Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2020, 12:01   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Cijfers dalen/stagneren na kerst shopping en open winkels

Op 1 december gingen de niet-essentiële winkels terug open en zagen we het drukste winkelseizoen van het jaar in volle gang. Tegelijk gingen ook meer en meer mensen bij elkaar op bezoek met kerstdag als hoogtepunt, de meeste mensen die ik ken hebben een etentje gehad met 2 gezinnen of de ouders op kerst en zelfs de Tommelein ging met z'n kinderen naar opa op sinterklaas.

Wat we zien is een daling in de besmettingen al kan dit een gevolg zijn van minder testbereidheid in de kerstperiode. Ook de ziekenhuis opnames blijven verder dalen en gaan waarschijnlijk naar een soort dalend plateau. Idem voor de sterfgevallen.

Al bij al kunnen we stellen dat scholen en winkels sluiten niet veel effect heeft of zelfs een omgekeerd effect omdat de kinderen nu meer bij familie geplaatst worden en er meer volk naar de supermarkten gaan die wel open blijven. Je concentreert dus het volk op minder plaatsen.

Wat ik nu verwacht is een verdere trage daling zonder dat die vaccinaties daar een effect op gaan hebben, ook na nieuwjaar.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201027_92826232

De epidemie lijkt voorbij te zijn

De grote besmettingsronde van in de zomer met de grote festivals en vele straatfeesten werd gestopt en uitgerokken naar het najaar waar het door de oudste bevolking werd opgevangen. Het ziet er zelfs naar uit dat we de epidemie een stuk erger hebben gemaakt dan wanneer we niets hadden gedaan. Dan hebben we het nog niet over de slachtoffers van de maatregelen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 13:11   #2
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Tja waarom zouden mensen zich laten testen tijdens hun congé? Zoiets is alleen maar interessant als je moet gaan werken hé. Geen nood, binnenkort zijn er verplichte testen voor reizigers en dan zal het vanzelf weer stijgen. En als er dan niet genoeg mensen positief testen kunnen we het nog altijd ergens anders verplichten.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 13:53   #3
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Het aantal testen is op een week tijd gezakt van 39000 naar 29000 (weekgemiddelde). De positiviteitsratio in Vlaanderen lijkt voorlopig nog altijd zo vlak als maar zijn kan.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 14:11   #4
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben de focus van hun propaganda verlegd van
- besmettingen en doden, naar besmettingen.
- virus, naar mutatie van virus.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 15:18   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel procent van de mensen is eigenlijk gaan shoppen?
En is het rondlopen in een drukke straat zo gevaarlijk om besmet te geraken? Zeker vergeleken met rondlopen in een winkel met veel volk. Maar zijn er zo'n winkels betrapt?

Persoonlijk heb ik het meer tegen teveel volk op tram, bus of zelfs trein.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 15:21   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoeveel procent van de mensen is eigenlijk gaan shoppen?
En is het rondlopen in een drukke straat zo gevaarlijk om besmet te geraken? Zeker vergeleken met rondlopen in een winkel met veel volk. Maar zijn er zo'n winkels betrapt?

Persoonlijk heb ik het meer tegen teveel volk op tram, bus of zelfs trein.
Op al die plekken gebeuren bijna geen besmettingen. Veruit de meeste besmettingen gebeuren aan tafel of dergelijke.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 15:22   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Tja waarom zouden mensen zich laten testen tijdens hun congé?
Nee, in tegendeel, wij zijn ons gaan testen alvorens bij oma te gaan. Of ik mijn collega's ziek maak is stukken minder belangrijk dan dat ik mijn schoonma niet besmet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be