![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://img-s-msn-com.akamaized.net/...=534&h=356&m=6
Drie verhuurbedrijven bieden in Parijs zo'n 15.000 e-steps aan, waar toeristen en inwoners vaak nogal slordig mee omgaan. Dat leidt tot ongelukken en chaos op de voetpaden, waardoor er stemmen opgaan voor een verbod. De vergunning van de verhuurbedrijven loopt eind augustus af. Parijs beschouwt de uitslag van de bevraging als bindend, ongeacht de opkomst, beklemtoonde een woordvoerder van de stad. De uitslag wordt zondagavond bekendgemaakt. Ik zie regelmatig in Brussel hoe er omgesprongen wordt met deze steps. Mensen hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel meer als het gaat over hoe ze de steps achter laten. Ook zijn ze vaak onveilig voor voetgangers, dit door hun redelijk hoge snelheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor een BAN van die rotdingen.
Veel te gevaarlijk voor de gebruikers en voor voetgangers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, de mentaliteit, hé?
Respect en discipline bestaan niet meer anders zou dat prima werken, toch?
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mogen ze in Antwerpen ook doen. Dat durft Bartje niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever vandaag dan morgen, en dan nog Europees gezien.
Dat, of rigoureuze straffen voor de debielen dat die irritante dingen laten staan/vallen alsof ze koeien zijn die hun zeik en schijt ook gewoon laten gaan waar het hun uitkomt.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vind ze daar letterlijk overal. Op voetpaden, in tuinen, parken, fonteinen, metrostations, parkings,... De stad ligt er letterlijk vol mee. Ik zag er zelfs eentje liggen in een metrostation waar je 3 roltrappen naar beneden moest. En dan worden die dingen al snel een pest ja. Maar volgens mij is dat simpel op te lossen. Stop met de regel "laat de step eender waar je wil achter" en werk met 'haltes' waar je die deelsteps ophaalt en weer achterlaat. Laat je hem niet achter bij zo'n halte blijft de rekening lopen. In Barcelona zag ik jaren geleden zoiets met deelfietsen. Steeds op te halen en achter te laten in speciaal daarvoor voorziene fietsenrekken. En die fietsen lagen helemaal niet zo verspreid door de stad als die deelsteps van tegenwoordig.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ander voorbeeld dat voorlopig nog wel redelijk goed gaat is het autodelen. Men heeft er wel al meer rechten voor nodig dan de andere automobilisten hebben zoals de beste parkeerplaatsen. Het lukt dan wel voorlopig maar volgens mij ook maar omdat er vooral idealisten aan meedoen. Eens autodelen meer ingeburgerd raakt zit je met dezelfde miserie.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me als voetganger nog nooit zo onveilig gevoeld dan toen ik er de laatste keer een jaar geleden was. Van alle kanten komen van die gekken of e fietsen voorbijgescheurd aan snelheden waarvoor je met een auto bijna gevangenisstraf riskeert. Meer dan 1 keer moest ik springen voor mijn lijf....ook van die trotinetten die aan waanzinnige snelheden op nog geen halve meter aan je voorbijscheuren. Wat heb ik heimwee naar voetpaden met voetgangers en al de rest gewoon op straat. Veel veiliger toen er alleen maar auto's en voetgangers waren. Voor oudere mensen is dat de hel denk ik. En dat allemaal voor die groene halve garen tegemoet te komen. Die debielen hebben ons al wat gelapt de laatste jaren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze ik ze hoor komen of zelfs fietsers op het voetpad , ik geef niet af ,
ik loop er recht op af !! En dan zijn sommige pist off ?? ![]() Ik moet maar beter uitkijken en opzij gaan ?? ![]() Ik heb zelfs al meegemaakt iemand met een bromfiets op het voetpad !! Kleine kindjes op de fiets op het voetpad , dat snap ik wel !! https://www.vlaanderen.be/met-de-fiets-naar-school https://www.politie.be/5417/vragen/p...-en-de-wegcode
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen deelsteps meer in Parijs, 85% van de opgekomen kiezers willen de steps uit het straatbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Boven dat park loopt trouwens een mooi fietspad dat in het noorden echter een aansluiting mist waardoor al de tweewielers door het park rijden. Elk jaar worden bij aanvang van het schooljaar waarschuwingsborden gehangen door stadsarbeiders en politieacties gehouden om tot traag rijden aan te zetten. Die hebben al meer gekost dan de aansluiting aanleggen vermoed ik. Wat we zelf doen doen we beter.)
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 3 april 2023 om 06:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst was er zo een shit for brains die dacht dat ik voor hem opzij zou gaan... die lag bekanst met zijn kloten in den decor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik dat niet goed begrijp. Hier in Grenoble werkt dat prima. Maar ik heb ook al gezien als ik in Parijs kom dat het daar een boeltje is.
De reden hier dat het in Grenoble vrij goed werkt, is dat als je die step niet keurig op een daartoe voorziene parkeerplaats zet, je "huurgeld" blijft doorlopen. En als je in verboden zones komt, je ook een "boete" krijgt op je huurgeld. Kortom, als je daar gekke dingen mee doet kost U dat nogal een duit. Je moet de step op een daartoe voorziene parking afzetten, en het is de GPS van die step, samen met een foto die je moet maken van hoe je die geparkeerd hebt, die een einde stelt aan uw huurperiode. Ik begrijp dus niet dat mensen die dingen kunnen laten slingeren zonder zich blauw te betalen, want je moet je credit card verbinden met je abonnement. Er zijn ook zones waar je niet mag komen, en doe je dat toch, dan krijg je om de minuut een boete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dat die rotdingen levensgevaarlijk zijn. Zowel voor de gebruikers als voor de voetgangers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie al firma's die in die rotdingen geïnvesteerd hebben naar de rechtbank trekken voor een schadevergoeding als die dingen uit het stadsbeeld moeten verdwijnen na ze eerst aan te moedigen.