![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 april 2020 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat klopt wel met wat ze in Duitsland ook vaststelden.
Niettemin zit er wel een bias op. Het gemiddelde CFR neemt ook de ouderen mee, en het kan bijvoorbeeld zijn dat covid-19 *heel erg* dodelijk is voor ouderen, en *vrij weinig* voor anderen. Die verdeling was al min of meer gekend, maar ze kan zelfs nog sterker verschil maken dan we dachten. Voor de meesten is het dus niks, een verkoudheid of een griep ; voor sommigen is het dodelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hihi
En nu Trump net kwam te beweren dat de who dat virus sterk onderschat had en te laat in actie gesprongen...anders hadden er nooit zoveel doden gevallen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ,
Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 april 2020 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu lijkt me dat hoe ouder de persoon is, hoe groter de kans op 'pre-existing conditions'... in die zin kan je de vraag stellen of leeftijd hier werkelijk de grote driver is of of het eerder een correlatie tussen leeftijd en pre-existing conditions is die ertoe leidt dat die indruk gecreëerd wordt.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou bijna karikaturaal kunnen stellen dat dit virus gedragen wordt door jongeren, en dodelijk is voor ouderen. Een anti-omslag pensioen systeem zeg maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de medische wereld doet men daar steeds onderzoek naar direct bij het uitbreken van een epidemie. Dit in de eerste plaats om te weten welke groep mensen men vooral moet opvolgen en wie men in geval van een noodzakelijke triage, voorrang moet geven op wie, om zo weinig mogelijke middelen te verspillen aan een verloren groep patiënten, vanaf dat er te korten aan middelen ontstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eg de 90 jarige die niet veel problemen ervaart en de 21 jarige die sterft (maar wel leukemie had ook) worden verklaard indien de causaliteit in eerste instantie bij al bestaande gezondheidsproblemen ligt eerder dan leeftijd. In die zin zou het m.i. ook interessant zijn om bij de jeugdigere slachtoffers na te gaan of er geen sprake was van - al dan niet voorheen onbekende - gezondheidsproblemen.
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij ergert is dat mijn BMI, ofwel Body Mass Index, perfect was voor de lock down. Na de lock down kom ik elke week iets meer dan 1 kg aan en begin weer een buikje te krijgen. Ik denk niet dat ik de enige ben.
De boodschappen in supermarkten zijn toegenomen, daarentegen fitnessscholen blijven gesloten. Geld wordt recent niet meer verdiend in huize Frankenstein en ik ik maak geen aanspraak op een uitkering, wat misschien nog kan leiden tot stress gecombineerd met hoge bloeddruk. Ofwel gaat dit charlatan gedoe van onze politici voort heb ik binnenkort overgewicht, misschien weer hypertensie, en raak ik zo mijn kansen op een natuurlijk eigen vaccin, namelijk een gezond lichaam, letterlijk kwijt. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 april 2020 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De redenering van de onderzoekers is: we hebben in 22 van de 1487 samples anti-lichamen gevonden, dus 1,5% van de totale bevolking heeft anti-lichamen. Dat vergelijken met de geregistreerde doden leidt tot die 0,16% sterfte. Cruciaal hierbij is dat het feit dat bloedgevers jonger en gezonder zijn relevant is voor hun overlevingskansen als ze besmet worden. Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat bloedgevers minder kans op besmetting lopen. Misschien juist meer - ik neem aan dat mensen die vrijwillig bloed laten prikken om mede-mensen te helpen wellicht socialer zijn dan het gemiddelde, en dus meer mensen ontmoeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat doen ze juist NIET. Ze gebruiken de bloeddonoren als steekproef om de besmettingsgraad van de volledige bevolking te meten. En als je de besmettingsgraad van de volledige bevolking kent en het aantal doden in die volledige bevolking heb je je CFR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, het virus gaat niet op uw identiteitskaart kijken hoe oud gij zijt, en gaat dan beslissen of het nu nijdig gaat worden of niet. Het virus gaat op min of meer dezelfde (statistische) manier om met elke gastheer, maar er zijn gastheren die in een toestand zijn die de kansen groter maken dat het slecht afloopt. Bij die "toestand" van ouder zijn HOORT nu eenmaal van vele functies te hebben die minder goed werken. Of dat als pathologie beschouwd wordt of niet wordt gewoon bepaald van de mate waarin je als OUDERE afwijkt van de meeste andere ouderen. Om een voorbeeld te geven: een jongen van 10 jaar die grijs haar heeft, dat zou pathologisch zijn. Een mens van 70 jaar die datzelfde grijs haar heeft, dat is niet als een pathologie gezien. Maar fysiologisch is dat hetzelfde, natuurlijk, alleen zijn veruit de meeste mensen van 70 jaar mensen met grijs (of geen) haar. Dus is dat "normaal als ge 70 jaar zijt". Dat hoort bij "oud zijn". Terwijl dat "een afwijking" is als ge 10 jaar zijt. Je zou dan kunnen zeggen: die ziekte velt geen oude mensen, enkel mensen met grijs haar. Maar je ziet het probleem he: oude mensen hebben normaal gezien grijs haar. In uw vraag zit dus een inherente tegenspraak: oud zijn HOUDT IN dat men fysiologisch anders is dan als men jong is ; die verandering (meestal verslechtering) is niet noodzakelijk als pathologisch beschouwd omdat het "normaal is" voor een oudere, maar het is desalniettemin wel degelijk een andere conditie, die maakt dat het virus dodelijker is. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 05:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als men die testen heeft, dan kan men vanalle dingen doen die bijzonder interessant zijn, zoals het VERLOOP van immuniteit... Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 06:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |