![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar men het nooit over heeft: staatssteun!
Moet men de staatssteun die nu bijna alle bedrijven reeds ontvangen hadden of nog zullen krijgen terugbetalen? Ja? Nee ? Indien ja, komt daar rente bovenop?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 november 2020 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als je gedwongen wordt om te sluiten vind ik het niet meer als logisch dat je daar een vergoeding voor krijgt.
Echter vind ik niet dat iedereen evenveel moet krijgen. Ze moeten dat koppelen aan wat ze de jaren voordien in dezelfde periode (of voor nieuwe zaken de maanden ervoor) hebben aangegeven bij de belastingen. Ook voor de bedrijven of zaken die niet gans gesloten zijn, maar wel ernstige hinder ondervinden door de maatregelen het zelfde. Ik vind wel dat ze hun schade moeten kunnen aantonen met cijfers. Er zijn ook namelijk bedrijven die net heel goed geboerd hebben door de corona. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 13 november 2020 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet men de gekregen vergoeding terugbetalen ja of nee?
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar er zijn er ook die veel te veel hebben gehad. Die zouden dat wel moeten terugbetalen. Vb mannen die als bijberoep nog een handelsregister hebben en nog nooit niet veel hebben aangegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() er is inderdaad tijdens de eerste lockdown véél geld 'opgesmodderd' uit pure onkunde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was de steun, afgezien van uitkeringen die onder technische werkloosheid vallen en gewoon als inkomsten belast zullen worden... Dan een gift?
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Overbruggingsrecht wordt gewoon als inkomen belast.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Valt dat allemaal onder inkomsten belasting en verder niks?
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() De hinderpremie is onder voorwaarden (niets bijzonders) belastingvrij.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op grond van de reguliere de-minimisverordening kunnen decentrale overheden ondernemingen over een periode van drie belastingjaren tot € 200.000,- steunen zonder dat dit staatssteun oplevert. Deze steun is zo minimaal (de-minimis) dat het weinig tot geen impact heeft op de interne markt. In een de-minimisverklaring geeft de gesteunde onderneming de de-minimissteun weer die in de voorgaande twee belastingjaren is ontvangen. Ik heb dus toch de indruk dat dit wel moet terug betaald zal moeten worden. Graag zou ik het zeker weten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 november 2020 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar men het nooit over heeft: waar komt staatssteun vandaan!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |