![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ik dat zo bekijk, dan is die Orban een eersteklasse lastpak... die absoluut geen plaats heeft binnen EU...
Bovendien praat hij volledig buiten zijn bevoegdheid... Citaat:
https://brusselssignal.eu/2023/11/or...not-start-yet/ https://ground.news/article/hungarys...t-move-forward
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 10 november 2023 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verder geldt er bij mijn weten nog altijd vrijheid van meningsuiting en kan hij gewoon zeggen wat hij wil: daar heb je geen bevoegdheid voor nodig. Het lijkt me dat je weer even het noorden kwijt bent omdat iemand met een andere mening eens wat nuttige dingen zegt ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die omkoperij is goe, want het Westblok, da zijn Wij, de Goei. Alle voormalige Oostblok landen die lid werden van de EU, staan als een hechte familie eerste gerangschikt in de lijst netto receivers. Veel geld krijgen he!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben volledig tegen de inval in Oekraïne door Rusland maar Oekraïne was tevoren al een failed state. Elk argument is goed opdat het niet in de EU komt. Laat het maar een bufferland blijven tussen de EU en Rusland. Wat er in de grond zit of op de grond groeit zullen we wel betalen. Toetreding zal enkelingen verrijken en de Europese bevolking verarmen. Hongarije is altijd een verbindingsland geweest, Oekraïne een gespleten land. Orban is helemaal geen spion of popje van Poetin maar zal de communicatie niet verbreken (en zijn economie gebaseerd op goedkoop gas niet in de prak rijden).
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een Russische site valt te lezen dat men de EU niet serieus meer neemt.
Orbán is tegen Orban gegen weitere Asyl-Wellen: "Wollen keine Mini-Gazas in Budapest" Kan men hem ongelijk geven?? Tal van opendeurhoudende EU landen blijkbaar wel... Of zou dat voor de anderen opendeurhouders teveel klinken als 'eigen volk eerst????'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alles wat PM Orban,als hoogste representant van de Hongaarse Natie binnen de EU zegt is onzin.....Niemand heeft altijd over alles ongelijk,zeker als EU staten (en Belgie zit daar bij) nu geconfronteerd worden met bepaalde zottigheden geboren uit het geloof in sprookjes van "alle menschen wirden bruder"....en nu verlangen dat Hongarije hetzelfde gaat doen......bullshit natuurlijk...
Maar ik wijk af. De serieus anti-Oekrainse houding blijft me verbazen....een kompleet raadsel voor mij...IEDER Europees volk heeft wel een aantal problemen gehad met een veelheid van andere Europese volkeren en in zowat ieder Europees land zijn er wel minderheden waarvan ook wat verderop een onafhankelijk land bestaat... Ik verwijs nogmaals naar de fenomenaal goede speech van de Keniaanse vertegenwoordiger in de VN veiligheidsraad bij het begin van deze oorlog omtrent zulke zaken die ze in Africa ook heel goed kennen... Maar ik wijk weer af.... Ik ben er uit. De laatste jaren verwerft Hongarije zich een steeds sterkere positie in de EU in zowat de ganse manufacturing keten van batterijen (Hongarije is al een heavy hitter in die sector,zowel in lood als lithium) tot een zeer uitgebreid palet van de technologische industrie.....Made in Hungary is inderdaad geen zeldzaam gegeven meer en komt op soms verrassende artikelen voor.... Als Oekraine in de EU zit is de Magyar-droom van de relevantie buiten categorie weer snel voorbij....want dan praten we over een gans andere schaal natuurlijk en wordt Hongarije weer......een landje....Investeerders gaan VEEL lekkere brokken zien daar dan rond het Balaton meer.
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 18 november 2023 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer binnenkort nu gaan we op een EU raad zien hoe geisoleerd Hongarije staat...of niet.....
Het argument dat we toch geen verdere integratiestappen gaan zetten met een land dat eerst nog een oorlog uit te vechten heeft lijkt hout te snijden. Het is dan wel verbazingwekkend dat Hongarije nu alleen lijkt te staan ermee.... Argumenten dat Oekraine niet in de EU,of zelfs niet in de NATo zou mogen maar wel van bepaalde garanties en toegevingen zouden kunnen genieten worden niet alleen in Kiev meer weggehoond...Hoe zou dat kunnen komen...peinspeins.... Hongarije lijkt eerder een formidabele concurrent te willen proberen buiten houden.Zie eerdere posts.... Vriendjes met Moskou....wel,Hongarije als NATO land mag zich veel permitteren...Zo is de NATO wel hé.....Maar Rusland als VERRE vriend is waarschijnlijk nog doenbaar...(zie ook Servie in zekere zin)....Als DICHTE vriend zijn er aanschijnlijk nog weinig voorstanders in het westelijke gedeelte van het Euraziatisch continent,en ook in het zuidelijk deel ziet het er niet zo meer uit dunkt mé... ![]()
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 13 december 2023 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Viktor Orbán in Parijs: “In Hongarije zijn geen migranten, en daar ben ik trots op”
Uit de tekst Boedapest/Parijs. De Hongaarse president Orbán is het enige Europese staatshoofd dat fel gekant is tegen de toetreding van Oekraïne tot de EU - zowel om principiële redenen als in het Hongaarse nationale belang. In een interview met het Franse weekblad "Le Point" heeft Orbán nu onomwonden verklaard: "Oekraïne is een van de meest corrupte landen ter wereld." En: "Als de Oekraïense landbouw deel gaat uitmaken van de EU-landbouw, zal die kapotgaan." Bovendien is tweederde van de Hongaarse bevolking tegen de start van de toetredingsonderhandelingen. ![]() Of hij het daar bij het rechte eind heeft daar zal zeker verschil van mening over zijn. Als Hongarije ten opzichte van al de andere Europese landen niet te kampen heeft met migranten/gelukzoekers dan is dat wel knap en een voorbeeld voor alle andere EUropese landen om voor het migratieprobleem zo snel mogelijk,een oplossing te zoeken. p.s. Groot-Brittannië gaat vluchtelingen op zee terugsturen 'Een goed voorbeeld' De EU had daar al langer moeten met bezig zijn en screenings opzetten of die 'vluchtelingen' wel echt 'vluchtelingen' zijn?????? ![]() Is Orbán het Trojan Horse in de EU? Of willen sommige anderen hem zo de mond snoeren??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2023 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon
In de nacht van 14 op 15 december 2023 heeft de EU council beslist om de formele toetredingsprocedure voor Oekraine te starten.....Daarbij werd het Hongaarse standpunt overruled....De EU council is de mening toegedaan dat Oekraine voldoende van de gevraagde voorbereidende maatregelen voldaan heeft,dan wel duidelijk het proces bewezen heeft daar te komen,zodat geen reden meer gezien wordt niet door te rijden..... noot,gezien ooit naties met (nog steeds!)kapotte staatshuishoudingen (en zonder oorlog dan nog wel )als Griekenland,Italie en Belgie ....mochten toetreden zou het wel verbazingwekkend geweest zijn dat Oekraine dan niet zou mogen ![]() Een bijkomende schijf van 50 miljard euro steun aan Oekraine vanuit EU-middelen echter is geblokkeerd door Mr Orban...Dat kan omdat dit onderhevig is aan unanimiteitsregel.... We kunnen er ondertussen wel van overtuigd zijn dat Orban feitelijk voor Moskou aan het rijden is,tenzij de "Hongaarse Geest" ECHT iets anders is dan van andere Europeanen.....Dat is toegestaan maar dat zal gevolgen hebben....... Oekraine zal wel aan voldoende hulp geraken,maar dat zal verder via bilateriale en "petit comité" methoden zijn.Orban heeft in deze wel de EU in gijzeling genomen en brengt schade toe aan een instelling die ,toegegeven,toch al vele defecten vertoont....
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 15 december 2023 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een reorganisatie van zijn troepen?
“Oorlog tot… Lviv” kondigde Poetin aan: “617.000 Russische soldaten ingezet in Oekraïne – Slachting van Oekraïners in Krynky” Ik verschiet er echt van dat die man nog leeft maar ja, hij heeft ook veel fans en naar een goede oplossing voor het probleem zoekt men niet. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Orban een spion? Zeker mogelijk. Volgens mij is het duidelijk dat hij ook een pion is van Putin. Wat wél een zekerheid is , is dat de Vlaams Belanger Frank Creyelman een spion was. Van de Chinezen dan. Jaren aan een stuk. Staat vandaag in alle kranten. Die Frank Creyelman van het VB reisde ook regelmatig af naar Moskou... Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 december 2023 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Orbán zou best oppassen dat hem niet hetzelfde overkomt als Europees parlementslid Rivasi
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 15 december 2023 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind Orban vooral een dikzak.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pion is geen spion.
Voor mij mogen ze Orban en Hongarije een ingebrekestelling sturen, met de vraag: wil je er nog bij horen, of nemen we afscheid?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen wij deze zomer in Hongarije waren, hebben we geen enkel negatief woord gehoord over hun president. Laatst gewijzigd door Boduo : 15 december 2023 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel....
crunch time. Vandaag de 1ste februari is de vergadering waarbij de Eu een massief financieel steunpakket van 50 miljard euro voor dit jaar zal vrijgeven.......of niet.... Als de Hongaarse delegatie inderdaad hun veteo uitspreekt zal die "50 miljard" wel op een andere manier gegeven worden,in de voorgaande maanden zijn de preparaties ongetwijfeld al gebeurd,mogelijk zal het niet via EU sluizen kunnen gebeuren... Maar voor Hongarije gaan de consequenties wel zeer zwaar zijn als ze insisteren
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hoofdargument van Orban lijkt
1/ een minoriteit aan de grens heeft een soort taaldiscriminatie, wat volgens mij wel ergens zal kloppen, maar anderzijds waar stopt zoiets Dus je zou ergens een derde partij moeten hebben die objectief bepaalt hoe je die mogeijke discriminatie rechtzet 2/ blijkt gewoon egoïstisch economische, door een soort 50% onderwaardering van de munt is alles uit Oekraïne te goedkoop en verplettert dat zogenaamd de economie in de buurlanden. In feite klopt dat niet in die zin vanaf dat structurele normaliseert duwt het handelsevenwicht alles terug aan dezelfde wereldhandelsprijs 3/ dan wil hij het bedrag op lange termijn in een salami te willen snijden zodat ze elk jaar dat spelletjes kunnen spelen |
![]() |
![]() |