![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Haal jij bij negatieve rente op het spaarkboekje: | |||
al je geld af. Alles. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 58,33% |
het merendeel van mijn centen. Veel dus. (procentueel van mijn bezit) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
een deelke van mijn centen toch. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
niks geld af. Ik beschouw het als de kosten van een diefstalverzekering. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan eens zien of er ondertussen evolutie zit in de gedachten en in onze brieventas.
Tijdje terug: http://forum.politics.be/showthread.php?t=229516&page=7 En nu iedereen nog eens nadenken, nu de kredietbank de oorlog verklaart, en opnieuw stemmen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U ging op 50 jaar vrijwillig langs de kant staan ondanks een benoeming voor het leven om in de zetel te gaan liggen naast uw vrouw die heel haar leven dopte. Mijnheer, wij kunnen dat niet meer betalen. Wij willen dat niet meer betalen! Wij gaan ons geld afhalen en buiten de Eu zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag de dag nog geld op een spaarrekening?
Ik vraag me af hoe die mensen zichzelf overtuigen dat er met dat geld niets kan gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Minimale rente is 0.11 % voor spaarrekeningen in België.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zou me niet verbazen dat de "werkingskosten" die een "normale" bank aanrekent hoger liggen dan de interesten op een bescheiden spaarrekening.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus duidelijker: zal het moment dat de rente nul wordt of negatief, een invloed hebben op de plaatsing van uw centen ? (verder: dat u wat liegt en overdrijft met mijn pensioenleeftijd, dat vind ik amusant; wat u mijn heksie perfeksie verwijt is nog amusanter: een verpleegster die dopt ... ik reageer maar voor de nieuwere forummers die geneigd zouden zijn jou te geloven, gedurende de eerste halve dag dat ze op het forum vertoeven ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles consumeren hoort daar alvast niet bij. Aandelen kopen : groot risico en geen tijd om te wachten tot ze renderen. De meesten zullen hun geld laten staan. Die negatieve rente is dan een soort bescherming voor het bewaren van uw geld. U hoeft alvast niet te sparen als gepensioneerd ambtenaar. Laatst gewijzigd door demonen : 22 augustus 2016 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de rente algemeen negatief wordt ga ik het maximum lenen, aan 30 jaar een vast tarief.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is : welk type ? In een omgeving met lage rente, volatiliteit op de beurs, doemscenario's die zoals gebruikelijk is niet uitgekomen zijn ![]() Jan Modaal kan nu beter beleggen in een zuiver gemengd fonds, verhouding 50/50 op aandelen en obligaties. Maar wees kieskeurig. Gebruik Morningstar.be om te selecteren uit het beste kwartiel. Koop zeker geen huisfondsen van KBC of Fortis en consoorten. Veel te kleine volumes, wisselende teams, en gemaakt binnen een logica van fondsenfabriek die elke maand met iets nieuws wil afkomen. Absoluut te vermijden. Koop enkel van grote fondsenhuizen zoals BlackRock, NN investment Partners, beetje je huiswerk maken. Koop enkel gemengde fondsen met een track record van meerdere jaren en vergelijk hun prestaties over meerdere jaren met hun sectorgenoten. Goede fondsbeheerders zijn consistent in hun resultaten. Niemand is elk jaar de beste, maar koop nooit iets dat enkel uitschieters kent... Zoek in de prospectus op hoe vast het managementteam van het fonds is. Fondsen waar de decision makers het afbollen zijn gevaarlijke aankopen... Een super voorbeeld is bijvoorbeeld het Global allocation fund van Black Rock, waar ene Dennis Stattman al sinds 1993 over de allocatie beslist. Goed opletten waar je koopt, welke instapkost je moet betalen. Onderhandelen is de boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() De vraag van 1 miljard is:
Wanneer zorgt de huidige QE-ronde voor nog een crash? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Probleem is dat alle banken dit snel zullen oppikken. Uiteindelijk is het de schuld van de Europese centrale bank waar alle banken hun geld moeten deponeren en er een negatieve rente van -0.1% op krijgen. In deze optiek kan ik de redenering van de banken wel volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verplichte afdrachten van daggeld overschot kost hen inderdaad een negatieve rente. Maar de bedoeling van de ECB is dat de banken (eindelijk..) de kredietvolumes inzake investeringskredieten zouden vergroten. Om de economie te doen groeien is krediet onmisbaar. Maar we zien die volumes niet echt groeien... Banken nemen dus een veel te voorzichtige en afwachtende houding aan. Anderzijds zijn ze onverantwoorde risico's aan het nemen inzake gewone woonkredieten. Uitlenen op 30 jaar vast aan belachelijke tarieven, en dat voor 100% van de waarde van veel te dure woningen is het begin van een mogelijke vastgoedbubbel. Als de banken hun krediet volume laten aangroeien mee met hun volume aan spaargelden zullen hun rente inkomsten intact blijven. (de marge op kredieten is een stuk hoger dan de rente op spaarboekjes + de negatieve rente aan de ECB. Lees het kwartaalrapport van bijvoorbeeld KBC, zelfs in deze rente omgeving slagen die erin van hun winst uit die activiteit flink te doen stijgen. Banken willen gewoon de lethargie bij de spaarder/belegger gebruiken om hem zijn laatste 0,11% ook nog af te nemen. 264 miljard euro op spaarboekjes, het is eigenlijk om mee te huilen, moest het niet zo grappig zijn... Precies een bende schapen, die zitten te wachten op de volgende scheerbeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hierdoor wordt de spaarrekening een niet-gereglementeerde spaarrekening . Het gevolg is dat de roerende voorheffing niet langer 15 % maar wel 27 % bedraagt op het volledige rentebedrag. Mijn besluit staat vast : ik sluit die rekening af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Banken mogen deze stopzetten en omvormen tot een niet-gereglementeerde spaarrekening. Het enige dat ze moeten doen is de klant twee maand op voorhand verwittigen. |
|
![]() |
![]() |