![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De paus is tegen een oorlog in Irak. Hoewel zowel Bush, Blair, als Aznar zeer christelijk zijn, is dit totaal niet te verwonderen.
Bin Laden noemde de oorlog tegen het terrorisme al een kruistocht van het christendom tegen de islam. Vele conservatieve (en ook minder conservatieve) islamieten volgden hem daarin. Als de paus de oorlog zou goedkeuren, dan zou dit bin Laden enkel maar gelijk geven, en zouden nog meer islamieten hem in dit opzicht steunen. Dit verklaart dus meteen waarom het Bush, Blair en Aznar beter zou uitkomen dat de paus hen niet steunt.
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk niet dat eventuele uitspraken van Ibn Laden het standpunt van de paus echt beïnvloeden.
Maar ik geef je gelijk dat ten allen prijze dergelijke voorstelling van de feiten vermeden moet worden. Verder zie ik niet veel (rooms-)katholieke argumenten die zouden kunnen pleiten voor een oorlog |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Moi, ik zou er niet te veel achter zoeken. Het is gewoon niet meer als normaal dat de paus een oorlog afkeurt!! Die theorien van jou zijn dan ook niets meer dan verzinsels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Gisteren was er hier iets op TV waarin de President verweten werd om te pas en te onpas God bij zijn beleid te trekken.
![]() |
![]() |
#5 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Misschien is hij gewoon tegen oorlog omdat hij een christen is? He? Zou toch kunnen he? Misschien vergezocht enzo, maar toch.
of misschien heeft hij wel oliebelangen in Irak! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Kan de paus eigenlijk nog wel denken?
Als we allemaal moesten luisteren naar de paus mochten we niet vrijen met een condoom en de pil niet nemen. De wereld zou er echt wel beter uitzien dan ..... Bottomline gun die demente bejaarde z'n rust.Zo'n afgetakelde seniele man aan het hoofd van 1 van de grootste en invloedrijkste organisaties van de wereld is gewoon deontologisch onverantwoord. T'is echt zielig hoe hij zich nog vastklampt aan z'n ambt.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De paus is tegen de oorlog omdat hij pro-islam (en dus eigenlijk anti-christ) is. Als hij de islamieten zo met hun potske op en met hun kont omhoog ziet denkt hij vol heimwee terug aan de glorieuze dagen dat hij eveneens het wit-bepotste hoofd heel laag bij de grond hield en het achterste omhoog ten Hemel gericht!
En tegelijkertijd wil hij Vaticaanstad nog een paar jaartjes heel houden. Sjeik Mohammed, de nummer drie van Al-Quaida, die zopas in Pakistan werd gearresteerd en nu bij zijn andere kornuiten kan gaan zitten in Guantanamo, had immers al eens een plan ineengeknutseld om hét symbool van het christendom in de lucht te doen vliegen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ondanks het feit dat ik geen enkele religie aanhang, heb ik een zeer welingelichte bron in katholieke kringen, en die bevestigt formeel dat JP II zijn aftakeling puur fysisch is, maar dat mentaal nog steeds uiterst lucide is............ Citaat:
Citaat:
Steeds zullen er mensen proberen om op de kap van een ander te leven middels leugens en valsigheden.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Hmmm dus het MOET een bron zijn die héél dicht bij de paus staat,anders is het maar van horen zeggen hé.Ik gok dat het dan komt van degene die JPII zijn gat moet afvegen na elk toiletbezoek. Citaat:
Ik weet ook wel dat de Paus het AIDS probleem in Afrika niet kan oplossen maar hij kan wel een belangrijk signaal geven en dat is toch wel DE taak die hij heeft ten opzichte van van z'n gelovigen.
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hij heeft blijkbaar nog gezond verstand, daarom. Bush is zo'n hypocriete, conservatieve, christen(geen katholiek) die zeer gelovig is maar die zich toch totaal on-christelijk gedraagt.
Blair is het angilicaanse schoothondje van Bush. Aznar is een Spaanse katholiek, de Spaanse kerk leeft nog in de 16e eeuw en heeft veel pracht en praal maar weinig inhoud. Hij en zijn regering zijn ook verre van goed, denk maar aan de olieramp met de Prestige. Ik ben niet gelovig, maar toch zeg ik nu: luister is naar de paus, want Hij heeft nu gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Blair is katholiek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als de paus tegen een oorlog in Irak is, dan leidt ik daaruit af dat zulk een oorlog onrechtvaardig is (toch volgens de paus). Dus is het wel gerechtvaardigd dat een dictator zijn eigen volk martelt en met gifgas bespoeit (volgens de paus).
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wij moeten ook geen gelijkaardige praktijken voeren in Irak, maar het is onze morele plicht om Saddam af te zetten.
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Alpina,
Als ge zegt dat ge tegen een oorlog in Irak zijt, is dat dan uw persoonlijk standpunt, of is dat gewoon het NVA-standpunt?
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Darwin ; gij zie er wel oud uit maar volgens me uw wijsheid bij jeugd gebleven!!!!
kormos |
![]() |
![]() |