![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De loze beloftepartij N-VA draaide de voorbije weken op volle toeren. De communistische kreet "laat de rijken de elelctriciteitscrisis betalen", 500 euro belastingsvoordeel...het kon weer niet op !
Maar wij kennen dat geraas en gedaas van die nieuw nationalistische geallieerden ondertussen. Er komt nooit iets van in de praktijk. En kijk, de vermaledijde Vivaldi-regering doet wel iets voor de mensen. Wat weinig en een beetje laat. Maar we weten weer van welke kant we meer dan woorden mogen verwachten. De tweede crisis die Vivaldi echt wel goed weet aan te pakken. https://www.hln.be/geld/federale-reg...tank~adc909a7/
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() en wat stel je voor dat NVA dan doet ?
als 90% van de extra kosten federaal is dan is het toch vrij logisch dat federaal wat doet ? + vind het maar een mager beestje van vivaldi de btw verlagen een kostprijs van +1 miljard ? ze krijgen op 6% nog meer inkomsten dan 21% een paar jaar terug |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik kan alleen maar vaststellen dat de Vlaamse rechtse elke vorm van creativiteit mist om iets aan de energiefactuur van de burger te doen. Of is het eerder leiderschap dat ze mist, om de prioriteiten aan de gewijzigde situatie aan te passen ? Een "gratis" fleezen dekentje of gewoon een fleezen jacket zou en kostverlagend kunnen werken en sensibiliserend. Twee vliegen in een klap. Ik heb ooit een fleez gekocht op de maandagmarkt van Wetteren. 10 euro, te lelijk om dood te doen, maar nu mijn beste investering ooit. Als er plots (terecht) budget is om Oekraïnse vluchtelingen op te vangen, waarom kunnen er dan nog niet enkele prioriteiten verlegd worden en onder een of andere manier steun verlenen aan de Vlaamse werkende burger om de energiefactuur eventjes (dus tijdelijk en een beetje) te verlagen ? Bijvoorbeeld een verplichte snelheidsverlaging tot 90 km per uur op de snelwegen en 50 km per uur op de gewestwegen. Slimme mensen hebben dat al spontaan gedaan, maar ook de anderen zouden ervan profiteren. Ik ben maar de rooie...onze rechtse Vlaamse politici zijn allicht veel en veel creativer en vindingrijker om ons, burgers, te helpen. Waarop wachten zij om die enorme creativiteit om te zetten in een kracht van verandering en de Vlaamse burgers te helpen zodat mensen niet op TV moeten toegeven dat ze zich niet meer dagelijks durven wassen (vorige week pano reportage) uit angst voor de factuur die er aan vast hangt ?
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Niets houdt u tegen om in plaats van op mij te schieten een lange lijst van maatregelen die de Vlaamse N-VA regering heeft getroffen om de dagdagelijkse energiefactuur van de Vlaamse werkende burger te verlagen. Als u er mij één (1) kunt geven op dit moment, dan stop ik met oppositie voeren tegen de N-VA En wat ik met dit bericht wil bereiken ? Het enorme verschil aanduiden tussen de federale goede Vivaldi regering die wel iets doet om de energiefactuur van de burger te verlagen en de slechte Vlaamse rechtse regering waarin de grootste rechtse partij niet verder komt dan wat steekvlam uitspraken en niets doet om in de huidige dagdagelijkse praktijk de energiefactuur te verlagen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 15 maart 2022 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Inderdaad...men moet er voor open staan.
Maar ook dat is geen maatregel van de Vlaamse regering die mijn en uw energiefactuur verlaagt. Maar of het leven nu simpel is of niet...feit blijft dat Vivaldi de energiefactuur van de burger heeft verlaagd. En dat de Vlaamse regering zich beperkt tot wat steekvlamuitspraken vanuit de grootste partij. Misschien zou de Vlaamse regering de 'bijdrage energiefonds' van onze factuur kunnen halen. Een zeer kleine bedrag....maar het zou oh zo symbolisch zijn dat ook de Vlaamse regering probeert iets te doen aan de energienood van haar burgers
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die btw verlaging is maar tijdelijk, dus dikke zever. Is ook voor de zomer.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het met de topicstarter eens dat Vlaanderen veel meer bevoegdheden moet krijgen maar ik ben het oneens met het feit dat de belastingbetalers zonder wagen nog meer dan normaal moeten opdraaien voor de luie kankerverspreiders die er niet in slagen hun gedrag (tijdelijk) een beetje aan te passen en wat minder met de auto te rijden.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet Vivaldi dan eigenlijk? BTW verlagen op gas in de zomer. Ik weet niet hoeveel mensen hun verwarming aanzetten in de zomer, maar veel zullen het er toch niet zijn.
Wat doen ze nog? De accijnsverhoging op benzine en diesel deels teruggeven en dan zeggen dat dit geld kost. Soit, als jullie blij zijn met een dode mus, mij niet gelaten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Is De Lijn niet een Vlaamse bevoegdheid ? De Vlaamse regering zou bvb een bedragje "gratis rijden" (ik weet het gratis bestaat niet) aan de Vlaamse burger kunnen geven ? Zou brandstofkosten kunnen besparen Maar ook daar geeft de rechtse Vlaamse niet op thuis PS : ik voel mij niet aangesproken door het begrip "kankerverspreiders" in deze context. Ik rij sinds enkele maanden electrisch opgeladen door zonnepanelen. OK het is een plug in Hybride met 80 km rijbereik. Maar dat volstaat ruimschoots. Het is ondertussen 2,5 maand geleden dat ik getankt heb en kan zeker nog eens 3 maand verder.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind die tijdskritiek zeer zwak. En er komt een evaluatiemoment. Wij kunnen alleen maar hopen dat VIVLADI dan geen N-VA Michelleke doet en de BTW terug verhoogt. Maar ondertussen hebben wij toch het beetje dat wij van Vivaldi gekregen hebben. van andere hoeken komen alleen maar praatjes en die vullen geen portemonai gaatjes. Ook die accijnsverhoging steekt de fossiele brandstofrijder nog in zijn zak. Ik geef toe dat het een klein musje is, en een beetje laat geboren. Maar ze is alles behalve dood. De Vlaamse regering biedt ons zelfs geen dode mus die we in de hand kunnen houden, maar beperkt zich tot 10 onrealistische steekvlammussen van de grootste partij heel ver weg in de lucht En als u die kortingen niet moet hebben, wegens een dode mus, ik wil ze wel overnemen hoor. Dode mussen begraven zou mij wel iets kunnen opbrengen in dit geval.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel kritiek ik ook op hun "beleid" heb, zij hebben niet de luxe van ongeëngageerd te kunnen brullen van ver buiten de zijlijn. We zullen zien, maar ik maak mij geen illussies. Waarschijnlijk gaan de kantlijnschreeuwers die 10 vogels in de lucht beloven het winnen van de mensen die dagdagelijks in het beleid staan en moeten roeien met de riemen die ze hebben, maar de bevolking toch een klein, laatgeboren maar springlevend musje in de hand hebben gegeven. Ook voor u geldt dat indien u deze kleine gift van Vivaldi niet lust, ik ze wel wil overnemen horo. betaal gerust zoals hiervoor en stort het Vivaldi winstje op mijn rekening. Als ik het zo hoor zou dode mussen begraven wel eens heel winstgevend kunnen worden.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
zou nu voor toch een flinke hoop mensen een besparing kunnen zijn. Het is een kwestie van budgetaire prioriteiten. Niets meer, niets minder. Luxemburg zou ons tot voorbeeld kunnen dienen. Maar ja het hebben van goede ideeën is geen garantie op morele zuiverheid. Maar dat is een heel andere discussie...die gerust mag gevoerd worden. Maar niet als bliksemafleider van het feit dat Vivaldi wel iets doet en de Vlaamse niet.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, hoe bruikbaar zijn die bussen? Iemand moet al veel geluk hebben willen de huidige buslijnen in de buurt komen van waar en wanneer het nuttig is. Het lijkt erop dat de busroutes en tijden op maat gemaakt zijn voor ambtenaren die een half uur later binnen komen en een half uur vroeger vertrekken. En dit lijkt exact hetzelfde voor de trein en tram.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten eerste kan aan de organisatie worden gesleuteld. En ten tweede aan de sturing van de gebruikers. Het idee dat openbaar vervoer zo flexibel moet zijn dan individueel vervoer is een idee van het verleden. Citaat:
Dus al bij al, een perfect haalbaar groei-idee. Alleen die 5 minuten politieke moed van de bevoegde overheid....Godot.
![]() |