![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.469
|
![]() Tot 30% meer. Op naar het volgende probleem, nog meer verkeerscongestie.
__________________
Ignorance is bliss |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
En nu wordt er gezaagd dat je er meer km's mee maakt ? Wat is het nu mannen ? Overigens, een EV die in de file staat stoot niks uit daar ter plaatse en verbruikt niks (itt ICE wagens), dus dat is al een probleem minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.469
|
![]() Citaat:
__________________
Ignorance is bliss |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.697
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 16 april 2018 om 22:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
|
![]() Citaat:
tenzij Tesla, rijden de meeste electrische auto's significant minder dan gewone auto's je ziet dat eenvoudigweg aan de kilometerstand in de tweedhandsmarkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, het gebruik van een EV is proportioneel veel goedkoper dan dat van ICE (itt tot de aankoop) - ergens wel logisch dat men er meer mee rijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.938
|
![]() Ik denk ook dat je een E-wagen meer gaat gebruiken. Je moet niet echt meer gaan tanken dus je ziet ook niet onmiddellijk hoeveel je in je portemonnee kwijt bent. Met een ICE-wagen sta je aan de pomp en zie je de euro's op de teller vermeerderen. Niemand gaat zijn elektriciteitsmeter constant in het oog houden. Daarbij dat de meesten met een E-wagen zelfstandigen zijn en hun wagen op het bedrijf opladen.
Moet je snel naar de bakker 5 kilometer verderop en is het goed weer dan neem je de fiets. Want je weet dat als je een ICE-wagen voor zo een korte afstand gebruikt deze heel veel verbruikt. Je E-wagen rijdt toch "gratis". Dus waarom nog de fiets nemen? Snel de E-wagen nemen en daarna terug aan zijn oplader hangen. Idem voor verdere afstanden. Waarom eens niet naar de kust rijden en daar op de dijk iets gaan drinken? De E-wagen rijdt "gratis". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.697
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(150 km is 75 km heen en terug) En uw argument heeft ergens geen logica, anders zouden LPG-wagens meer rijden dan dieselwagens. Maar de ouderdom -en het aantal zeer oude wagens- zal ook een rol spelen. Cijfers personenwagens ganse jaar 2016: Citaat:
Daarom is de gemiddelde leeftijd van benzines (en LPG ook om andere redenen) ouder vergeleken met dieselwagens. Laatst gewijzigd door Micele : 18 april 2018 om 17:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.845
|
![]() Zolang de aankomende kilometerheffing per omvang van de wagen ,per locatie en per tijdstip,zal zijn,en niet gemoduleerd per brandstoftype,zal er een soort gereedschap in handen zijn om congestie een beetje te sturen.
Anders,inderdaad ,krijg je een milieuvriendelijke file in Antwerpen en extra rook boven de Poolse en Duitse bruinkoolcentrales.
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2018 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.938
|
![]() Maar daarmee is het probleem van de files en het feit dat E-wagens meer gebruikt worden dan ICE-wagens wel niet opgelost
![]() De enige oplossing zou zijn : elke vorm van gemotoriseerd vervoer forfaitair belasten per gereden kilometer. Een ICE-wagen is dan ook automatisch al veel duurder door de meerkost aan brandstof en onderhoud. Wat onrechtstreeks ook meer centen geeft voor de Staat. E-wagens betalen evenveel kilometerheffing als ICE-wagens maar genieten van de goedkopere "brandstof" en minder onderhoud. En tenslotte de gelijkschakeling van alle vormen van bedrijfswagens. Dus fiscaal alles op hetzelfde percentage zetten. Dat zou al een eerste stap zijn in een faire en rechtvaardige belasting van al het gemotoriseerd vervoer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.697
|
![]() Vandaag in een redelijk drukke stad geweest, wat moet dat heerlijk worden indien alle voertuigen ooit electrisch gaan rijden.
Je kan zelfs urenlang een terrasje doen langs een drukke baan. Minder lawaai, geen geur en geen uitlaatemissies. De appartementen -met hun balkon aan de hoofdbanen- gaan alvast stijgen in waarde. Men zal terug met open venster kunnen slapen. Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2018 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.469
|
![]() Dat is wat men noemt het rebound effect. Hetzelfde zie je bij LED verlichting. Doordat het beduidend minder verbruikt gaan mensen het meer gebruiken en er minder bewust mee om. In plaats van een paar uur laten ze het nu de hele nacht branden. Je ziet zo ook 's nachts meer en meer van de LED schijnwerpers verschijnen die hele buurt verblinden.
Zo kan een technologisch besparingspotentieel in de praktijk volledig verloren gaan of net het omgekeerde betekenen met in het slechtste geval een meerverbruik genereren.
__________________
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 20 april 2018 om 07:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.469
|
![]() Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20180407_0...ker-drie-doden
__________________
Ignorance is bliss |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.697
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is geen bewijs voor je draadstarter. Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2018 om 08:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.600
|
![]() Dat valt te verwachten inderdaad. De marginale kost voor een extra km van een elektrische auto is lager dan een conventionele.
Maar inderdaad, een EV staat evengoed in de file en file-kosten vormen nog altijd het leeuwendeel van de externe kosten van transport.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.697
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat de meeste EV minder de snelweg opzoeken, of sneller verlaten, omwille van hun beperkt rijbereik. En file heb je vooral op de snelweg. Een EV verdubbelt bijna zijn rijbereik door 60-70 kmh te rijden op gewone wegen ipv met het snelwegstroom 120 kmh mee te rijden. Cijfers in de praktijk zijn te vinden: https://www.egear.be/nissan-leaf-30-test/ LEAF TEST VERBRUIK STAD MAX. 50 KM/U SECUNDAIRE WEGEN MAX. 70 KM/U SNELWEG CONTINU 100 KM/U SNELWEG CONTINU 120 KM/U Temperatuur [°C] 13 13 13 13 Verbruik [kWh/100km] 12 12,8 18,9 21,8 Berekend rijbereik [km] 238 223 151 131 Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2018 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.600
|
![]() Citaat:
Er is wel emprisisch bewijs dat als transport minder kost, dan er dan meer gereden wordt. Een elektrische wagens kost dus minder in gebruik, dus zodra je er ene hebt, dan is de kost om die te gebruiken een pak lager dan een conventionele. Lijkt me een redelijk veilige conclusie, tenzij ik iets over het hoofd zie...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.697
|
![]() Citaat:
Uiteraard verbruikt een EV ook veel minder tot niets in fileverkeer op de snelweg. Maar omwegen rijden om via de snelweg sneller thuis te kunnen zijn gaat men met een gemiddelde EV zeker niet doen, maar zal eerder de kortere gewone wegen nemen, zeker als de tripplanner van de EV dat voorschrijft om thuis te geraken. Sneller thuis geraken is met een EV dikwijls langzamere wegen opzoeken zodat men zonder onderweg bij te laden tot thuis geraakt. Of langzamer is sneller. Lijkt onlogisch maar toch is het zo als men de huidige laadtijden kent. Citaat:
# ervaring laadprijzen via een EV-eigenaar: https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=26 Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2018 om 10:26. |
||
![]() |
![]() |