![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals de 'tot op de euro topic', een recente Envoyé Spécial reportage.
https://www.youtube.com/watch?v=xfYvwInYS5A ![]() Ditmaal gaat het over mensen die ondanks een job op het randje van dakloosheid zweven. Caravans, foyers pour travailleurs, nachtopvang voor daklozen zijn hun al dan niet tijdelijke thuis. Nochtans is er eentje bij die om & bij de 1700e in de maand verdient, een andere die het ook niet slecht doet qua remuneratie enz. Maar toch hebben deze mensen blijkbaar geen toegang tot degelijke huisvesting. Ze zitten daar toch met een groot probleem daar in Frankrijk, en ik durf te beweren dat het hier in België ook het geval is. Men kan lachen met mijn tiny houses maar neemt niet weg dat deze mensen hier mee geholpen zouden zijn. And I repeat, de tiny house movement zit in de lift; wordt door professionals verder geperfectioneerd... Dus either way is het een win-win situatie moest men het op grote(re) schaal beginnen toepassen. Uiteindelijk komt het erop neer zich niet blauw aan huisvesting te betalen en meer te kunnen doen met zijn/haar inkomen. Ik denk dan ook dat een change in mentaliteiten -meer bepaald tov bestedingspatroon ivm huisvesting, zich aandient. Discuss pls, thanks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() In Amerika bestaat al zoiets soortgelijks. Ze zijn gekend als trailer park people.
![]() Als er tornado's ed zich voordoen, zijn hun huisjes meestal de eerste die letterlijk de lucht invliegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Wapper : 26 maart 2019 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Doe mij maar geen job en gedaan met dakloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Meer tijd voor andere activiteiten he eno ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Typische kampers, ik kan er niets anders van maken.
Maar wat doet die mongeool op naaldhakken; is hij 'gestoord' of speelt homo met een 'heterokop'. Please geen zielige verhalen - dat hij zich geen schoenen kan veroorloven ! Steve Jobs in zijn jonge jaren liep op blote voeten; toen de baas hem vroeg deze te wassen stopte hij zijn voeten in het toilet en trok de WC door. Dergelijk gedrag is voor mij humor, maar dit is een zielige vertoning - foto. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 maart 2019 om 02:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hun manier van leven en van hun finaniciên beheren die daar bepalend voor is. Anderzijds mag men zich ook niet blind staren op woningen. Er zijn mensen die zich gewoon niet goed en gelukkig voelen in grote stenen woningen en ondanks het feit dat ze over voldoende kapitaal beschikken om zich een villa te kunnen veroorloven, in een caravan blijven wonen. Er is immers een hemelsbreed verschil in mentaliteit tussen villa bewoners en caravanbewoners. Je moet zelf eens naar een camping gaan, de mensen zitten samen te avonden door te brengen, zijn er om elkaar te helpen, terwijl diezelfde mensen zelfs de naam van hun buren van hun stenen woningen niet kennen. Heb zo de klucht meegemaakt dat buren op een camping samen zaten te feesten, maar niet wisten dat ze in stenen woningen slechts 200 meter van elkaar verwijderd waren en ze daar dus ook bijna buren waren. Daarnaast is het ook vaak niet omdat men niet vermogen heeft om een woning te huren, maar omdat men niet los kan komen van de manier van leven op straat, dat men als landloper blijft leven. Buiten de verplichtingen die verbonden zijn aan de job die men uitvoerd, gewoon leven van dag tot dag. En dan heb je nog zij die in hun vorige leven zo veel schulden hebben opgebouwd, dat ze er nooit meer uitgeraken. En zelfs met een inkomen van 5000€ per maand zelf nog niks overhouden, maar alles kwijt zijn aan aflossingen van hun schulden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens sommige caravans zij confortabeler dan vele huizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat prima. Je hebt er alle comfort in en het kost je een pak minder. Amerikanen moeten dan ook geen vaste woonplaats hebben zoals wij die kennen. Heb me altijd afgevraagd waarom je hier bijna in een kasteel moet wonen om een domicilie te hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Notarissen moeten ook leven he.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik ben zelf naar armoede en vaste adresloosheid onderweg geweest in die situatie en heb die ook bereikt, en voel me dus vrijgesteld zulke toestanden te bekijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik wel maar blijkbaar heb je de reportage niet gezien; die man in die caravan moet nl noodgedwongen -en tegen z'n zin- zich gaan verschonen/opfrissen in een publiek toilet; het is zeker geen Club Med voor hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, ik heb de reportage niet gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te lui om te wereken, dat est.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitschot dat niet wil werken in kooien steken, juist groot genoeg om in te leven, zou al veel oplossen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 maart 2019 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |