![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Gelezen in t'laatste nieuws......
nen tegen de lamp gelopen dief uit Hoeilaart schreeuwt moord en brand omdat hij veroordeeld is voor internetpiraterij....... iederéén doet het........ en ik verdien maar 1.000 € per maand.... en k'heb écht niet zoveel spullen op mijne site gezet, t'waren er maar enkele honderden ! ja, ja........ de mensen die véél minder dan 1.000 € per maand uitkeringsgerechtigde-werklozen geworden zijn omdat het muziekbedrijf waar ze werkten failliet gegaan is zullen hem zéér zeker groot gelijk geven, en hun kinderen en hun echtgenotes ook ! ![]()
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat moet je doen om een veroordeling op te lopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
illegaal muziek downloaden die andere mensen gemaakt hebben om te verkopen (dus zonder sabam of gelijk wat te betalen, stelen dus...) en ze dan op ne website te grabbel gooien voor jan en alleman..... de anderen zijn er goe mee maar gij als dief en eigenaar van de website draait op voor de ontdoken "belastingen" en de auteursrechten..... en de boete is afhankelijk van de hoeveelheid die ge "weggegeven" hebt..... ge kunt het ook legaal houden en de "rechten" op de nummers die je down of upload betalen (kwestie van centiemen) maar ja "gratis" is inderdaad goedkoper als ze u niet bij de lurven vatten ! nog een klein addertje onder t'gras is dat ge daarenboven ook nog enkele schadeclaims in uwen nek krijgt van benadeelde producenten maar da's dan nog een ander verhaal ! ![]()
Verstandige mensen spreken uit ervaring. Zéér verstandige mensen spreken uit ervaring niet ! Laatst gewijzigd door Jo Laweit : 2 november 2004 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik dacht dat enkel de zware gevallen werden vervolgd, zij die duizenden bestanden aanboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Dus gewoon liedjes downloaden is niet strafbaar?
Zoja, wat als het liedjes zijn van groepen die een DIY-filosofie aanhangen en zelf tegen de muziekindustrie zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
sorry jo lawijt, mijn opmerking is dus aan het adres van den dief ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
by the way, als ik u ne goeie raad mag geven, gezien ik nogal (héél) veel (beroepshalve) met muziek bezig ben kan ik het weten, probeer site's zoals kazaa te vermijden want k'weet uit goeie bron dat er bedrijven uit de muziek-industrie zijn die virussen op kazaa zetten en voor je t'weet crasht uw systeem..... en nééééé met de beste virus-scan hou je ze zelfs niet tegen, ze gaan er gewoon los door...... ze verbergen het in het muziekfile'tje.... er zijn alternatieven genoeg..... waar ge veilig en zonder risico (mits een kleine vergoeding) bijna alles van muziek kunt vinden ! ik ben de mening toegedaan dat onze politici er beter werk zouden van maken om de BTW op muziek van 21% naar 6% te brengen net zoals ze bij boeken gedaan hebben, dan zou ik mijn CD'tje met véél plezier voor minder dan € 10 eurookes kunnen kopen, ma ja boeken dat is "cultuur" nietwaar....en muziek is "maar" muziek ! ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze hebben wel nog genoeg om 10 miljoen te geven aan een artiest die nog minstens 5 jaar in de cel zit, maar hun werknemers moeten ze ontslagen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Eternity : 3 november 2004 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
tot mijn verwondering bleek dit niet het geval te zijn !!!!!!! daarvoor heb ik me moeten laten registreren in de USA hetgeen me 17,50 us $ gekost heeft en nu zijn mijn werken beschermd in gans de wereld en sinds vorig jaar betaal ik dus gééne cent niet meer aan de "geldwolven" van sabam.... ja, als ge de dames en heren van sabam hierop attent maakt dan zeggen ze "k'heb u nog nooit gezien op de bestuursvergadering" en zij zullen er wel voor zorgen dat hun "pree" er eerst afgehouden is ! ![]() ik kan niet teren op een succeske van 30 jaar geleden, ik moet "werken" voor mijnen boterham ! ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind toch niet dat een dergelijke veroordeling verantwoord is geweest.
De auteur maakt een cd, oké die wordt gecopieerd en so what? De auteur zou blij mogen zijn dat ze verspreid worden dan hebben ze tenminste een klankbord zelfs al verdienen ze er verder niets aan. De redenering van " ik maak een hit en profiteer daar de rest van mijn leven van" is op het belachelijke af. Stel u voor dat je als vakman een centrale verwarming verkoopt en daar de rest van de tijd een vergoeding zou mogen op eisen als zijnde "intelectuel eigendoms recht of zoiets" Ja ze zullen u zien komen zeker! Muzikanten moeten het maar anders aan boord gaan leggen in de toekomst. Een cd maken en x zoveel stuks verkopen aan één of andere platenboer en dat die daarna er zijne plan mee trekt. Niks blijvend profiteren van iets dat publiekelijk wordt gemaakt, moeten ze het maar niet in de ether gooien. Willen ze centen dat ze gaan optreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Er staat 'waarom ik?' en het moest zijn 'waarom hij?'. Weer iets van horen zeggen dus. ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
profiteren?? je vergelijking met de centrale verwarming-vakman zou juister zijn als hij één chauffage verkocht, en er dan 100 man een chauffage kwam stelen uit zijn winkel. al die chauffages zijn toch hetzelfde, niet? software moet dan ook maar gratis zijn, zeker? ah ja, ze hebben dat toch al gemaakt! ![]() auteursrechten zijn een uitgesteld loon van de artiest. en het lijkt me eerder een verrekt eerlijk systeem: hoe beter/populairder je werk, hoe meer je verdient. belgische artiesten die van hun muziek kunnen leven zijn dun gezaaid hoor. tel maar eens: als een groep 10.000 singles kan verkopen staan ze hier op nummer één. dat is dus +/- 40.000 euro dat een artiest hier maximum kan binnenbrengen voor één single. trek daarvan af: 21% btw lonen artiest lonen muzikanten lonen platenfirma lonen hoesontwerp + drukkosten branden+verpakking van de singles promotie huur studio huur/aankoop materiaal/instrumenten enz... ik heb laatst nog gehoord van iemand van een platenfirma dat ze iets minder dan een euro overhouden per single. en dan hebben ze nog geen videoclip gemaakt. profiteurs? integendeel. er zijn groepen die er hun spaargeld insteken!
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 4 november 2004 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://users.pandora.be/MocoN/b-news/b-news.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Is muziek downloaden van groepen of projecten die je niet vind bij de platenboer fout?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Muziek downloaden van artiesten die geen contract hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Van muzikanten die zelf toegeven dat ze er niet tegengekant zijn?
|
![]() |
![]() |