Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2020, 02:17   #1
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard Verpleegster valt flauw na vaccinatie

https://www.youtube.com/watch?v=iCe0MeLhY-Y

En dit op live TV.
Vrij onrustwekkend lijkt mij.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 02:25   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor als Youtube dit offline haalt:

https://www.bitchute.com/video/UhtI4N3cHSh7/
Oud 19 december 2020, 07:24   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Kijk, het zijn helemaal niet de directe neveneffecten van dat vaccin die mogelijks een probleem vormen. Zelfs al doodt het vaccin 0.1% van de gevaccineerden, dan maakt het maar evenveel doden als wanneer men de ziekte laat waaien: in beide gevallen verwaarloosbare hoeveelheden.

Het mogelijk probleem zit hem elders. Er is totaal geen statistische significantie, maar bekijk het resultaat van Pfizer zo, in de periode "meer dan 7 dagen na 2de prik".

In de placebo groep waren er 162 mensen die covid symptomen hadden, in de quivalente vaccinatie groep waren er 8. Hieruit kwam die 95% efficientie voort.

Maar in de placebo groep waren er 4 zware gevallen, in de vaccinatie groep 1.
Dat zijn kleine getallen, maar wat zien we ?

We zien dat op de 162 mensen die een infectie hadden met placebo, er 4 een zware infectie hadden. We zien dat op 8 mensen die met vaccin een infectie hadden, er 1 zwaar geval was.

We zouden dus "simplistisch" kunnen zeggen dat uw kans dat ge complicaties krijgt van covid als je geen vaccin hebt, 8 / 162 is, ofte 5%. 5% van de normale covid infecties zijn "zwaar".

Na vaccinatie is dat 1/4. 25%. Dus, je zou kunnen zeggen dat het vaccin een covid infectie 5 keer riskanter heeft gemaakt.

Ja, daar valt veel kritiek op te leveren, omdat VOORLOPIG het vaccin veel infecties belet. Wat zal dat echter geven na 8 maanden, wanneer die bescherming "uitgewerkt" is, en vele mensen terug covid gaan opdoen als ze geinfecteerd worden ? Gaat die verhouding van 25% blijven bestaan ?

Of wil het gewoon zeggen dat men minder en minder zware gevallen "vermeden heeft" ?

Of die ratio 25% aangehouden blijft als er meer statistiek is, en vooral, als men meer en meer covid infecties gaat hebben na vaccinatie, is een open vraag he.

Stel U voor dat na vaccinatie, je 25% kans hebt dat covid zwaar wordt, in plaats van de normale 5%. We hebben dan het covid probleem 5 keer erger gemaakt met die vaccinatie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2020 om 07:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 08:49   #4
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, het zijn helemaal niet de directe neveneffecten van dat vaccin die mogelijks een probleem vormen. Zelfs al doodt het vaccin 0.1% van de gevaccineerden, dan maakt het maar evenveel doden als wanneer men de ziekte laat waaien: in beide gevallen verwaarloosbare hoeveelheden.

Het mogelijk probleem zit hem elders. Er is totaal geen statistische significantie, maar bekijk het resultaat van Pfizer zo, in de periode "meer dan 7 dagen na 2de prik".

In de placebo groep waren er 162 mensen die covid symptomen hadden, in de quivalente vaccinatie groep waren er 8. Hieruit kwam die 95% efficientie voort.

Maar in de placebo groep waren er 4 zware gevallen, in de vaccinatie groep 1.
Dat zijn kleine getallen, maar wat zien we ?

We zien dat op de 162 mensen die een infectie hadden met placebo, er 4 een zware infectie hadden. We zien dat op 8 mensen die met vaccin een infectie hadden, er 1 zwaar geval was.

We zouden dus "simplistisch" kunnen zeggen dat uw kans dat ge complicaties krijgt van covid als je geen vaccin hebt, 8 / 162 is, ofte 5%. 5% van de normale covid infecties zijn "zwaar".

Na vaccinatie is dat 1/4. 25%. Dus, je zou kunnen zeggen dat het vaccin een covid infectie 5 keer riskanter heeft gemaakt.

Ja, daar valt veel kritiek op te leveren, omdat VOORLOPIG het vaccin veel infecties belet. Wat zal dat echter geven na 8 maanden, wanneer die bescherming "uitgewerkt" is, en vele mensen terug covid gaan opdoen als ze geinfecteerd worden ? Gaat die verhouding van 25% blijven bestaan ?

Of wil het gewoon zeggen dat men minder en minder zware gevallen "vermeden heeft" ?

Of die ratio 25% aangehouden blijft als er meer statistiek is, en vooral, als men meer en meer covid infecties gaat hebben na vaccinatie, is een open vraag he.

Stel U voor dat na vaccinatie, je 25% kans hebt dat covid zwaar wordt, in plaats van de normale 5%. We hebben dan het covid probleem 5 keer erger gemaakt met die vaccinatie.
Over infectie / herinfectie na vaccinatie weten we nog niets, dus afwachten. Misschien beschermt dit vaccin ook niet tegen alle varianten en is het een iets dodelijkere variant waar men vatbaar voor blijft (die 25% die je berekent) dan staan we er pas goed voor. Als dingen onvoldoende getest worden is veel mogelijk natuurlijk

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 19 december 2020 om 08:52.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 08:53   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Over infectie / herinfectie na vaccinatie weten we nog niets, dus afwachten. Misc
Voila. Er zijn alle redenen om te denken dat herinfecties zullen gebeuren met wat we van corona virussen weten. Hoe die verlopen, daar weten we gewoon niks van en het is helemaal niet evident dat die milder zullen verlopen na vaccinatie. Misschien wel, misschien niet. Na een echte infectie beginnen we dat wel te weten, het is meestal milder, hoewel het stil geworden is op dat vlak. Ik zie geen publicaties meer verschijnen over statistieken over herinfectie.
Na die vaccins, die een totaal ander antilichamen spectrum veroorzaken, weten we dat niet.

We zullen dat ergens in september - oktober 2021 beginnen weten.

Ondertussen zijn er veelbelovende behandelingen van zieken, waar onze kwakzalvers vertikken van naar te kijken. Het is dus niet dat er een "buzz" was maar dat ze vaststellen dat het zo goed niet werkt. Nee, ze stellen vast dat er goeie aanwijzingen zijn, maar ze vertikken het zelf te kijken of het werkt, en zeggen dat ze het ondertussen niet willen toepassen wegens gebrek aan verder onderzoek.

Kijk naar de draad over ivermectin.

Er is er een andere over ubiquinone.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2020 om 08:58.
Oud 19 december 2020, 15:47   #6
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vraag is: wie gaat zich laten vaccineren, na het zien van deze beelden?

Laatst gewijzigd door Demper : 19 december 2020 om 16:04.
Oud 19 december 2020, 16:03   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Mensen gaan wel meer van zichzelf na het krijgen van een pikuur. Daar is niets speciaals aan. Zeker niet als je nog even onder druk voor een camera wordt gezet. Dat wat Patrick aanhaalt is een andere zaak als dat klopt. Ga je als de vaccinatie is uitgewerkt en je doet de ziekte alsnog op harder afzien ?

In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:34   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Over infectie / herinfectie na vaccinatie weten we nog niets, dus afwachten. Misschien beschermt dit vaccin ook niet tegen alle varianten en is het een iets dodelijkere variant waar men vatbaar voor blijft (die 25% die je berekent) dan staan we er pas goed voor. Als dingen onvoldoende getest worden is veel mogelijk natuurlijk
Ja, ik besef dat ik mis was met mijn cijfertjes: het is 4 op 162 versus 1 op 8, dus 2.5% zware gevallen onder de niet-gevaccineerden, en 12.5% bij de gevaccineerden, wat dus nog steeds de factor 5 is.

Nog eens, ten eerste zijn dat te kleine getallen, en ten tweede bewijst dat niks, maar het gegeven zelf dat men niet in gelijke verhouding "zware gevallen" en "lichte gevallen" vermindert kan inderdaad 2 dingen aanwijzen:

- mensen die een slecht werkend immuunsysteem hebben zullen zware gevallen worden, en daar werkt het vaccin minder goed

- na vaccinatie is een besmetting gevaarlijker.

Dat kan niet onderscheiden worden met die studie uiteraard.

Maar ik vind het cavalier om een mogelijk heel gevaarlijk effect van het vaccin niet te bestuderen alvorens het op grote bevolkingsgroepen toe te passen.

Nog eens, bij de meeste vaccins die wij nemen, bestaat dat risico niet, om twee redenen:

1) de meeste ziekten waar wij vaccins tegen nemen, doden ons niet vanwege een op hol geslagen immuunsysteem, maar eventueel wel door de schade van de infectie zelf. Als dusdanig is er geen risico dat een vaccin het immuunsysteem speciaal op hol zou laten slaan

2) veruit de meeste klassieke vaccins zijn gewoon injecties van een verzwakte vorm of een beschadigde vorm van de ziektekiem in kwestie en veroorzaken dus een gelijkaardig antilichamen respons (zij het iets zwakker) dan de echte ziektekiem

Maar deze ziekte is er een die vooral dodelijk is door verkeerde immuunrespons, niet door de infectie zelf. En deze vaccins geven een veel en veel kleiner en meer specifiek antilichamen spectrum. Mij lijkt het dus niet uitgesloten dat dat de kans groter maakt op MISLUKTE immuunrespons, gevolgd door een cytokine storm omdat het immuunsysteem juist merkt dat zijn respons mislukt en in overdrive gaat.

Ik zou een antwoord apprecieren van een echte immunoloog die met stevige wetenschappelijke argumenten kan argumenteren waarom dat uitgesloten zou zijn.
Oud 19 december 2020, 17:42   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.wrcbtv.com/story/4307638...al-on-thursday

Vanaf minuut 2:00 verstelt de hoofdverpleegster in kwestie wat haar overkwam. Als het waar is wat ze beweert, appelflauwte is ten gevolge van haar lage pijntolerantie, dan vraag ik me af hoe ze hoofdverpleegster is kunnen worden. Blijkbaar werkt ze in CCU, de hartbewakingsafdeling. Naar eigen zeggen viel ze de laatste 6 weken 6x flauw.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 december 2020 om 17:59.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 17:44   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Mocht men mij een voldoende antwoord geven op mijn probleem, en ik ben daar van overtuigd, dan wil ik mij laten vaccineren, zoniet vind ik dat veel te gevaarlijk. In mijn leeftijdsgroep (begin 50) is het risico op dodelijke covid klein, maar de kans op serieus ziek zijn groot. Ik wil geen gokje nemen om de kans op dodelijke covid binnen 8 maanden veel groter te maken, om 8 maanden lang minder kans te hebben op "zwaar ziek". Ik vind dat geen goeie berekening.

Voor een jongere dan ik zou ik totaal niet vaccineren. Onder de 40 jaar moet je gewoon gek zijn. Binnen een jaar of zo, nadat men veel meer kijk heeft op dat vaccin, kan men dat dan wel overwegen, zoals een griep prik. Het is dan een comfort vaccin, om niet een week in uw bed te liggen. Maar een jongere die zo goed als niet kan dood gaan aan covid, het zou waanzinnig zijn om die kans potentieel groter te maken met een ongekende lange-termijn respons.

Daarentegen, mocht ik ouder zijn dan 70 jaar ik zou niet twijfelen, ik zou dat vaccin nemen als er nog veel covid rondgaat. Ten eerste is het niet erg als ik dan dood zou gaan binnen een jaar, ik heb het gros van mijn leven toch gehad, en ik zou nog eens een zorgeloze zomer kunnen meemaken.
Oud 19 december 2020, 17:53   #11
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blikje Coca Cola klaar zetten bij de vaccinaties.

Helpt het best bij een vasovagale reflex ,en de benen van het slachtoffer omhoog leggen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 18:31   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Blikje Coca Cola klaar zetten bij de vaccinaties.
Opletten want dat test positief
Oud 19 december 2020, 18:32   #13
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht men mij een voldoende antwoord geven op mijn probleem, en ik ben daar van overtuigd, dan wil ik mij laten vaccineren, zoniet vind ik dat veel te gevaarlijk. In mijn leeftijdsgroep (begin 50) is het risico op dodelijke covid klein, maar de kans op serieus ziek zijn groot. Ik wil geen gokje nemen om de kans op dodelijke covid binnen 8 maanden veel groter te maken, om 8 maanden lang minder kans te hebben op "zwaar ziek". Ik vind dat geen goeie berekening.

Voor een jongere dan ik zou ik totaal niet vaccineren. Onder de 40 jaar moet je gewoon gek zijn. Binnen een jaar of zo, nadat men veel meer kijk heeft op dat vaccin, kan men dat dan wel overwegen, zoals een griep prik. Het is dan een comfort vaccin, om niet een week in uw bed te liggen. Maar een jongere die zo goed als niet kan dood gaan aan covid, het zou waanzinnig zijn om die kans potentieel groter te maken met een ongekende lange-termijn respons.

Daarentegen, mocht ik ouder zijn dan 70 jaar ik zou niet twijfelen, ik zou dat vaccin nemen als er nog veel covid rondgaat. Ten eerste is het niet erg als ik dan dood zou gaan binnen een jaar, ik heb het gros van mijn leven toch gehad, en ik zou nog eens een zorgeloze zomer kunnen meemaken.
U bent goed op de hoogte van deze materie.

Kan u eens ingaan op de Economische Reset van de WEF?
Oud 19 december 2020, 18:34   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent goed op de hoogte van deze materie.

Kan u eens ingaan op de Economische Reset van de WEF?
Ik probeer, om zelf niet zot te worden en op moordtocht te trekken, die slecht zou aflopen, nog altijd mijzelf te overtuigen dat het gewoon gekken zijn, en dat het geen "plan" is. Maar ik moet toegeven dat het dunne draadje waar ik mij aan vastklamp om dat niet moeten te zien, hoe langer hoe dunner aan het worden is.
Oud 19 december 2020, 19:30   #15
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer, om zelf niet zot te worden en op moordtocht te trekken, die slecht zou aflopen, nog altijd mijzelf te overtuigen dat het gewoon gekken zijn, en dat het geen "plan" is. Maar ik moet toegeven dat het dunne draadje waar ik mij aan vastklamp om dat niet moeten te zien, hoe langer hoe dunner aan het worden is.
Dank U.
Oud 19 december 2020, 21:37   #16
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opletten want dat test positief
Geen paniek.

Je krijgt het pas als je al gevaccineerd bent
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 21:43   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jah, het lijkt erop dat ze de corona crisis aangrijpen om hun theoretisch reset plannetje eens in de praktijk te zetten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 21:55   #18
Septime
Vreemdeling

Standaard

Ik ben geen 'poster', maar wel geruime tijd een volger van dit forum.
Wat ik doorheen de tijd heb geleerd: PatrickVe rules! Eindelijk iemand die rauwweg durft te beweren wat hij denkt. Love it. En wat meer is: hij lijkt over een heel grote dosis gezond maar ook inzichtelijk verstand te beschikken.
Helaas dient hij geregeld een fikse dosis kritiek te slikken.
Een aloud gezegde leerde me echter ooit: 'In het land van de abnormalen is de normale de abnormale'. Laat dit een troost voor Patrick zijn.
Alleszins geniet ik enorm van dit forum en zijn gezellig kibbelende leden.
Ik volg lustig verder!
Het ga jullie allen goed!
Septime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 22:04   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Septime Bekijk bericht
Ik ben geen 'poster', maar wel geruime tijd een volger van dit forum.
Wat ik doorheen de tijd heb geleerd: PatrickVe rules! Eindelijk iemand die rauwweg durft te beweren wat hij denkt. Love it. En wat meer is: hij lijkt over een heel grote dosis gezond maar ook inzichtelijk verstand te beschikken.
Helaas dient hij geregeld een fikse dosis kritiek te slikken.
Een aloud gezegde leerde me echter ooit: 'In het land van de abnormalen is de normale de abnormale'. Laat dit een troost voor Patrick zijn.
Alleszins geniet ik enorm van dit forum en zijn gezellig kibbelende leden.
Ik volg lustig verder!
Het ga jullie allen goed!
Van harte bedankt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 22:04   #20
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Jah, het lijkt erop dat ze de corona crisis aangrijpen om hun theoretisch reset plannetje eens in de praktijk te zetten.
En ik denk dat ze zelf verbaasd zijn hoe makkelijk het gaat.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be