Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2021, 08:26   #1
WYSIWYG
Minister-President

Standaard Waarom wil België het woke buitenbeentje spelen?

België lijkt met de Vivaldi-regering, waarin groen-rood achter de schermen de plak zwaait en marionet De Croo alle richtingen uitstuurt, wel aanwezig te willen zijn op de op zijn minst dubieuze antiracismeconferentie van de Verenigde Naties op 22 september in New York.
Volgens N-VA doet België dat beter niet omdat heel de conferentie baadt in een sfeer van antisemitisme. Veel andere Westerse landen sturen daarom hun kat. Alleen de woke, links-gestuurde Belgische regering-De Croo lijkt het buitenbeentje te willen zijn.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/n...s-1772123.html

Citaat:
N-VA vraagt België om weg te blijven van antiracismeconferentie VN

N-VA-voorzitter Bart De Wever en Kamerlid Michael Freilich roepen België op om weg te blijven van de antiracismeconferentie van de Verenigde Naties op 22 september in New York.
Volgens de partij baadt de conferentie in een sfeer van 'rauwe Jodenhaat en antisemitisme'.
Antiracismeconferentie
De conferentie herdenkt de twintigste verjaardag van de World Conference Against Racism (WCAR), die in 2001 in het Zuid-Afrikaanse Durban plaatsvond.

De conferentie, en haar opvolgmomenten door de jaren heen, 'werden gekaapt door Arabische landen en extreemlinkse ngo's en ontaardden zo in een haatfestijn tegen Joden en Israël', zeggen De Wever en Freilich. Zo waren er volgens hen antisemitische pamfletten te zien en werden de fictieve 'Protocollen van de wijzen van Sion', die ook door de nazi's werden gebruikt, er uitgedeeld.

'Tientallen westerse landen hebben reeds aangegeven niet te zullen deelnemen aan deze conferentie die eerder 'voor' racisme is in plaats van ertegen', zegt Freilich. 'België is zo een eiland geworden in onze regio te midden van onze buurlanden Duitsland, Nederland, het VK en Frankrijk, die allen expliciet hebben aangegeven de conferentie te zullen boycotten. Buiten Europa hebben ook onze belangrijkste bondgenoten, waaronder de VS, Canada en Australië, hetzelfde gedaan.

'Waar wacht deze regering nog op? Enerzijds seksisme, racisme en genderproblematiek aankaarten en anderzijds antisemitisme oogluikend vrij spel geven. Linkse wokers kunnen dat blijkbaar.'

In hun persbericht laten De Wever en Freilich ook Yohan Benizri, de voorzitter van het Coördinatiecomité van Joodse verenigingen van België, aan het woord. 'We kennen en respecteren de sterke multilateralistische positie van België en zijn diplomatieke verbintenissen', zegt hij. 'Het gaat er niet om deze in twijfel te trekken, maar om te beseffen dat de aandrang om deel te nemen aan deze maskerade onhoudbaar is geworden. Fouten maken is des mensen, maar volharden in deze fouten is des duivels. De eer van ons land staat op het spel en zijn geloofwaardigheid in de strijd tegen antisemitisme is de afgelopen jaren al sterk aangetast
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 augustus 2021 om 08:49.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 08:58   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De NVA baadt zelf in anti semitisme als ze alleen in jodenwijken dna gaan swappen en ongrondwettelijk met slijpschijven Joodse panden betreden.
Dat deden ze naar mijn mening om de aandacht van Brusselse rellen af te leiden en alzo “evenwicht” te creëren.
Dat die partij zichzelf nog serieus neemt
Oud 30 augustus 2021, 09:05   #3
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De NVA baadt zelf in anti semitisme als ze alleen in jodenwijken dna gaan swappen en ongrondwettelijk met slijpschijven Joodse panden betreden.
Dat deden ze naar mijn mening om de aandacht van Brusselse rellen af te leiden en alzo “evenwicht” te creëren.
Dat die partij zichzelf nog serieus neemt
Regeringsbeslissingen zijn dus een vodje papier?
Dat had niets met antisemitisme maar alles met ordehandhaving te maken.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 30 augustus 2021, 09:14   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Regeringsbeslissingen zijn dus een vodje papier?
Dat had niets met antisemitisme maar alles met ordehandhaving te maken.
Ik denk dat ik mezelf daarin beter censureer.
Maar die ministers die ons coronaterrorisme afdwongen zen NIET verkozen. Ontslagen waren van doen, maar door hun collaboratie stappen ze rijker uit de politiek dan eenders welke generatie politici voor hen. Misschien dat een bende *censuur* dat normaal vindt en onder een nieuwe swastika gebukt wilt leven, maar dan nu vertegenwoordigt in een VN vlag waarachter grootmachten staan die op de dood van een ander hun leven willen verlengen, in mijne geest en biologie krijgen ze geen vrijwillige toegang. Die *censuur* nu beslissen over het lot van miljoenen zielen zijn te laf een kat een kat te noemen en bukken zich diep voorover om zich door den duivel in hun g.....

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 augustus 2021 om 09:14.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 09:19   #5
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik mezelf daarin beter censureer.
Maar die ministers die ons coronaterrorisme afdwongen zen NIET verkozen. Ontslagen waren van doen, maar door hun collaboratie stappen ze rijker uit de politiek dan eenders welke generatie politici voor hen. Misschien dat een bende *censuur* dat normaal vindt en onder een nieuwe swastika gebukt wilt leven, maar dan nu vertegenwoordigt in een VN vlag waarachter grootmachten staan die op de dood van een ander hun leven willen verlengen, in mijne geest en biologie krijgen ze geen vrijwillige toegang. Die *censuur* nu beslissen over het lot van miljoenen zielen zijn te laf een kat een kat te noemen en bukken zich diep voorover om zich door den duivel in hun g.....
Dat is een geheel andere discussie die niet in dit topic thuishoort. Er zijn vast in het onderdeel over de coronacrisis topics waar u dat ei kwijt kunt raken.
Oud 30 augustus 2021, 09:23   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een geheel andere discussie die niet in dit topic thuishoort. Er zijn vast in het onderdeel over de coronacrisis topics waar u dat ei kwijt kunt raken.
Ahneen, want de NVA heeft beleid van die ministers vertaald op 1 doelgroep om de aandacht van iets anders af te leiden.
Ik vind bevolkingsgroepen in de media tentoonstellen (om aan te zetten tot stigmatisatie) vrij antisemitisch als het Joden betreft, u niet?
De ene haatzaaier wijst de andere haatzaaier na, samen wijzen ze elkaar na en denken ze daarom de “goeie” te zijn.

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 augustus 2021 om 09:25.
Oud 30 augustus 2021, 09:28   #7
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ahneen, want de NVA heeft beleid van die ministers vertaald op 1 doelgroep om de aandacht van iets anders af te leiden.
Ik vind bevolkingsgroepen in de media tentoonstellen (om aan te zetten tot stigmatisatie) vrij antisemitisch als het Joden betreft, u niet?
De ene haatzaaier wijst de andere haatzaaier na, samen wijzen ze elkaar na en denken ze daarom de “goeie” te zijn.
Ordehandhaving maakt geen onderscheid tussen bevolkingsgroepen. Wetten zijn er voor iedereen om ze na te komen. Ook al gaat men er als individu niet mee akkoord.
Dat is onderdeel van het democratisch proces.
Oud 30 augustus 2021, 09:33   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ordehandhaving maakt geen onderscheid tussen bevolkingsgroepen. Wetten zijn er voor iedereen om ze na te komen. Ook al gaat men er als individu niet mee akkoord.
Dat is onderdeel van het democratisch proces.
Hoeveel dna swaps namen ze dan af van betogers in Brussel?
Juist, dit anti semitisch optreden diende louter daar de aandacht van af te leiden. Ik kan dat niet bewijzen, maar ge kunt me evenmin het tegendeel bewijzen.
Oud 30 augustus 2021, 09:35   #9
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoeveel dna swaps namen ze dan af van betogers in Brussel?
Juist, dit anti semitisch optreden diende louter daar de aandacht van af te leiden. Ik kan dat niet bewijzen, maar ge kunt me evenmin het tegendeel bewijzen.
Ik dacht niet dat N-VA in Brussel de touwtjes in handen heeft.
Oud 30 augustus 2021, 09:37   #10
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

woke?
Bettens gelezen dit weekend?

Citaat:
Sam Bettens: ‘Ik stoot nu misschien veel vrouwen voor het hoofd, maar ik merk dat ik nu sneller kan schakelen’
Ze is amper man en ze ondervindt zelf de realiteit nu

of haar brein verandert is?
moest ik dit als originele man durven zeggen dan vrees ik toch dat ik direct voor oppersexist zou worden uitgemaakt
terecht maar als de dader een ex-vrouw is dan mag dat blijkbaar

toch verwarrend
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 09:38   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

- lol -

Het is de stoute N-VA.
Oud 30 augustus 2021, 09:43   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht niet dat N-VA in Brussel de touwtjes in handen heeft.
Ahneen, ze plaatste wel de Antwerpse jodenwijk te kijk in de media tijdens dezelfde periode.
Toeval? Wat het ook was, het is in mijn observatie een vorm van antisemitisme. Je weet dat je dat taktvoller kan doen dan via de media haat te zaaien.
Je weet dat zoiets antisemitische reacties teweeg zal brengen, maar toch werd er maar 1 groep/wijk geviseerd via de media.
Oud 30 augustus 2021, 09:47   #13
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ahneen, ze plaatste wel de Antwerpse jodenwijk te kijk in de media tijdens dezelfde periode.
Toeval? Wat het ook was, het is in mijn observatie een vorm van antisemitisme. Je weet dat je dat taktvoller kan doen dan via de media haat te zaaien.
Je weet dat zoiets antisemitische reacties teweeg zal brengen, maar toch werd er maar 1 groep/wijk geviseerd via de media.
U dicht N-VA veel toe, maar hun invloed op de main stream media is echter heel beperkt. Dus ... blame it on the media.

Maar....... waarom wil de regering-De Croo het woke buitenbeentje spelen?

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 augustus 2021 om 09:51.
Oud 30 augustus 2021, 09:53   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U dicht N-VA veel toe, maar hun invloed op de main stream media is echter heel beperkt. Dus ... blame it on the media.
Ja tis dat strateeg BDW niet ging weten dat het belangstelling zou opwekken zekers?
Die mens is slimmer dan u en mij gecombineerd. Als hem zich van de domme houdt, is dat de slimste mogelijke zet op het schaakbord.
Dus dicht hem vooral niet te weinig toe ook niet, dat is een politiek genie.

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 augustus 2021 om 09:58.
Oud 30 augustus 2021, 09:53   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

omdat het een bende platbroeken is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 10:01   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat voor de Waalse regeringspartners de 'Vlaamse' partners volledig door het vuil en de modder moeten rollen, om hun trouw te bewijzen aan het koninkrijk.

Zo zijn de Walen gerustgesteld en weten ze dat ze alles gedaan krijgen omdat de 'Vlamingen' in de federale radeloos zijn en tegen elke prijs hun postjes willen behouden.
Oud 30 augustus 2021, 10:13   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
woke?
Bettens gelezen dit weekend?

Ze is amper man en ze ondervindt zelf de realiteit nu

of haar brein verandert is?
moest ik dit als originele man durven zeggen dan vrees ik toch dat ik direct voor oppersexist zou worden uitgemaakt
terecht maar als de dader een ex-vrouw is dan mag dat blijkbaar

toch verwarrend
Ik denk niet, dat Bettens zo'n woke is. Hoe reageerde hij eigenlijk op de heisa rond zijn "doodsnaam" (wat een afgrijselijk woord)?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 10:42   #18
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik denk niet, dat Bettens zo'n woke is.
dan zou je zoiets neit zeggen

toch straf dat dit zonder morren passeert en zeg nog eens dat men bij al die dingen neit in allereerste instantie naar de dader kijk om iets al dan neit te veroordelen

geboren mannen moest maar eens zoiets uitbraken.
vind ik echt veel en veel erger als de cafepraat van Demarez om eerlijk te zijn
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 12:05   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ik las ‘Freilich’. Verder moet ik niet lezen.

België moet naar die conferentie gaan. Kritiek op Israel mag niet gecensureerd worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 12:11   #20
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik las ‘Freilich’. Verder moet ik niet lezen.

België moet naar die conferentie gaan. Kritiek op Israel mag niet gecensureerd worden.
Dus zijn al onze buurlanden en vele andere Westerse landen FOUT?
Genoteerd dat de woordvoerder van de liberalen hier wokeness en antisemitisme propageert.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be