![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Iets wat ik vaak lees is dat alleenstaanden het moeilijker hebben dan koppels. Een argument dat dan naar boven komt is dat alleenstaanden hun huur of lening evenveel kost maar ze hebben maar 1 inkomen. Een licht dat voor 2 mensen brandt kost even veel. Verwarming ook...
Allemaal vallabele argumenten en toch... Ik heb als alleenstaande niet het gevoel dat ik duurder af ben, integendeel. - Ik moet minder tijd en energie in afspraken steken want ik maak ze zelf. En tijd is ook geld. - Ik heb geen kinderen en kinderen kosten heel veel geld (ook al krijg je kindergeld). - ... Kortom, ik denk dat je financiële situatie wat afhangt van hoe je leeft en minder of je vrijgezel bent of samenwondend. Wat denken jullie? Worden alleenstaanden zwaarder gestraft met belastingen dan koppels/getrouwden? Of is het allemaal wat in balans?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() alleenstaanden worden zwaar gestraft in de bedrijfsvoorheffing ( ik betaal geen belastingen)
![]() |
#3 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je als alleenstaande de deur uitgaat doe je het licht uit en zet je de verwarming af. Want er is niemand meer thuis. Als je samenwoont en je gaat de deur uit doe je dat niet wanneer je partner wel thuis blijft. Het licht en de verwarming zullen dus ook minder vaak opstaan bij een alleenstaande dan bij een koppel. Want zo lang 1 van de 2 thuis is blijft alles gewoon aan staan. Citaat:
Als je als alleenstaande een auto hebt ben je duurder af dan een koppel die samen ook maar 1 wagen hebben. Heeft het koppel ook twee wagens gaat die redenering niet meer op en zijn jullie nagenoeg even duur uit. Enkel bij huisvesting zijn er grenzen denk ik. Je kan als koppel een goedkoop appartement voor €800 huren maar dat wil niet zeggen dat je er als alleenstaande eentje voor €400 gaat vinden. Citaat:
Citaat:
Maar over het algemeen denk ik dat een koppel, waarbij elke partner werkt, beter af is dan een alleenstaande die werkt. Er zullen immers steeds zaken zijn die goedkoper worden omdat je ze in dubbel zo grote hoeveelheden aan kan kopen. Een apart ingepakte worst gaat waarschijnlijk duurder zijn dan wanneer ze per twee verpakt zijn. De alleenstaande kan natuurlijk ook twee worsten kopen maar dan moet hij zijn ijskast of diepvries weer laten draaien om de tweede te bewaren...
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het huwelijksquotient maar dat heeft enkel belang als 1 van de twee weinig verdient. Maar inderdaad als een van de twee heel veel verdient en de andere niks dan heeft hij wel een enorm voordeel tov een alleenstaande grootverdiener.
En het wordt afgebouwd. Verder is de aankoop van een huis veel gemakkelijker, zowel voor de afbetaling als het verkrijgen van een lening. Verder hangt het zoals gezegd af van al dan niet en hoeveel kinderen.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : Vandaag om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik echt een (weliswaar veelgebruikt) non-argument vind. Uiteraard kost een keuken meer als de kost door 1 persoon wordt gedragen dan door twee personen. Uiteraard kost een badkamer meer als de kost door 1 persoon wordt gedragen dan door twee personen. Etc. Met dat argument, kan je ook gaan argumenteren dat koppels slechter af zijn dan mensen die met 3, 4, 5,... volwassenen samenwonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut.
Hou ook rekening met alleenstaanden die alimentatie betalen, niet toekomen met 1 slaapkamer en geen kindergeld trekken terwijl de moeder dat kindergeld en alimentatie gebruikt nen auto enzo af te betalen'
![]() |
#7 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
7000/100 = 70 per minuut. als ze single zijn heeft De persoon met 4000 euro als alleenstaande kan dan maar 4000/70 minuten het licht laten branden = 57 minuten en 8 minuten. De persoon met 3000 euro als alleenstaande kan dan maar 3000/70 minuten het licht laten branden = 42 minuten en 52 seconden. Dat betekent dat voor de persoon die het minst verdient minder thuis moet zijn dan zijn/haar partner om financieel break-even te geraken met de situatie als alleenstaande. Verdienen ze hetzelfde dan is het makkelijk: Elks 50 minuten. Dus je moet even vaak samen thuis zijn als apart. Vanaf 1 van de partners vaker samen thuis is dan alleen thuis ben je beter af als koppel. Nog een factor die hier ontbreekt is het opwarmen zelf. Een kachel die vaker brandt gebruikt minder energie want het opwarmen van een koude woning is duurder. Als wat je zegt klopt en bij een alleenstaande de verwarming vaker uitstaat, dan gaat die juist meer verbruiken want hij moet vaker van 15 graden naar 21 graden verwarmen dan een koppel, ook al brandt daar de verwarming langer. Nog iets: Hoeveel koppels zijn vaker apart thuis dan samen? De meeste mensen zijn vaker samen thuis of samen gaan werken dan afwisselend. Mijn conclusie: Als koppel is verwarming en licht m.i. heel vaak voordeliger/goedkoper dan als alleenstaande. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je ziet ook vaak "voordeelpak" staan, altijd porties voor gezinnen en families. Maar je kan dan ook slim zijn en ze apart verpakken en de vriezer in. Ook iets als spaghettisaus maak je voor 6 personen en je vriest 5 porties in. (of in mijn geval 4 want ik eet graag ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : Vandaag om 12:35. Reden: taalfouten |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch koop ik heel vaak grotere verpakkingen of doe ik voordeel met 2 + 1 gratis. Onlangs melk in flessen (Campina) in de Colruyt, vanaf 24 flessen 30% korting. Ik bracht 40 flessen mee, bij ons gaan 6 tot 7 flessen per week op. De houdbaarheidsdatum is 24-10-2025. Ijsjes (die de kleinkinderen graag hebben), 2 + 1 gratis, ik bracht 4 gratis dozen mee, die ijsjes smelten hier als sneeuw voor de zon. Soms moet ik heel veel kopen voor een goede korting, welnu, ik koop vaak samen met mijn drie zussen waardoor we heel veel kortingen kunnen vergaren. We hebben een whatsapp groepje gemaakt en zetten dat er gewoon in, in de trend van: "Ik ben in de Colruyt, en als we dat met drie verpakkingen kopen, krijgen we 30% korting." Meestal ga ik dan met 8 verpakkingen naar huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar ik soms mee moet opletten is: Als ik veel van iets in huis heb ga ik er ook meer van eten, en dan ben je niet goedkoper af door veel ineens te kopen. Ook als zaken bederven bijvoorbeeld. Ijsjes zijn ook handig en leuk voor de kinderen, maar ik zou dan ook voor waterijsjes kiezen als gezonder alternatief! ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een alleenstaande betaald evenveel basis -infrastructuurkosten als een koppel of een samengestelde woongemeenschap.
Katastrofaal inkomen bijvoorbeeld. Woon je nu alleen in een piepklein appartementje, of samen met je partner, dat verandert niet. Huur van nutsvoorzieningen (de meters dus), de basiskost verandert niet. En dat is nog maar 30 seconden flarden door mijn geheugen.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand verplicht iemand om alleen te wonen.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind maar eens iemand waarmee je samen kan wonen.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen maar men zou de kadastrale inkomens wel eens mogen actualiseren. In de steden betaal je meer voor een uitgeleefd flatje dan voor een gerenoveerde gezinswoning met tuintje.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon al gans mijn leven samen. Eerst met mijn ouders en vervolgens al 35 jaar met dezelfde madam.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetzelfde hier, niemand verplicht u in de stad te wonen.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gezien gaan we nooit zomaar iets uit de voorraadkamer (is in de kelder) halen. Waarom een voorraadkamer? Wij maken nog steeds heel veel groenten van in onze tuin in. Deze bokalen staan netjes in de kelder. Ook zijn wij onlangs (terug) begonnen met vlees in te maken in bokalen, vooral braadworsten en hespenlapjes. Ongelofelijk hoe lekker dat dat is. In onze voorraadkamer staat ook ons bier en onze frisdrank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veranderd niks aan de basiskost van de nutsvoorzieningen van een woning.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, meestal moet je in België nog niet beginnen aan al die zaken wat volwassenheid zou moeten inhouden met een studieschuld van zoveel.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit sarcastisch bedoeld?
De dames van plezier hebben alle chads gekozen en geneukt en de overschot is kanonnenvoer in 1 of andere oorlog of revolutie. De twerk police! Ja, Afrika; de vrouw is de bakermat van die beschaving. "Survival of the fittest."
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |