![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() ![]() ![]() Pepsico die de eerste leveringen van de Tesla Semi krijgt zou er ook al een megachargerstation hebben (4 laadzuilen aan 1,2 MW max of meer) Citaat:
grote foto connector op de vrachtwagen of vliegtuig (4*500 kW over 8 pinnen = 2 MW) Citaat:
*Embraer is bezig met reeks van alternatieve hybride-fuel of fuelcell-vliegtuigen waaronder ook een puur electrische op batterijen, de E9-FE (tot 370 km), maar ze plakken er pas 2035 op. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 31 januari 2022 om 13:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Tesla heeft zijn website van de Semi met nieuwe fotos en filmpjes aangepast, de leveringen kunnen nu niet meer lang uitblijven meent de EV-media.
De long range of tot 805 km zou dit jaar uitgeleverd worden, werd al eerder bevestigd. Op de fotos zijn nu meer en nieuwe details te herkennen, zeker het interieur. Dat is dus geen voorserievrachtwagen meer. Citaat:
Volgens de info tot 70% van het rijbereik laden in 30 minuten. Dat is tot 560 km erbij tijdens de verplichte rustpauze. Dat is dus met zeer veel marge, zelfs aan 80 kmu gemiddelde is dat 7 uur continu rijden, wat in Europa sowieso nooit mag en men moet rusten na 4,5 uur, dat is aan 80 kmu nog altijd 360 km. We gaan dit jaar nog alles weten denk ik, wel enkel leveringen voor de US-markt. Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2022 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Megawatt Charging Systeem is nu gestandariseerd.
Presentatie en demo van 1,2 MW laadsessie bij een Scania: Citaat:
De MCS standaard hardware (dus materiaal en koeling) kan tot 3,75 MW aan. (Max 1250V 3000A) Natuurlijk gaat het voer/vaar/vlieg/-tuig de uiteindelijke laadsnelheid bepalen. Of ook niet anders zoals bij electrische auto's of andere apparatuur. Ggl is uw vriend, bvb: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2022 om 10:06. |
||
![]() |
![]() |