![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() ik ben het verketteren van de pharma industrie een beetje beu aan het
worden .. akkoord, de prijzenpolitiek van grote pharmaceutische bedrijven is niet altijd even ethisch verantwoord .. maar men vergeet snel dat diezelfde industrie enorm veel investeert in wetenschappelijk onderzoek - en niet enkel direct onderzoek naar nieuwe medicijnen, maar ook fundamenteel fysisch en chemisch onderzoek .. als de overheid een socialere medicijnenpolitiek wil, gaan zij zelf ook veel meer moeten investeren in fundamenteel wetenschappelijk onderzoek - zodat een aantal patenten ook eigendom worden van de gemeenschap .. en de prijzenpolitiek veel minder in handen is van de industrie .. |
![]() |
#2 |
|
![]() In article <[email protected]> ,
Guy V <[email protected]> wrote: > ik ben het verketteren van de pharma industrie een beetje beu aan het > worden .. akkoord, de prijzenpolitiek van grote pharmaceutische bedrijven > is niet altijd even ethisch verantwoord .. maar men vergeet snel dat > diezelfde industrie enorm veel investeert in wetenschappelijk onderzoek - > en niet enkel direct onderzoek naar nieuwe medicijnen, maar ook > fundamenteel fysisch en chemisch onderzoek .. Komkom, de ganse geneeskunde is palliatief: bestrijden van symptomen, niet echt genezen, maar verdoven etc. Niet genezen, maar vervangen... geen voedingsgewoontes veranderen, maar je een gaasje van metaal rond de aders inplanten, zodat die niet ontploffen... > als de overheid een socialere medicijnenpolitiek wil, gaan zij zelf ook > veel meer moeten investeren in fundamenteel wetenschappelijk onderzoek - > zodat een aantal patenten ook eigendom worden van de gemeenschap .. en de > prijzenpolitiek veel minder in handen is van de industrie .. Zeg mij eens welk patent van de overheid is?? Ik denk zo dat die voor een appel en een ie verkocht worden aan de prive die er dan iets mee doet of niet... Onderzoek spint off en er ontstaan bedrijven... -- http://home.tele2.be/madpride2004/ Over zenuwen die trillen, stemmen horen, en andere multiculturele evenementen allemaal in je buurt! Multiculturele filosofie om geen pillen meer te nemen? http://home.tele2.be/madpride2004/filo.html |
![]() |
#3 |
|
![]() Guy V wrote:
> ik ben het verketteren van de pharma industrie een beetje beu aan het > worden .. akkoord, de prijzenpolitiek van grote pharmaceutische bedrijven > is niet altijd even ethisch verantwoord .. maar men vergeet snel dat > diezelfde industrie enorm veel investeert in wetenschappelijk onderzoek - > en niet enkel direct onderzoek naar nieuwe medicijnen, maar ook > fundamenteel fysisch en chemisch onderzoek .. > als de overheid een socialere medicijnenpolitiek wil, gaan zij zelf ook > veel meer moeten investeren in fundamenteel wetenschappelijk onderzoek - > zodat een aantal patenten ook eigendom worden van de gemeenschap .. en de > prijzenpolitiek veel minder in handen is van de industrie .. volledig akkoord! als het zo verder gaat, gaat het niet lang meer duren voor ze het hier allemaal aftrappen: nog eens een paar duizenden jobs weg, gedaan met investeringen, gedaan met ontwikkeling van nieuwe medicamenten -- vampke |
![]() |
#4 |
|
![]() vampke wrote:
> Guy V wrote: > >> ik ben het verketteren van de pharma industrie een beetje beu aan het >> worden .. akkoord, de prijzenpolitiek van grote pharmaceutische >> bedrijven is niet altijd even ethisch verantwoord .. maar men vergeet >> snel dat diezelfde industrie enorm veel investeert in wetenschappelijk >> onderzoek - en niet enkel direct onderzoek naar nieuwe medicijnen, >> maar ook fundamenteel fysisch en chemisch onderzoek .. als de overheid >> een socialere medicijnenpolitiek wil, gaan zij zelf ook veel meer >> moeten investeren in fundamenteel wetenschappelijk onderzoek - zodat >> een aantal patenten ook eigendom worden van de gemeenschap .. en de >> prijzenpolitiek veel minder in handen is van de industrie .. > > volledig akkoord! > als het zo verder gaat, gaat het niet lang meer duren voor ze het hier > allemaal aftrappen: nog eens een paar duizenden jobs weg, gedaan met > investeringen, gedaan met ontwikkeling van nieuwe medicamenten als ze trouwens geld nodig hebben, dat ze eens gaan kijken bij de mutualiteiten: iedereen moet besparen in de gezondheidszorg behalve de grootste vespillers, daar blijven ze af wist ge trouwens dat die instellingen niet eens een fatsoenlijke boekhouding moeten hebben?! -- vampke |
![]() |
#5 |
|
![]() In article <[email protected]>,
vampke <[email protected]> wrote: > vampke wrote: > als ze trouwens geld nodig hebben, dat ze eens gaan kijken bij de > mutualiteiten: iedereen moet besparen in de gezondheidszorg behalve de > grootste vespillers, daar blijven ze af > wist ge trouwens dat die instellingen niet eens een fatsoenlijke > boekhouding moeten hebben?! Voor mijn part mogen ze de ziekenfondsen ook afschaffen en vervangen door overheidsburo's met maar 1 administratie... Nu zit ik in de meest cultuurvreemde mutualiteit om ze met hindu/Boeddha onder tafel te vegen, zie hieronder filo.html ;-) -- http://home.tele2.be/madpride2004/ Over zenuwen die trillen, stemmen horen, en andere multiculturele evenementen allemaal in je buurt! Multiculturele filosofie om geen pillen meer te nemen? http://home.tele2.be/madpride2004/filo.html |
![]() |
#6 |
|
![]() On 03-12-2004 20:23, in article
[email protected], "Guy V" <[email protected]> wrote: > ik ben het verketteren van de pharma industrie een beetje beu aan het > worden .. akkoord, de prijzenpolitiek van grote pharmaceutische bedrijven > is niet altijd even ethisch verantwoord .. maar men vergeet snel dat > diezelfde industrie enorm veel investeert in wetenschappelijk onderzoek - > en niet enkel direct onderzoek naar nieuwe medicijnen, maar ook > fundamenteel fysisch en chemisch onderzoek .. > als de overheid een socialere medicijnenpolitiek wil, gaan zij zelf ook > veel meer moeten investeren in fundamenteel wetenschappelijk onderzoek - > zodat een aantal patenten ook eigendom worden van de gemeenschap .. en de > prijzenpolitiek veel minder in handen is van de industrie .. Minder dan 15%, volgens recente gegevens, gaat naar R&D... Da's toch ni zo veel he... 25% gaat naar marketing! Kadoosje |
![]() |
#7 |
|
![]() Kadoosje wrote:
> On 03-12-2004 20:23, in article > [email protected], "Guy V" > <[email protected]> wrote: > > >>ik ben het verketteren van de pharma industrie een beetje beu aan het >>worden .. akkoord, de prijzenpolitiek van grote pharmaceutische bedrijven >>is niet altijd even ethisch verantwoord .. maar men vergeet snel dat >>diezelfde industrie enorm veel investeert in wetenschappelijk onderzoek - >>en niet enkel direct onderzoek naar nieuwe medicijnen, maar ook >>fundamenteel fysisch en chemisch onderzoek .. >>als de overheid een socialere medicijnenpolitiek wil, gaan zij zelf ook >>veel meer moeten investeren in fundamenteel wetenschappelijk onderzoek - >>zodat een aantal patenten ook eigendom worden van de gemeenschap .. en de >>prijzenpolitiek veel minder in handen is van de industrie .. > > > Minder dan 15%, volgens recente gegevens, gaat naar R&D... > > Da's toch ni zo veel he... weet ge met welke bedragen die werken?! > 25% gaat naar marketing! > > Kadoosje dat hebt ge met commerciële firma's natuurlijk -- vampke |
![]() |
#8 |
|
![]() Kadoosje <[email protected]> wrote in
news:BDDA532D.14317%[email protected]: > > Minder dan 15%, volgens recente gegevens, gaat naar R&D... > > Da's toch ni zo veel he... > 25% gaat naar marketing! zoek me eens een andere industrie die zoveel in wetenschappelijk onderzoek steekt .. |
![]() |
#9 |
|
![]() In article <[email protected] >,
[email protected] says... > Kadoosje <[email protected]> wrote in > news:BDDA532D.14317%[email protected]: > > > > > Minder dan 15%, volgens recente gegevens, gaat naar R&D... > > > > Da's toch ni zo veel he... > > 25% gaat naar marketing! > > > zoek me eens een andere industrie die zoveel in wetenschappelijk onderzoek > steekt .. > Wapenindustrie, ruimtevaart, luchtvaart, motorsport. TDM |
![]() |
#10 |
|
![]() "Guy V" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. 34... > Kadoosje <[email protected]> wrote in > news:BDDA532D.14317%[email protected]: > >> >> Minder dan 15%, volgens recente gegevens, gaat naar R&D... >> >> Da's toch ni zo veel he... >> 25% gaat naar marketing! > > > zoek me eens een andere industrie die zoveel in wetenschappelijk onderzoek > steekt .. Interbrew ? ;-)))) -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |