![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De psycholoog zou de maatregelen willen versoepelen voor jongeren. Ze zijn minder getroffen door het virus.
Dat het dan misschien wel die jongeren zijn die er losjes mee omgaan die op hun beurt de oudere generatie gaan besmetten zoals bv hun ouders daar heeft hij waarschijnlijk nog niet aan gedacht. https://www.demorgen.be/nieuws/motiv...eren~b8411221/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk: oftewel zijn die jongeren minderjarig en moeten dus aan hun ouders gehoorzamen. Veel kans dat die ouders niet boven de 50 zijn he. Dus riskeren die niet veel. Tenzij oma mee inwoont. Dan moeten die ouders zelf maar uitmaken welke risico's die jongeren mogen nemen in hun plaats. Oftewel zijn die jongeren meerderjarig. Je zou hopen dat ze dan toch niet meer bij hun ouders inwonen, of indien dat het geval is, ze daar weinig direct contact mee hebben. Wel, dan doen die jongeren wat ze willen, en als ze hun ouders willen ontzien, gaan ze die niet opzoeken he, toch niet als ze "risico's" genomen hebben. Oftewel zijn die ouders bereid om het risico te nemen, en dan is dat ook OK he. Waar zit hem het probleem ? Want ik zal U de vraag stellen: neem een zekere jongere. Denk je dat als die nu goed oplet, en nu niet besmet geraakt, dat hij het binnen een paar maanden niet vlaggen zal hebben ? Wat is dan het verschil ? Waarom absoluut willen vermijden dat een jongere, die niet erg ziek zal zijn, ziek zou worden ? Gewoon uit egoisme van die ouderen ? Die ouderen kunnen zich 2 jaar opsluiten als ze willen he. Die jongere heeft enkel maar geld nodig, geen contact met ouderen. Overschrijvingen gebeuren virusloos. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 augustus 2020 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een slimme psycholoog die duidelijk aan dommigheid lijdt !!
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou toch niet willen , mocht ik kinderen hebben dat ze mij of mijn vrouw of vriendin besmetten !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook blijven die jongeren thuis wonen opdat ze geen huishuur willen betalen geen eten willen maken en geen verwarmingskosten. Het zijn dan ook veelal profiteurs die jonge generatie. https://www.hln.be/woon/steeds-meer-...-uit~add56f75/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 augustus 2020 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb studerende kinderen in huis en als ze het huis verlaten dan wil ik dat ze de gangbare regels respecteren zoals de andere volwassenen. In ieders belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er nog weinig zoals je zegt die enige passie tonen voor hun job zelf. Het is toch ook een spijtige indruk die ik krijg als ik nu met jongeren moet handelen...zolang ze het kunnen invullen of het linken met hun digitaal denken gaat het .....kunnen ze het niet invullen op het pc scherm mag je het vergeten. Sorry mijnheer ik kan U niet helpen. ![]() Uiteraard gaat dat niet op voor alle jongeren. Maar het lijkt wel op dat vlak een heel andere generatie te zijn dan de vorigen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 augustus 2020 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 augustus 2020 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen is in min of meerdere mate een sociaal wezen maar jongeren leren nog vanalles door sociale contacten. Ik vind het ook om die reden egoïstisch van oudere generaties om die verwachtingen te blijven koesteren. Als je zo'n gesetetteld koppels bent met 3 jonge kinderen is het makkelijk gezegd 'blijf in uw bubbel". Als je 17 bent is zowat het ergste verplicht worden bij mama en papa te blijven en daarbuiten niemand te zien.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je groepen mensen hebt die geen last hebben van een ziekte, is het hun goede recht om daar ook niet voor op te letten he, tenzij eventueel bij contact met risico personen. Heb jij vroeger ooit gepleit om maatregelen tijdens het griep seizoen ? Voor veruit de meeste mensen is griep niet gevaarlijk, wel voor oude mensen. Ik heb nog nooit gehoord dat gans de maatschappij zich moest afzonderen, en alles er voor doen om ZELF geen griep op te doen, op straffe van boetes en wat weet ik nog allemaal, want ze zouden wel eens de zuster van de verpleegster van een oude persoon kunnen besmetten. Nog nooit of te nimmer heb ik dat gehoord. Men verplicht zelfs geen griep vaccinatie. Nochtans zou dat elk jaar een duizendtal levens redden, en in de wereld, evenveel als corona op dit ogenblik. Bovendien duurt het griep seizoen niet lang (misschien juist omdat we geen maatregelen nemen he !). Waarom sluiten we niet alle bars en restaurants, verplichten jongeren van bij hun ouders te blijven, laten geen feestjes toe en zo voort elke winter tijdens het griep seizoen ? Er gaan oude mensen aan dood, maar toch kan het ons niet schelen he. Zo zie je maar dat die redenering niet echt opgaat, men heeft nooit zoiets gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat je dat ook doet telkens de griep rondwaart ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Personen besmet met het COVID 19 waren hun immuniteit na minder dan een maand al kwijt. Vandaar dat ik ook vrees dat een vaccin maar voor bepaalde tijd werkzaam zal zijn. Ik heb, al ben ik een leek, meer vertrouwen in de ontwikkeling van virusremmers zoals die bij Aids zijn ontwikkeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dan was gans die cinema nergens goed voor, want je kan zo een maatregelen geen decennium aanhouden, en die doen trouwens over een decennium niks (zelfs niet over een jaar). Het idiote is dat een KORTE groepsimmuniteit perfect ware geweest om de ziekte laten te verdwijnen, als je ze tenminste deftig laat waaien. Dan doet ze zo snel de ronde dat die groepsimmuniteit nog werkt. Het idiootste wat je kan doen als de immuniteit tijdelijk is, is van de dingen in de tijd willen uit te smeren. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2020 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |