![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veiligheid.
Met de regelmaat van de klok haalde ik al aan dat er in een 'ver' verleden plaatjes in trein/tram/bus hingen die blokletterden: "Verboden te spugen" Zag ik daarstraks een type asielzoeker/illegaal over de straat lopen die om de 5 stappen die hij gezet had op de grond wist te spugen. Dan denk je, uit welke hoek zou dcat Covid-19 komen om de rest van de wereld plat te leggen? Op zich misschien een overdreven gedachte (<- type: hersenspinsel) maar toch ... Véél mensen maken gebruik van het "blijf in uw kot" om thuis wat werkjes te doen die zijn blijven liggen omdat ze uit werken moesten gaan. Dan zijn er bij de kuis -en opruimacties mensen die ook de kinderkamers opruimen. En in die kinderkamers staat soms iets wat men een 'spaarpot' noemt die in de meeste gevallen stampvol 'kleine centjes' zitten. Naast de spaarpot hebben sommige mensen die 'kleine centjes' liggen om bijvoorbeeld een krant met te betalen. (lukt tegenwoordig ook al niet meer want of de krantenwinkel is dicht of men eist daar dat je uw bankkaart gebruikt) Die kleine centjes: een gevaar want wie heeft dat voordien vastgehad? Daarbij rijst de vraag: wat doe ik daar nu mee in de Covid-19 tijd? Gaat men die nog willen tellen (tegen betaling) op de bank in deze duistere tijden? Spaarpot kleingeld: waar inwisselen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 april 2020 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In bankkantoren beschikken ze over toestellen om kleingeld te tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |