![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gebeurt volgens mij maar zelden dat een 'nieuw' bier zo snel ingeburgerd geraakt als hoe dat met Cornet verlopen is.
Je moet tegenwoordig al moeite doen om een café te vinden waar ze het niet hebben en eerlijk is eerlijk: het is ook geen verkeerd bier. Volgens mij was het ook wel ongeveer de laatste reddingsboei die de brouwerij kon uitgooien want met Palm ging het al jaren stijl bergaf. En dan nog... In 2016 overgenomen door Swinkels (ja, die hollanders van Bavaria) maar die geven zelf ook toe dat ze aan die overname flink hun broek hebben gescheurd. Vooral door de Palm-resultaten. Cornet, Steenbrugge enzo draaien wel mooie cijfers. Wat jullie? Wie drinkt nog Palm? Of Cornet? En wat vinden jullie ervan?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 april 2022 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is dit vast niet de discussie waar u op zat te wachten...
Mijn excuses.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Palm is nooit mijn ding geweest. Laatst gewijzigd door Rudy : 9 april 2022 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans lust ik Omer erg graag, en Cornet dus niet.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Palm is een amber kleurig bier en dat lijkt ineens niet meer goed in de markt te liggen. De Royal die ze een tijd gebrouwen hebben, was ook best te drinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Palm ligt inderdaad totaal niet meer in de markt...
Amber biertjes zijn totaal aan het verdwijnen in de horeca. (concentratie rond enkele grote distributeurs, waar kleine brouwerijen niet kunnen tegen concurreren) En horeca is de beste promotie voor bier, het zou mij verwonderen moesten er veel pakweg 25 jarigen al ooit eens een Palm gedronken hebben. Hun kliënteel sterft uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Palm ligt inderdaad totaal niet meer in de markt...
Amber biertjes zijn totaal aan het verdwijnen in de horeca. (concentratie rond enkele grote distributeurs, waar kleine brouwerijen niet kunnen tegen concurreren) En horeca is de beste promotie voor bier, het zou mij verwonderen moesten er veel pakweg 25 jarigen al ooit eens een Palm gedronken hebben. Hun kliënteel sterft uit. edit : grote uitzondering is natuurlijk het Antwerps bier De Koninck. Het Bolleke. Maar die voeren dan ook een goed marketing beleid, en hebben een stevige voet in de horeca in antwerpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook mijn ding niet. Ik lust enkel donkere trappist zoals blauwe Chimay. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook een bier, dat je lust of niet, daarmee wil ik zeggen dat het vrij uitgesproken is van smaak. Ik drink dat graag, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat niet binnen krijgen. Maar heb je al eens een Orval gedronken van 5 jaar oud, ... dan spreken we over totaal iets anders. Ah en de versie voor de paters, dat is nog erger, maar best te pruimen als ge groten dorst hebt. Wat ook nog zo een paar niche bieren zijn, waar ge ook weer voor moet zijn is Rodenbach (en dan liefst de grand cru) of Geuze om nog maar te zwijgen van echten lambiek dat krijg ik zelf niet binnen en ik drink citroen natuur zonder suiker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Palm drink ik wel eens, doppelpalm in de Kerstperiode is wel lekker. Dus ja op Café bestel ik het wel eens, maar in de supermarkt of drankhandel is een sixpack meer dan genoeg, een hele bak (of krat) hoeft echt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al een tijdje geleden dat ik nog een palmpje heb gedronken. Dobbel of gewoon.
Maar ja, de Royal was dik in orde. Cornet is niet zo mijn ding.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze overbuur is in zijn onderbroek naar huis gegaan..... ![]() (hij had het trouwkostuum van de jubilaris aangetrokken en mocht daarmee niet naar huis van zijn madam, dan ging hij maar zonder naar huis... ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Palm mijn grootvader nam dat met bakken af, met minder als twee palm's en nog wat whiskey of genever ging die niet slapen. Duvel was goeien erzatz. Pils heb ik daar zelden gezien. |
|
![]() |
![]() |