Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2021, 15:04   #1
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard Wat is gevaarlijker, Covid 19 of de maatregelen?

Al die jaren van waarschuwingen, voorbeelden van hoe ze het zouden kunnen gaan doen, dat de media op grote schaal zal worden ingezet en dat geen middel geschuwd zal worden om het uiteindelijke doel te bereiken, absolute controle, tevergeefs?

Eén virus was er nodig om alle jaren van hard werken en informatievoorziening teniet te doen. Angst, deze keer niet voor een oorlog of financiële crisis, neen, deze keer werd de gezondheid van iedereen gebruikt om mensen bang te maken, ik zou het zelfs een bijna achterlijke angst willen noemen voor een tot nu toe vrij onbewezen gevaar.

Ja, covid19 bestaat, het is een soort griep die net zoals altijd de zwakkeren van onze samenleving als eerste raakt. Logisch. Ja. Eerlijk? Neen! Ik ga het hier niet eens over cijfertjes hebben want de massa gelooft toch alleen maar de mensen met de witte jassen, zogenaamde experts op het gebied van virussen. Experts noemen ze zich maar tegelijkertijd vertellen ze dat dit een nieuwe vorm van virus is dus hoe kunnen ze hier al expert in zijn? Ik heb mij verbaast over het gemak waarmee een griepvirus gebruikt wordt om zowat alle grondrechten met voeten te treden zonder dat daar enige vorm van democratische besluitvorming aan te pas is gekomen. Mag dit wel? Let wel, die mensen die ons deze maatregelen opleggen op straffe van belachelijk hoge geldboetes zijn in dienst van ons, zij zouden ons moeten vertegenwoordigen!

De overheden zitten nu zowat naast je op de bank en bepalen wat daar wel en niet mag gebeuren, wat er wel en niet gezegd mag worden op TV, wie en hoeveel mensen bij je op bezoek mogen komen en zelfs hoe ze gekleed gaan, ja, het vermaledijde mondkapje, de Coranapas, de bijna verplichte spuit etc. Overheden runnen nu niet alleen de samenleving aan de buitenkant maar zelfs aan de binnenkant.

Voortdurende indoctrinatie via talloze tv programma’s, krantenartikelen, matrixborden langs de wegen, handhavers en politie die op elke hoek van de straat, in elk winkelcentrum, etc, posten om dissidenten te bestraffen, mensen die zich ervan bewust zijn dat ze ook zelf kunnen en mogen nadenken of ze al dan niet mee willen doen aan de algemeen verklaarde ongrondwettelijke verordeningen die bovendien ondemocratisch tot stand zijn gekomen. Het lijkt wel een Netflix-serie die nu in werkelijkheid uitgespeeld wordt.

Als de lezende en nog wel zelf denkende mens dan zaken aanhaalt zoals, hoe kan het dat in Belarus en andere landen die geen lockdown kenden minder doden vallen dan volgen reacties van medemensen zoals, jij wilt dus dat alle oudere mensen sterven? Neen, natuurlijk niet, dat wilt niemand. Toch is dat de manier waarop je gezien wordt als je er al over durft te spreken met andere mensen. Je bent een paria als je een andere mening hebt, je bent een moordenaar als je een andere mening hebt.

Ik heb zelf jammer genoeg niet meer zoveel oudere mensen in mijn kringen maar van die paar die er nog wel zijn zie ik dat ze bang zijn, doodsbang, ze zitten weken binnen, komen niet aan het en in het licht, worden alsmaar zwakker door de voortdurende angst die cortisone aanmaakt in ons lichaam, een hormoon dat je vatbaarder maakt voor infecties, inclusief het covid19 virus.

Naar buiten dus en zet dat klote journaal uit of kijk een leuke film in plaats van al die angstzaaierij! Laat je niet in een hoek zetten, oud, jong, je hebt je eigen leven in je eigen hand. Leef, zolang en zo goed als je kan!

Wat de werkelijke reden is voor de wereldwijde angstzaaierij zal t.z.t. pas later echt duidelijk worden maar dat multimiljonairs die geen enkele medische of wetenschappelijke achtergrond hebben deze zaak pushen om een vaccin te verkopen met door de overheden daarnaast wellicht blijvende opgelegde verplichting tot inname van dit vaccin, dat wordt nu al ronduit besproken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Het is duidelijk dat ze ons de mond willen snoeren, sterker nog, onze monden zijn feitelijk al gesnoerd, letterlijk met een mondkapje en de massa wil dit notabene zelf!

Het enige lichtpuntje dat ik momenteel kan zien is de kleine maar groeiende groep mensen die vraagtekens stellen bij dit alles. Die je nog wel een dikke knuffel geven of een warme hand, die schijt hebben aan de anderhalve meter afspraak die geen afspraak is maar een fascistisch ondemocratisch opgelegde levens beknottende maatregel van mensen die ons sinds dat ze er zijn financieel en nu ook moreel en emotioneel uitkleden waar ze maar kunnen en daar met onze belastingcenten ongelooflijk goed voor betaald krijgen. Wij zijn daar allemaal zelf bij want feitelijk hebben die mensen helemaal geen macht, wij hebben de macht maar durven deze niet in te zetten.

Is er buiten deze groep mensen die waarschijnlijk niet groot genoeg zal worden nog meer hoop? Ik weet het niet, ik lees dat de Gates familie momenteel onderzocht wordt, daarbij horen dan ook figuren zoals Soros en de andere bekende spelers. Die onderzoeken gaan niet alleen over het pushen van vaccins maar ook over banden met de Epsteins en kinder- en mensenhandel.

Tot slot.

Bij mij zal er op geen enkele wijze een spuit in komen, verplicht of niet, digitaal paspoort of niet, ik ben en blijf de baas over mijn eigen lichaam en zal mij met hand en tand verdedigen tegen invasieve maatregelen die wie dan ook aan mij en de mijnen op probeert te leggen.

Dit plaatste ik op mijn nationalistische, libertarische site: https://nlk.vlaanderen/
Oud 23 december 2021, 15:43   #2
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Dikke 2
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 18:42   #3
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat de meerderheid hier geen derde prik laat zetten!
Oud 23 december 2021, 19:57   #4
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
Te laat, al gehad. Indien nodig wordt het een vierde of vijfde en indien vereist een Sinovac of whatever als ik daarmee een land binnenkan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 20:09   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt er bij die reikhalzend uitkijken naar hun vierde om hun zelfrechtvaardiging extra te onderstrepen. Ze kicken op een groen scherm en showen van een id dat laat zien hoe moreel juist ze zijn.
Het is de nieuwe like button.

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 december 2021 om 20:10.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 20:28   #6
betabyte
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge hebt er bij die reikhalzend uitkijken naar hun vierde om hun zelfrechtvaardiging extra te onderstrepen. Ze kicken op een groen scherm en showen van een id dat laat zien hoe moreel juist ze zijn.
Het is de nieuwe like button.
Damn, ik kon het ni beter denken, laat staan schrijven
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 20:34   #7
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Damn, ik kon het ni beter denken, laat staan schrijven
Ik kan Cufi totaal niet volgen in zijn religieuze uitspattingen maar wat hij/zij daar schrijft is er inderdaad boenk op.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 21:45   #8
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Te laat, al gehad. Indien nodig wordt het een vierde of vijfde en indien vereist een Sinovac of whatever als ik daarmee een land binnenkan.
Naam: pink.jpg
Bekeken: 249
Grootte: 447,7 KB
Oud 23 december 2021, 23:42   #9
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?

Omdat je complotgeloof daar een probleem van maakt?
Zelfs PatrickVE is ondertussen geboosterd en +90% van de vlaamse volwassenen gaat dat ook doen, geen twijfel aan.
Omdat er effectief een voordeel aan vast hangt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 december 2021 om 23:42.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 23:44   #10
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom?

Zelfs PatrickVE is ondertussen geboosterd en +90% van de vlaamse volwassenen gaat dat ook doen, geen twijfel aan.
Welk voordeel heb ik als dertiger bij een booster tegen een 'prehistorische' variant van wat nu voor mij een gewone verkoudheid zou zijn (omicron)? Dat is een serieuze vraag overigens; als je mij een steekhoudend antwoord kan geven, dan laat ik meteen die booster zetten (althans, zodra ik uitgenodigd word).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 december 2021 om 23:44.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 00:40   #11
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=Yzva0Wrss

Laatst gewijzigd door Dade : 24 december 2021 om 00:42.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 07:29   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?

Eerlijk gezegd, ik had veel liever een delta update spuit gehad. Deze ZELFDE spuit voor de derde keer, daar sta ik eerlijk gezegd dubieus tegenover ; maar kom, de korte termijn voordelen (waarschijnlijk toch een doorgeef bescherming gedurende enkele weken) maakte het handiger voor de familie bezoeken, en aan de andere kant zijn we hier in Frankrijk wel verplicht, want vanaf 15 januari heb je geen vaccinale pas meer zonder derde spuit, en die pas gaat voor vanalles nodig zijn. Zelfs om gaan te skiën. Ik ben er alles van overtuigd van dat dit op termijn "gezond" is voor mij, maar we moeten allang geen termijn beschouwingen meer hebben he. We leven nu van week tot week, niewaar, in een ineenstortende maatschappij.

Wij zitten nu in een sanitaire dictatuur waar je niet echt nog een keuze hebt he. Het heeft trouwens een voordeel van "brave burger" te spelen: alles wat je overkomt kan je nadien op de dwingelanden verhalen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 december 2021 om 07:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 07:35   #13
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
want vanaf 15 januari heb je geen vaccinale pas meer zonder derde spuit, en die pas gaat voor vanalles nodig zijn. Zelfs om gaan te skiën.
Waar is je voornemen gebleven om die pas te boycotten? Ga dan niet skiën he, als je dat toen meende.
Oud 24 december 2021, 07:36   #14
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Wij zitten nu in een sanitaire dictatuur waar je niet echt nog een keuze hebt he. Het heeft trouwens een voordeel van "brave burger" te spelen: alles wat je overkomt kan je nadien op de dwingelanden verhalen.
In uw dromen dan. Of hoe men aan zichzelf conformisme verkoopt.
Oud 24 december 2021, 07:45   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Waar is je voornemen gebleven om die pas te boycotten? Ga dan niet skiën he, als je dat toen meende.
Er zijn grenzen. Mijn ma niet gaan bezoeken, dat gaat er nog door, niet op cafe gaan, dat gaat er nog door, maar niet gaan skieen, nee, dat is teveel gevraagd

Ik heb die pas zo goed als totaal geboycot gedurende 6 maanden, en dat heeft totaal niks uitgehaald. Die pas wordt hier nu zelfs gewoon een onderdeel van het leven, en binnenkort zelfs waarschijnlijk van uw professioneel bestaan. Ik ga mijzelf geen nadeel berokkenen. Ik heb mijn deel gedaan, daar is totaal geen gevolg aan gegeven.

Die pas is er nu toch om te blijven, he, en gaat totaal uitgebreid worden naar allerlei dingen die het regime zal willen afdwingen. Er nog een beetje van profiteren voor de weken/maanden en wie weet, een jaar of zo, dat we dat nog kunnen, tant pis he. De strijd is verloren hoor. De dictatuur is er voorgoed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 december 2021 om 07:47.
Oud 24 december 2021, 07:50   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In uw dromen dan. Of hoe men aan zichzelf conformisme verkoopt.
Nee. De enige manier om niet direct als een wappie opzij gezet te worden is mee te doen en uit te leggen waarom je denkt dat het niet gunstig is.

Maar nog eens: voor mijn generatie zijn die vaccins ongeveer het beste geschikt. Wij moeten geen rekening houden met problemen "op termijn" want voor ons hoeft "termijn" toch niet meer, en we hebben er korte termijn voordeel aan.
Oud 24 december 2021, 08:25   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?

Er hangt ook een voordeel af aan Christus, stel u voor alle kanalen willen u plots overtuigen en censureren en stigmatiseren andere meningen die later gelijk krijgen? Zie de brainwashing technieken van die vaccinazi die allen lobbyhoeren zijn.

Die wapenhandelende babykillers geven geen zak om onze gezondheid maar enkel zichzelf, het is altijd zo geweest. Altijd dezelfden ook, genocidale darwinisten.
Wanneer nu miljoenen een voordeel zonder die kindermoordende fascisten zien en hen met lood willen vaccineren, wordt er hopelijk even consequent met meningen opdringen omgegaan. Die vaccinazi zijn begonnen en verklaarde de oorlog met misdaden jegens de ganse mensheid. Zij zijn geen onschuldig bloed maar een ticket naar 70 maagden. Zij zijn de nabestaanden waarvan onze voorouders never again zworen. Niemand bleit vandaag aan het graf van een derde rijker van toen.
Make it so... het virus is de politiek. Zij zoeken niet eens naar de bron om daar financiële compensatie te vragen. Ze spelen onder 1 hoedje met andere minions van de duivel die een NWO willen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 24 december 2021 om 08:51.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 08:37   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?

Sanitair gezien is er voor mij geen voordeel. Het enige voordeel is dat ik niet behandeld wordt als 2e rangsburger.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 08:38   #19
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk voordeel heb ik als dertiger bij een booster tegen een 'prehistorische' variant van wat nu voor mij een gewone verkoudheid zou zijn (omicron)? Dat is een serieuze vraag overigens; als je mij een steekhoudend antwoord kan geven, dan laat ik meteen die booster zetten (althans, zodra ik uitgenodigd word).
Je kon dat al lezen hierboven : Puur Plat Pragmatisme.

Het medisch voordeel mag dan zeer klein zijn, maar het is niet nul, hoogstwaarschijnlijk is het medisch nutteloos als gezonder dertiger zonder onderliggende aandoeningen.
Maar het pragmatische voordeel is groot.

Annoying New World?
Zeker, maar het momentum is er nog niet om de koers te wijzigen.
Ik ben overigens gisteren geboosterd, ik ben nu deel van het mRNA kloon-leger.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 december 2021 om 08:44.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 08:47   #20
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

De laatste variatie van covid is zonder testen niet meer te ondescheiden van een gewone verkoudheid, dus laat al dat gebooster maar, is een maat voor niks, als je dan toch wil spuiten, doe dan maar een vaccin tegen pneumokokken, daar heb je nog iets aan.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be