![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Algemeen en permanent rook- en vuurverbod in Vlaamse bos- en natuurgebieden vanaf maandag
Minister Zuhal heeft beslist dat het vanaf maandag permanent verboden is om te roken of een open vuur te maken in een bos. Een goede beslissing, een permanent verbod geeft duidelijkheid. Er zou wel nog een uitzondering zijn voor afgebakende bivakzones (als de code het toelaat). https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220807_92084099 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet wel. Met die laat-alle-dood-hout-liggen-fetish zijn onze bossen ware brandbommen geworden.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens heeft een van zijn eerste stappen naar het mens-worden gezet door vuur te maken. En nu mogen we dat niet meer in 't bos ![]() Er zijn altijd bosbranden geweest en nu zou dat plots een probleem zijn. Qua ecologie is een bosbrand geen probleem, dat hoort erbij. Nu heb ik natuurlijk mooi praten, ik zou natuurlijk ook flippen mocht het rondom mij allemaal in brand staan. Maar als het mijzelf niet overkomt, dan vind ik dat het best anderen mag overkomen (en dat is heel algemeen zo, ik heb dat al gemerkt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zal nochtans met een peuk niet gemakkelijk dor gras in brand krijgen.