![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog werk aan de winkel voor onze regeringen.
8 op de 10 gepensioneerden kunnen met hun wettelijke pensioen de rusthuisfactuur niet betalen Meer dan 80 procent van de gepensioneerden kan een verblijf in een woonzorgcentrum niet betalen van het wettelijke pensioen. Dat schrijven VRT NWS-journaliste Michaël Van Droogenbroeck en Knack-redacteur Ewald Pironet in hun boek "Investeren in de derde helft van je leven", dat vandaag verschijnt. Wat als je de rusthuisfactuur niet kan betalen? En wat kan je doen om je voor te bereiden? AKTIE NU !!! ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...sioen-rusthui/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die hebben zeker alles opgedaan ipv braafjes iets op een spaarrekening opzij te zetten!
Of werd het na hun carrière alvorens ze in een 'woonzorgcentrum' terechtkwamen door de overheid middels inflatie gestolen ? ![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euthanaseren
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar laat ons ons vooral druk maken over Jef Elbers, was precies weer belangrijk nieuwsfeit op Canvas , de ideale wereld.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() insuline
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Als ik mag kiezen, persoonlijk wil ik wel ne datum afspreken, maar tot die dag niet teveel gezeik.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#8 |
|
![]() Wel, dat ze bijleggen met hun spaargeld dan. Of bij hun kinderen intrekken. Of dat hun kinderen bijleggen.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oplichters. Daarenboven +2000€ betalen per maand voor de "service" die je in een rusthuis krijgt? Om 9 uur uit bed en om 17.00 uur er weer in? Pure diefstal.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 september 2022 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
De prijs/kwaliteit van rusthuizen en de hoogte van het pensioen zijn twee verschillende zaken.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees gerust, mij krijgen ze daar niet in. Nog liever de 9mm tegen mijn hoofd, achteraan onder de treurwilg.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de service die je daar krijgt, of eerder het gebrek aan, zou de helft van een standaard pensioen al ruimschoots voldoende moeten zijn.
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
op tijd dood zijn is de truk
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Ik deel echter je mening, ouwe.)
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn ook zo van die mensen die hun eigen leven opzij zetten om voor hun grootouders/ouders te zorgen omdat die niet naar wat men verstaat onder een ouderlingengesticht willen gaan. (te duur of een andere reden)
En de mensen die dat doen, die zorg verlenen, krijgen op een ogenblik door hun eigen 'hersenen' de vraag voorgeschoteld: Wat als die allemaal verdwenen zijn? Wie gaat het dan voor mij doen? Een dilemma... en dan is de 9mm keuze een redelijke optie of om het een beetje deftig te houden de euthanasie weg bewandelen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2022 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Wat is e mis met in de zetel van het salon, met een cognac/bourbon en een sigaar?
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt héél erg op dat het vooral de rechterflank is die de gepensioneerden demoniseert.
Geeft aan hoe een rechts onafhankelijk vlaanderen er concreet zal uit zien. Arme gepensioneerden in ieder geval. Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 september 2022 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() p.s. Juist een zetel gekocht voor mijn ouders, zo eentje die je elektrisch kan verstellen en u een 'duwtje' geeft om het uitstappen te vergemakkelijken. (duur ding wel ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2022 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Teveel smurrie in huis.