenieur patrickve ?

Waarom dan niet gewoon de beste oplossing zoeken voor een gegeven probleem ?

Ipv ideologische refreintjes.

Laatst gewijzigd door Knipp : 5 oktober 2011 om 16:12.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:13   #19
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Als de waarborgen opbrengen, waarom zitten alle politiekers dan te zagen over besparen en waarom staan er dan landen op de rand van het failliet?

Eigenlijk moeten de Grieken dus gewoon doen wat België doet en de problemen zijn daar opgelost.

Niet dus...
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:19   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat ze in Europa niet wisten dat er hier nog een groter genie dan Van Rompuy rondliep.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be