![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat een teken van ouder worden?
Ik ben tegenwoordig met niks van nieuws meer mee. Gisteren begon er iemand over een Vivaldi-coalitie en ik had geen idee waarover hij het had. En vorige week had men het over het aanpassen van de bubbel van vijf en ook toen kwam ik uit de lucht gevallen. (over de grootte van de bubbel, van corona heb ik al wel eens gehoord). En zo merk ik dat ik tegenwoordig nauwelijks nog nieuws volg. Niet echt doelbewust maar ik voel zelden nog de aandrang om nieuws te lezen of te kijken. En toch blijft de wereld gewoon draaien. Raar dat ik mezelf vroeger wel steeds op de hoogte wou houden van wat er zoal in de wereld gebeurde en het me tegenwoordig geen barst meer kan schelen. Vanwaar die desinteresse? Is dat met het ouder worden? Wat ik eigenlijk raar zou vinden want ik herinner me mijn grootouders nog waar ik elke avond om 8u stil moest zijn want dan waren het 'de berichten' op tv. En de krant lag er altijd op tafel. Terwijl die mensen toch al dik de 60 gepasseerd waren. Wat jullie? Volgen jullie het nieuws meer dan vroeger of net niet?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin wel steeds meer en vaker naar de koers te kijken dus het ouder worden zal er wel voor iets tussen zitten vrees ik...
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ge een keer per week kijkt zijt ge mee.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan zijn maar zelfs dat kan ik niet opbrengen.
Ik kom in de late uurtjes wel eens voorbij Het Journaal gezapt maar blijf er nooit hangen. En vroeger keek ik altijd wel eens op Google Nieuws maar ook dat is weeral weken geleden. En als ik dan toch een kijk of iets opvang denk ik al snel: "Waar maakt men zich tegenwoordig toch allemaal druk over?" en zap of loop ik al snel verder. Het is alsof ik weet dat 'het nieuws' zelden of nooit van invloed is op mijn persoonlijke leven (of toch niet in die mate dat ik er last van heb) en dat ik het daarom eerder zie als tijdverlies. Zo weet ik ook wel dat de nieuwe regering wel degelijk invloed gaat hebben op mijn leven (zoals elke regering heeft) maar ik ga er maar vanuit dat dat niet in zulke mate gaat zijn dat ik er failliet aan zal gaan dus kan het me worst wezen. Nu lig ik zelf niet wakker van het nieuws dat ik geen nieuws meer volg maar ik vraag me enkel af hoe dat komt. Vroeger mocht er geen minister in Verwegistan ontslagen worden of ik wist het. En nu plots niks meer. Op pakweg een jaar of hooguit twee jaar tijd...
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je nog naar een journaal kijken? Ze geven al 6 maand hetzelfde en geen kat die het merkt.
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet weten wat ge mist is een luxe die de jongere testicullen en/of ei-leidsters niet ervaren; al bij al een geluk voor echte levensgenieters.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je, als dit al een nieuwsitem is: https://www.standaard.be/cnt/dmf2020...gn=twitterfeed
Biden kan zijn neurologische problemen niet verbergen maar wie "oogt er het kwiekst"? ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft niet zozeer te maken met ouder worden. Gewoon interesse.
Mij valt het op dat als ik enkele dagen de actualiteit niet volg het moeilijk wordt om mee te praten, in welk gezelschap ook. De pure politiek, de regeringsvorming, die volg ik enkel in grote lijnen, vooral ideologisch. Maatschappelijke sociale onderwerpen interesseren mij het meest. De koers interesseert mij geen bal. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk er ook nauwelijks nog naar.
Geen idee hoe het zit met bubbels en regering. Kan mij geen fluit meer schelen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2020 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al de rest verandert zo snel dat men het gewoon niet kan volgen. Daarnaast is er nog zo iets als politieke moeheid en corona-moeheid. |
|
![]() |
![]() |