![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pas aangelegde trage weg (fiets en wandel) moet afgesloten worden omdat de bewoners van een doodlopende straat plots fietsers en wandelaars te zien krijgen. Van woke gesproken.
Langs de andere kant: stom van de gemeente dat ze de procedures niet kennen en de nodige vergunningen niet aanvragen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220706_94181920 Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de gemeente waar ik hier voor woonde had ik ze ook dik met hun kloten kunnen hebben. Ze doen een info ronde, zetten daar plannen in, die ineens volledig gewijzigd en aangepast zijn, wat dan nog een paar onlogische situaties geeft. Nu ja ik woon er niet meer dus kan het mij niks meer schelen, maar had ik toen gewillen en doorgezet, dan had ik ze dik met hun kloten gehad. Allemaal omdat ze hun huiswerk niet goed hebben gemaakt en niet duidelijk hebben gecommuniceerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De straat is van iedereen die belastingen betaalt.
Ik ken er zo in een villawijk die er in slaagden om paaltjes te laten zetten in hun straat zodat er geen doorgaand verkeer mogelijk was. Egoïsten zijn dat. De paaltjes werden onlangs verwijderd. Laatst gewijzigd door Rudy : 8 juli 2022 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() WTF..? Claimen dat uw privacy geschonden wordt omdat er passage is in de straat...? Die leven in hun voortuin ofzo..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er werd dan in de plaats een voet/fietsweg aangelegd rond het domain, die hangt vol camera's trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Burgers willen overal inspraak in hebben. Maar de straat is openbaar domein, daarbij zie ik niet in hoe de privacy geschonden kan worden door er fietsverkeer door te laten. Nu konden de fietsers ook al fietsen tot op het eind, zich omdraaien om vervolgens weer dat stuk weg te rijden. Moest ik daar in de buurt wonen, ik trommelde gewoon fietsers op die de hele dag fietsten op dat traject. De bende onnozelaars. Ergo, moest zo ene op mijn straat passeren, zou ik hem er over aan spreken, want hij schendt dan mijn privacy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is te erg voor woorden.
Ik zie maar 1 oplossing voor al die klagers wiens "privacy geschonden wordt": ga &%£°*$& in het bos wonen! ![]() Of nog beter; op een onbewoond eiland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken ook mensen die klagen over spelende kinderen hier op het pleintje/ speeltuintje dat grenst aan mijn achtertuin. Zelf heb ik daar totaal geen last van; ik zie die kindjes plezier hebben en dat gun ik hen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ons kinderen nog klein waren hadden we een buurvrouw die iedere bal die over de draad belandde doorprikte met zo'n patattenmeske. Een ongelooflijk mens, kinderloos en totaal gefrustreerd. Ondertussen is ze niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier belanden er ook regelmatig ballen in onze tuin. Wanneer ik het zie gooi ik de bal meteen terug op het pleintje. Wanneer ik het achteraf pas zie idem. Het is ook al enkele keren gebeurd dat er een kind komt aanbellen. "Mevrouw, mijn bal ligt in uw tuin". Meestal vragen/ zeggen ze het heel beleefd! Ik zeg dan dat ze gerust de bal mogen komen halen. ( een bel-etage woning hier, wij wonen op de 1ste verdieping). Gemakkelijker dan telkens de trappen af en op te lopen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik echt regelmatig in mijn tuin zitten zou het echt wel storend zijn. Nu stap ik juist door mijn tuin en hoor die tok tok en dat geschreeuw voor een paar minuten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige nietwieten beweren dat hun privacy hiermee geschaad wordt. Wat als zij zich buiten hun straatje begeven? Schaden zij dan niet de privacy van anderen? Moest ik rechter zijn, ik zou hen gelijk geven, en hen gelijktijdig het verbod opleggen om hun straatje te verlaten, gewoon om dezelfde reden waarom zij hun straatje willen afsluiten. |
|
![]() |
![]() |