![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ik ben van't straat, dus voor mij niet relevant. Maar ik vraag me wel af hoe een alleenstaande met pakweg 1700 euro netto in 2022 moet rondkomen.
Huur rap 700/maand. Eten pak 500/maand. Auto afbetalen (pak basic 200/maand), verzekeren minimaal 50/maand, voltanken om naar het werk te gaan (misschien 250/maand), internet minimaal 100/maand. Gas water elektriciteit, je zegt het maar. Af en toe nieuwe kleren kopen.. Ik weet niet hoe alleenstaanden het doen momenteel. Gaan we naar een samenlevingsmodel waarbij alleenstaanden terug bij hun ouders moeten intrekken? Of gaat de staat meer cadeaus uitdelen (sociaal tarief, uitkeringen, sociale woningen) die de middenklasse maar weer moet betalen tot we gemeenschappelijk failliet zijn en de maatschappij ontwricht wordt door harde besparingen? Zoals Griekenland eigenlijk. Een soort communisme 2.0, you will own nothing but you will be happy. Ik vraag me gewoon af hoe de toekomst voor die mensen eruit ziet. Er is een groot tekort aan sociale woningen en dat tekort zal heel snel groeien.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 3 juni 2022 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schat dat man en ik voor 400-450 euro boodschappen doen per maand en vaak komt er nog een kleinkind logeren in't weekend. En wij hebben echt niks tekort en eten lekker hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen dat altijd zeggen tegen de mensen die niet toekomen, dat jij niets te kort komt, maar of dat die daar mee geholpen zijn, ik betwijfel het.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Een alleenstaande jongere met dat inkomen kan beter emigreren denk ik, maar dan moet die natuurlijk ook iets te bieden heb aan het land waar die naartoe trekt.
Als je het in deze tijd nog goed wilt hebben, moet je out-the-box kunnen denken. Ik zou alvast geen kindjes maken, bespaar ze die miserie. Geld is vluchtig, het is allemaal fiat en vroeg of laat niks meer waard, omdat je ernstig ziek wordt of gewoon omdat het niks meer waard is. Ik zet elke maand pakweg 2000€ opzij, vroeger vergokte ik dat nog maar dat heeft niet veel opgebracht, pff van mij mag dat geld morgen verdampen, ik heb hier alle luxe, mijn bestaan is onbreekbaar al hun pasjes en spuiten ten spijt, ik ben onafhankelijk vanaf nu |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die echt in armoede leven hebben mss maandelijks 200 euro te besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlees, vis en kip alleen al zijn circa 200 euro. Of moeten alleenstaanden droog brood met choco eten? Een mens moet zich gezond eten of ze worden ongezond oud en meer vatbaar voor ziektes. Let food be thy medicine.
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel ja, het leven is duur en zeker een woning aankopen is voor een alleenstaande geen sinecure.
Daarnaast is het zo dat dankzij de partij van de grote gezinnen, alleenstaanden ook nog eens het zwaarst belast worden. Je hebt reeds erg compacte woningen en ook allerhande samenlevingsvormen beginnen meer en meer ingang te vinden waarbij men bepaalde ruimtes deelt. Creatief zijn en out of the box denken. Een wooncontainer is de tuin kan aanvankelijk dienen voor een jongere en later misschien omgekeerd voor de ouders. Met de hoge brandprijzen zie je dat mensen nu veel mee de fiets nemen. Zo verandert of evolueert de realiteit dus steeds. Wat vast staat is dat we steevast boven onze stand hebben geleefd, getuige daarvan de exuberante villa's die men einde vorige eeuw heeft neergepoot.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als alleenstaande kan je gemakkelijker emigreren he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk niet altijd evident als je familie in de buurt wil.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken er die met minder moeten rondkomen.
En dan moet je beseffen dat sossen en vakboungders ijveren voor nog meer belastingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1x warm 6 euro (vlees, puree, groenten) 1x soep, 2 euro 1x boterhammen met beleg. Tussendoor wat fruit, wat yoghurt, en van die fruitdrankjes (3 euro) van Lidl of Albert Heijn. Dat is gemakkelijk 15 euro per dag. Ik denk dat het meer is. Op een maand gaat dat toch die richting uit. Voor 200 euro/ maand kun je volgens mij alleen maar brood met goedkope rommel ertussen eten.
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je zelf niet zo moet leven vind je wel theoretische modellen dat het goedkoper kan. ocmw hanteerde vroeger en tarief van 50 euro per week bij poverello kutn ge 's middags voor 1,50 euro gaan eten (soep, hoofdgerecht) gooi er nog wat afgunst bij en ge zijt vertrokken een arme zoekt het tenslotte zelf als ge weet dat een flexijob toch direct 500/m oplevert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() roommates zoeken zoals ze dat in de USA doen vanwege de hoge huurprijzen
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het eens tijd dat de Walen de rekeningen betalen in plaats van de Vlaming leeg te zuigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nationale wapenspreuk van het koninkrijk België
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Soep; voor 4 euro maak ik 3 liter klaar. Dus 2 euro/pp voor 2 dagen= 1 euro per persoon. Fruitdrankjes; kopen wij niet. Voor 3 euro per dag/ persoon eten wij vers fruit. Tel daar de boterhammen en het beleg bij + 3 tussendoortjes ; man en ik eten heel lekker met 2 personen voor die 15 euro waarvan volgens u slechts 1 persoon kan van eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het "vreemdelingen eerst, Vlamingen laatst" was.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |