Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2004, 11:42   #1
Halcyon
Burger

Standaard Poetin ziet verkiezingen in Irak niet zitten.

Volgens Poetin kunnen er onmogelijk verkiezingen worden gehouden in Irak. Simpelweg omdat er teveel buitenlandse troepen aanwezig zijn in het land. Dit zou het proces en het resultaat teveel beïnvloeden.

Ik vind dat Poetin maar eens eerst naar zichzelf moet kijken alvorens hij kritiek gaat uiten op andere landen. Hij moeit zich veel te hard met Oekraïne en ook in eigen land is het niet allemaal zuiver. Voor dit soort zaken hebben ze bij ons een goed spreekwoord: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Halcyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 11:54   #2
Confucius
Gouverneur

Standaard

Poetin was hoofd van de KGB en heeft zijn streken blijkbaar nog niet verleerd. Niemand zal het ooit voor zijn voordeur leggen maar een berichtje in de krant van deze morgen deed me denken aan een oude zaak: "De Oekraïense presidentskandidaat van de oppositie, Viktor Joesjtsjenko, werd tijdens zijn campagne in september vergiftigd, met het doel hem te doden. Dat zegt een Oostenrijkse dokter die hem behandelt."
Wat in Oekraïene gebeurd past in de geschiedenis van het land waar de russische geheime dienst nooit moord en doodslag geschuwd hebben om de russische hegemonie veilig te stellen.

During the past forty years three leaders of the Ukrainian national fight for freedom have been the victims of political murder by Communist Moscow.

In 1926 Symon Petlura, the head of the state and government of Ukraine, was murdered in the street in Paris by seven bullets.

In 1938 Colonel Evhen Konovalets, the founder and leader of the revolutionary liberation organization — the Ukrainian Military Organization (UVO) and the Organization of Ukrainian Nationalists (OUN) — was killed in the street in Rotterdam by the explosion of a time-bomb.

In 1959 Stepan Bandera, the leader of the Organization of Ukrainian Nationalists, was murdered in the entrance-hall of the house in which he lived in Munich by a shot fired from a poison-pistol.

Poetin heeft misschien de mantel van het communisme afgelegd, maar de vos heeft zeker zijn streken niet verleerd...
Oud 8 december 2004, 11:58   #3
Halcyon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Poetin heeft misschien de mantel van het communisme afgelegd, maar de vos heeft zeker zijn streken niet verleerd...
Zeker niet. En nu hij alle -stan landen en de Baltische staten kwijt is rust zijn enige hoop nog op Oekraïne. Ook heeft hij heel het Russische media-imperium in handen. En die man gaat even vertellen dat de verkiezingen in Irak niet door kunnen gaan omwille van de buitenlandse beïnvloeding? Laat me niet lachen.

Ok, hij heeft ergens wel een punt, maar hij is echt wel de allerlaatste die hierover z'n mond moet roeren.
Oud 8 december 2004, 12:02   #4
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halcyon
Volgens Poetin kunnen er onmogelijk verkiezingen worden gehouden in Irak. Simpelweg omdat er teveel buitenlandse troepen aanwezig zijn in het land. Dit zou het proces en het resultaat teveel beïnvloeden.

Ik vind dat Poetin maar eens eerst naar zichzelf moet kijken alvorens hij kritiek gaat uiten op andere landen. Hij moeit zich veel te hard met Oekraïne en ook in eigen land is het niet allemaal zuiver. Voor dit soort zaken hebben ze bij ons een goed spreekwoord: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Rusland heeft het recht om zich te moeien met Iraq. Ze hebben daar veel geinvesteerd.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 12:30   #5
Halcyon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Rusland heeft het recht om zich te moeien met Iraq. Ze hebben daar veel geinvesteerd.
Het is niet omdat België geld investeert in Congo dat wij daar moeten gaan bepalen hoe en wanneer er verkiezingen moeten worden gehouden. Het is wel onze taak om erop toe te zien dat dat geld goed besteed wordt.
Oud 8 december 2004, 12:54   #6
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Waar ziet poetin verkiezingen wel zitten?
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 18:37   #7
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben tegen de aanwezigheid van de coalition maar als ze er niet waren,

dan was de uitslag van de verkiezingen 99,999999999999999999999999999%

Saddam, nu zal dat toch al iets minder zijn, waarvoor ook niet getreurd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 19:48   #8
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halcyon
Het is niet omdat België geld investeert in Congo dat wij daar moeten gaan bepalen hoe en wanneer er verkiezingen moeten worden gehouden. Het is wel onze taak om erop toe te zien dat dat geld goed besteed wordt.
Sinds wanneer hebben we daar geïnvesteerd ? We hebben de boel daar gewoon leeggeroofd op de de kosten van de Congolees zijn rug.
Ons dierbaar Leopold is hier een perfect voorbeeld van....
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 20:03   #9
Halcyon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Sinds wanneer hebben we daar geïnvesteerd ? We hebben de boel daar gewoon leeggeroofd op de de kosten van de Congolees zijn rug.
Ons dierbaar Leopold is hier een perfect voorbeeld van....
Dat is een feit. Maar waar denk je dat al dat ontwikkelingsgeld van vandaag naartoe gaat? Een groot deel ervan gaat naar Congo en het is dan maar normaal dat onze regering erop toeziet dat dit geld voor goede doeleinden gebruikt wordt.
Oud 8 december 2004, 20:10   #10
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poetin ziet verkiezingen in Irak niet zitten
Hierbij geef ik hem wel gelijk het is nog veels te vroeg, maarja maak dat maar eens aan die paranoide met dictatoriale eigenschappen G.W.Bush wijs.
Oud 8 december 2004, 20:35   #11
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=4]Poetin ziet verkiezingen in Irak niet zitten[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Hierbij geef ik hem wel gelijk het is nog veels te vroeg, maar ja maak dat maar eens aan die paranoide met dictatoriale eigenschappen G.W.Bush wijs.
Tja, hier zitten wel echte hypocrieten...
Wat vond U en Poetin van de verkiezingen in Tsjetsjenië?

Lees eens wat er op de website van de Wereldomroep te vinden is:

Citaat:
In Tsjetsjenië worden zondag presidentsverkiezingen gehouden. Favoriet is de nieuwe Moskou-protégé Alu Alchanov. De vorige Tsjetsjeense president kwam in mei bij een bomaanslag om het leven. Volgens het Kremlin is de oorlog in Tsjetsjenië afgelopen. Maar de strijd gaat gewoon door.
Een week voor de presidentsverkiezingen bracht president Poetin een bliksembezoek aan Tsjetsjenië. Samen met Ramzan Kadyrov, de zoon van de vorige president die in mei bij een aanslag werd vermoord, en met diens beoogde opvolger Alu Alchanov, legde Poetin bloemen op het graf van de vermoorde president. De boodschap voor de Russische televisiekijker was duidelijk: de Russen hebben Tsjetsjenië onder controle.

Propaganda

Maar op de televisie waren geen beelden zien van de Tsjetsjeense hoofdstad Grozny. Daar vond de nacht voorafgaand aan het bezoek van Poetin een aanval plaats van gewapende strijders. Naar schatting werden honderdtwintig mensen vermoord, voor het merendeel Tsjetsjenen die werkten bij de politie, de FSB en andere overheidsdiensten. De Russische televisie zweeg; ze mag van het Kremlin niet laten zien dat de officiële propaganda - de oorlog is afgelopen - niet overeenkomt met de werkelijke situatie.
Evenzeer poogde het Kremlin de geruchten tegen te gaan dat de twee vliegtuigen die deze week vrijwel tegelijkertijd neerstortten, doelwit waren geweest van terroristen. Het eerste officiële onderzoek heeft niets concreets opgeleverd. Maar de Russische schrijvende pers, die veel vrijer is dan de elektronische media, maakt melding van feiten die wel degelijk duiden op terroristische aanslagen.

Alchanov

Ook in Tsjetsjenië zelf wordt geprobeerd de schijn op te houden. Affiches met de door het Kremlin uitverkoren kandidaat, Alchanov, met en zonder Vladimir Poetin aan zijn zijde, hangen verspreid door heel Tsjetsjenië. Om de kiezers naar de stembussen te lokken, is de Tsjetsjenen beloofd dat op vrijdag eindelijk het geld zal worden uitbetaald ter compensatie van schade aan hun huizen als gevolg van de oorlog. Naar verwachting zal de meerderheid van de kiezers op Alchanov, een voormalig politie-officier, stemmen.
Het is een wonder dat er nog zes kandidaten voor de presidentsverkiezingen beschikbaar waren. Het risico om net zo te eindigen als de in oktober gekozen, en in mei vermoorde Kadyrov, is groot. De steun van deels corrupte Russische troepen, en van de vijfduizend paramilitairen van Kadyrovs zoon Ramzan, biedt geen enkele garantie op overleving. Bovendien zijn zowel de Russische militairen als Ramzans mannen vanwege hun wandaden gehaat bij de bevolking...

Stembus

Zolang Moskou niet in staat is om veiligheid te bieden, heeft de Tsjetsjeense kiezer weinig aan verkiezingen, zelfs al zouden die "free and fair" zijn. Het is dus de vraag hoeveel Tsjetsjenen er zondag de moeite zullen nemen om naar de stembus te gaan. [size=4]Want ook de kiezers zullen, bedoeld of onbedoeld, meewerken aan het ophouden van de schijn, waar Vladimir Poetin zo'n groot belang aan hecht.
[/size]http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergron..._tsjetsje.html
Nogal een geluk dat U een objectieve forumganger bent...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 20:50   #12
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Citaat:
[size=4]Poetin ziet verkiezingen in Irak niet zitten[/size]

Tja, hier zitten wel echte hypocrieten...
Wat vond U en Poetin van de verkiezingen in Tsjetsjenië?

Lees eens wat er op de website van de Wereldomroep te vinden is:

Nogal een geluk dat U een objectieve forumganger bent...
Begrijpend lezen is een kunst, blijkbaar, die niet voor allen is weggelegd, jammer genoeg.
Oud 8 december 2004, 21:10   #13
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is een kunst, blijkbaar, die niet voor allen is weggelegd, jammer genoeg.
Ik weet het... Daarom ben ik ook bereid U op uw verzoek meer uitleg te geven (als ik de tijd heb tenminste), zodat zelfs U begrijpt wat er te begrijpen valt...

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 december 2004 om 21:12.
Oud 8 december 2004, 21:18   #14
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik weet het... Daarom ben ik ook bereid U op uw verzoek meer uitleg te geven (als ik de tijd heb tenminste), zodat zelfs U begrijpt wat er te begrijpen valt...
Hmmm... U bent nog dommer dan ik vermoede.
Oud 8 december 2004, 21:23   #15
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmmm... U bent nog dommer dan ik vermoedde.
Tja, Tomm....
Oud 16 december 2004, 11:11   #16
eno2
Banneling

Standaard

@chipie:

Oorspronkelijk bericht door Andromeda1968
Hmmm... U bent nog dommer dan ik vermoedde.

Ach, in deze vallen we allen in de categorie van de vermoede domeriken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be