Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2004, 12:20   #1
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard De slimmen Jahjah en Lachmed A Zus tov dom Vlaanderen

De AEL wil dom Vlaanderen een lesje leren over moslimterrorisme
Natuurlijk konden ze het niet laten om 5 keer over zionisme en 3 keer over Israël te zeveren, maar Ossama, Al Qaida, 11/9 e, 11/3 daar hebben ze precies nog niet van gehoord.

Wel zijn ze zeer vindingrijk qua nieuwe woordenschat:
[size=1][font=&quot][font=Verdana]Verlichtingsfundamentalisten[/font][/font][/size][font=&quot][font=Verdana]
[/font][/font]
[font=&quot][font=Verdana]en[/font][/font][font=&quot][font=Verdana]
[/font][/font]
[size=2]Rechten Van De Mens fundamentalisten.[/size]



AEL over moslimterrorisme (Friday 03 December 2004 6:47:00 pm)



AEL biedt aan: een leessleutel en achtergrondinformatie om de huidige maatschappelijke gebeurtenissen beter te begrijpen.

Dit gebeurde op de aangekondigde lezing van 28/11/04. Wat hier volgt is een ABC inzake goed in de markt liggende islamofobische begrippen en de juiste invullingen ervan. Ook kan u op de bijgevoegde link een fotoverslag van de lezing bekijken (m.m.v. kifkif)
---
http://www.kifkif.be/lezingaelbenldrsabbassi/index.html
---


AEL over moslimterrorisme

Fundamentalisten die moslims zijn, moslims die terroristen worden, islam die als achterlijke religie moslims en terroristen voortbrengt, moslims die rituele slachtingen uitvoeren voor de zeven maagden in het paradijs (waar zijn de andere naartoe?), Mohamed A.’s en B.’s die in elk moskee zitten… deze en nog meer pertinente analyses werden regelmatig door Vlaanderen’s meest ontwikkelde breinen gesuggereerd. Gezien intellectueel Vlaanderen zich de laatste weken weer van haar slimste kanten heeft laten zien na de gebeurtenissen in Nederland, vonden wij het nodig om in onze pen te kruipen en even het licht te laten schijnen in een van de donkerste kamers die Vlaanderen rijk is: de multiculturele samenleving.

Voor les 1, klik verder

Les 1: Fundamentalisme

Niet alle terroristen zijn fundamentalisten, en niet alle fundamentalisten zijn terroristen. Moeilijk, lijkt het. Wij vinden van niet. Fundamentalisme verwijst naar een protestantse stroming die een fundamentele lezing van de godsdienst voorschreef. Fundamentalisme betekent dus in eerste instantie mensen die terugkeren naar de fundamenten. Mensen die bij elke zin verwijzen naar Voltaire of Rousseau zijn Verlichtingsfundamentalisten, anderen die bij elke zin verwijzen naar artikels van de Rechten van de Mens zijn Rechten Van De Mens fundamentalisten.

Fundamentalisme in de media betekent echter iets anders dan wat onze protestantse vrienden ermee bedoelden. Voor onze vrienden, de journalisten, maar ook de wetenschappers, de politici, betekent fundamentalisme mensen die een achterlijke, irrationele, gewelddadige en antimoderne omgang met religie hebben. Bovendien gebruiken onze vrienden de journalisten (maar ook de andere vrienden) niet zomaar deze term, maar gebruiken ze die vooral om op de achterlijke, irrationele en antimoderne moslims te wijzen. Bijna alle moslims zijn fundamentalisten, ruimte voor nuance wordt natuurlijk erkend. Maar een niet-fundamentalistische moslims is een uitzondering, en aldus een moslim die de regel bevestigt: islam en moslim zijn fundamentalistisch.

En als we het toch over die fundamentalisten willen hebben, die hun geloof heel strikt beleven, dan hebben we een belangrijke mededeling voor jullie: de meeste fundamentalisten zijn helemaal niet gewelddadig. In tegendeel, de meeste fundamentalisten zijn met het hiernamaals bezig, met punten verzamelen voor het paradijs en iedereen de stuipen aan het lijf te jagen voor het vagevuur in de hel.

Les 2: Terrorisme

Terrorisme wijst op iedereen die onschuldige burgerslachtoffers maakt met het oog op paniek en terreur. Tot zover geen probleem. Maar toch blijkt het niet zo evident te zijn voor iedereen.

Neem nu bijvoorbeeld de zionistische entiteit Israël, op zich een modelvoorbeeld van terrorisme. Welnu blijkt het niet zo eenvoudig te zijn voor vele Westerlingen. Een koloniale staat die met de regelmaat van de klok onschuldige burgerslachtoffers maakt met het oog op paniek, terreur en uitdrijving is volgens de EU geen terroristische staat maar een respectabele handels- en politieke partner. Palestijnse bevrijdingsstrijders, die de Israëlische kolonisten bestrijden om zo hun vrijheid en autonomie te verwerven worden door de EU als terroristen bestempeld (denk aan de Hamas bijvoorbeeld).

Een ander grappig voorbeeld vinden we in de bezetting van Irak door de VS. Ook daar zien we hoe een bezetter, m.n. de VS, met alle egards wordt ontvangen hoewel het duidelijk terreur zaait in de straten van Bagdad, Falluja, Mosoel, Najaf… De verzetsstrijders, daarentegen, worden als terroristen gezien. De logica is zoek.

Nu heeft dit woord, terrorisme, opnieuw een bevoorrechte relatie met islam en moslims. Een islamitische verzetsstrijders, of het nu in Palestina, Irak of Tsjetchenië is, is bijna per definitie een terrorist. Wanneer is een arabier of een moslim dan geen terrorist? Ah ja, u raadt het al: wanneer die niet tegen maar samen met de terroristen strijd. Denk maar aan dictator Anwar Al-Sadat, de opvolger van ‘terrorist’ Gamal An-Nasser, die de Palestijnse bevrijdingsstrijd op een schaamteloze wijze heeft verkocht aan de zionisten en amerikanen, en sindsdien de ‘man van vrede’ wordt genoemd.

Les 3: Moskee en imam

Een moskee is een gebedsruimte waarin moslims hun gebeden vervullen. Een moskee is iets anders dan een kerk, en een imam is iets anders dan een priester… kwestie dat jullie geïnformeerd worden. Een moskee is geen heilige plaats. Het is een gebedsruimte, maar het is ook een plaats waar mensen komen op te praten, te discussiëren, vragen te stellen… Spijtig genoeg nemen vele moslims vandaag de kerk als voorbeeld, en zijn discussies, zeker als ze over politiek gaan, voor velen uit den boze.
Een imam vergeeft de zonden van de moslims niet en staat ook niet tussen de gelovige en god. Bovendien is het voor ons een mysterie waar die zogenaamde ‘radicale imams’ zouden verstopt zijn, die de menigten zouden ophitsen en de volgende Jihaad zouden voorbereiden. Onze ervaring met imams is dat ze juist bange wezels zijn die voor alles en iedereen ja-knikken: machtige vlaamse politici, onmachtige vlaamse buren, bestuursleden van de moskee, de marokkaanse overheid … Van alles en iedereen zijn ze bang, behalve misschien jonge snotapen tot 13jaar die ze nog een klets rond hun oren kunnen geven omdat ze hun schoenen niet uitdoen als ze de gebedsruimte binnenkomen.


Les 4: Extremisme

Extremisten zijn mensen die naar extreme maatregelen verwijzen om hun doel te bereiken, ook als de nood zich niet stelt. Soms wordt er naar extreme maatregelen gegrepen omdat de omstandigheden extreem zijn. Zelfmoordaanslagen in Palestina zijn extreme vormen van verzet zijn tegen een extreem onderdrukkende zionistische staat. Maar soms worden er naar extreme maatregelen gegrepen, ook als de nood zich niet stelt. Dan spreekt men van extremisme. De moord van Theo Van Gogh door Mohamed B. is een voorbeeld van een extremistische daad. Het gebruik van nucleaire chemische wapens in Irak door Amerikaanse en Britse soldaten is ook een uiting van extremisme. De nationaliteitswetgeving willen herzien omdat één Mohamed B. een Theo Van Gogh heeft vermoord is nog een ander voorbeeld van een extremistische maatregel.

Extremisme komt vaak voor wanneer mensen blind voor een doelstelling gaan. De extremistische staat Israël gaat bijvoorbeeld op een blinde wijze voor haar doel van een Zionistische Joodse staat, waardoor ze alle Palestijnen gewoon wegzuivert.

Les 5: Radicalisering

Radicaal verwijst naar radiks of de wortels. Radicale bewegingen zijn geen extremistische bewegingen of fundamentalistische bewegingen. Radicale bewegingen zijn bewegingen die naar de roots van de problemen teruggaan om die op te lossen, en die ook zo benoemen zonder al teveel nuances. Een aspirientje lost geen griep op, een verflaag zal vochtproblemen niet verhelpen. Om structurele problemen op te lossen moet je terugkeren naar de grondoorzaak van die problemen. De maatschappelijke uitsluiting van de arabisch-islamitische jongeren in België los je niet op door imams te erkennen, of door een betere opvoeding te verzorgen. De maatschappelijke uitsluiting los je enkel op door de grondoorzaak aan te pakken: racisme. Het racisme is het kankergezwel van deze samenleving, niet de slechte opvoeding noch de gebrekkige imamopleiding. Dat vele jongeren radicaliseren wil zeggen dat ze hun uitsluiting meer dan beu zijn en die bij de grondoorzaak willen aanpakken: het racisme, dat ze dagelijks meemaken, aanklagen en aanpakken.

Radicalisering kan leiden tot extremisme. Radicalisering kan terrorisme als gevolg hebben. Maar de meeste radicale bewegingen zijn niet extremistisch of terroristisch. De AEL ijvert op een democratische wijze voor een radicale verandering en bestrijding van racisme en uitsluiting.

Les 6: Vrijheid van meningsuiting

Democratie gaat niet alleen over verkiezingen, maar gaat ook en vooral over de vrije verspreiding van opvattingen en meningen. Grondwettelijk recht zegt u? Ja misschien, maar niet als het over moslims gaat.

Bij haar veroordeling omwille van racisme, riep het Vlaams Blok moord en brand omdat het een fundamentele inbreuk was op de vrijheid van meningsuiting. Intellectueel en politiek Vlaanderen was verdeeld en wist niet goed hoe om te gaan met dit arrest. Als AEL zijn we altijd duidelijk geweest: vrijheid van meningsuiting, hoe verwerpelijk ook, is een grondwettelijk recht. Racismebestrijding gebeurt niet door juridische middelen, maar door een politiek en ideologisch tegenoffensief te bieden, iets waarin Vlaanderen zich tot nu toe nog niet echt in heeft onderscheiden.

Wanneer nu een moslim zich op datzelfde recht op vrijheid van meningsuiting beroept om zijn of haar ideeën en overtuigingen te spreiden, dan is hij ineens een gevaar voor de democratie. Een moslim uit zijn ideeën niet, neen hij gebruikt of misbruikt zelfs de vrijheden van de democratie om de eigen ideeën te propageren en aldus een islamitische revolutie in alle stilte voor te bereiden. Islamitische websites en radio’s moeten dringend gescreend en gesloten worden, want zij zouden dit wankel democratisch evenwicht en de totalitaire overspoeling van het islamistisch gedachtengoed kunnen teweegbrengen. Mensen die dit denken zijn paranoia en geschift zegt u? Men kan zich immers niet voorstellen dat 400.000 moslims voor een totalitaire overheersing zorgen? Wel, in islamofoob en racistisch West-Europa is dit ondertussen mainstream gedachtegoed geworden en worden dergelijke belachelijke stellingen in alle ernst volgehouden door de meest hoogstaande opiniemakers.

Wat verder…?

Met deze kleine lexicon hopen we het licht wat te hebben geworpen op een aantal gebeurtenissen van de voorbije weken.

De verwarring die er vandaag wordt geschept, en vooral het verband dat telkens opnieuw wordt gelegd tussen de islam, terrorisme, fundamentalisme, extremisme, moskee en imam, schetst volgens ons een verontrustende ontwikkeling die erop gericht is moslims steeds meer te ontmenselijken. Door moslims te linken aan terrorisme, fundamentalisme en extremisme wordt de angst opgedreven en wordt de maatschappelijke polarisatie gevoed.
Bovendien zorgen deze verkeerde analyses ervoor dat het Westers fundamentalisme buiten schot wordt gelaten, het racistisch extremisme vergoelijkt wordt en het Amerikaans en zionistisch staatsterrorisme als peace keeping task forces worden voorgesteld. Onderdrukking en staatsterrorisme worden als preventieve acties beschouwd, verzet wordt als terrorisme en extremisme gezien.


AEL probeert sinds haar bestaan op deze verontrustende ontwikkelingen in West-Europa te wijzen en de wandaden in de Arabische wereld aan te klagen. Jaar na jaar moeten we toezien hoe de ontwikkelingen die we hadden voorspeld zich beginnen voor te doen en de onderdrukking in de Arabische wereld alleen scherper wordt. Het is nog tijd om het tij te keren en een brutale confrontatie te vermijden, waarmee niemand gebaat zal zijn. De AEL roept alle democratische krachten die deze confrontatie ten allen prijzen willen voorkomen om nu een einde te maken aan deze polariserende sfeer, de ernst van de maatschappelijke uitsluiting en het racisme te erkennen en een einde te maken aan de dubbele maatstaven en een beleid van twee maten en twee gewichten.
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:28   #2
snoodaard
Gouverneur
 
snoodaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Locatie: rodenbachstede
Berichten: 1.071
Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Naar het schijnt zend VTM dit jaar een eindejaarsconference uit gegeven door abou"makak"jahjah
__________________
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:36   #3
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Verlichtingsfundamentalisten??! Ja zeg! Binnenkort hebben die slangen van het AEL het met hun sneaky geglibber en gemanipuleer over 'Verlichtingsterroristen', waarom niet!

Paul Cliteur had het trouwens ook over die term:

"Wat de verlichtingsfundamentalisten van islamitische fundamentalisten onderscheidt, zijn de gronden waarop zij die collectieve identiteit gestalte willen geven. Bij de verlichtingsfundamentalisten zijn het formele beginselen als vrijheid, gelijkheid, menselijke waardigheid en dergelijke. Die beginselen zijn bovendien iets dat een ieder kan onderschrijven, geheel los van zaken als religie en etnische status."

in: De Onuitstaanbare Leegte Van Links
http://www.civismundi.nl/Civis_Mundi...itstaanba.html
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 19:09   #4
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Naar het schijnt zend VTM dit jaar een eindejaarsconference uit gegeven door abou"makak"jahjah
Lachmed A Zus ?
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be